|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Nåler til symaskin; hva er forskjellen?Helt siden jeg begynte å sy, så har jeg vist at det er forskjellige nåler til maskinen. Jeg kjøpte inn en til vanlig stoff, og en til stretch.
![]() |
#2 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Nåler til symaskin; hva er forskjellen?Stretch nålen min har litt annerledes utforming, liksom litt smalere midt på, og vil sikkert bøye seg eller knekke lettere. Tykke stoffer tykkere nål, tynne og lette stoffer tynnere nål. Noen skinnåler har kniver på siden som skjærer seg gjennom lagene og bør ikke brukes på vanlige tekstiler, trådene vil kuttes og vil frynse seg senere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Nåler til symaskin; hva er forskjellen?Ja, skinn er jo et såpass hardt stoff, så her ville jeg nok tenkt tanken på å skifte nål.
![]() |
#4 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Nåler til symaskin; hva er forskjellen?Den pakken som fulgte med maskinen er nok en Universalnål. Som regel heter den 80/12.
![]() |
|
|