Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Mange DS spill på en brikke?!

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-11, 10:01   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Mange DS spill på en brikke?!

Er det sånn at det er mulig å kopiere ds spillene man har over på en liten brikke?
Slik at man slipper mange løse spill, som jeg ser for meg forsvinner på 1-2-3?

Eller har jeg drømt?

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 10:03   #2
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mange DS spill på en brikke?!

Tror det er mulig på et eller annet vis, men vet ikke hvordan. Så jeg henger her for å få oppskriften.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 10:24   #3
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Det går ja. R4 trur eg brikkene heiter. Her er eit eksempel på ei side. På finn.no er det fleire som sel slike brikker.

Gammel 26-12-11, 10:25   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes brikker man kan bruke, det kommer sikkert en link etterhvert. Men jeg tror ikke man kan kopiere spill, man må vel laste dem ned. Noe som i utgangspunktet er litt tvilsomt om er lov, men jeg tror jeg kunne gjort det hvis det var spill jeg allerede hadde betalt for.

Gammel 26-12-11, 10:28   #5
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde faktisk at det var lov med endel av disse spillene? Men så er jeg kanskje naiv og da.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 10:31   #6
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Det finnes brikker med mange piratkopierte spill på. Heldigvis er kopisperren på 3DS og DSi så bra at de færreste brikkene kan avspilles. :hater piratkopier:

Gammel 26-12-11, 10:42   #7
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Det er lov til å legga inn kjøpte spel på brikker. Kallast backup

Gammel 26-12-11, 10:42   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det finnes brikker man kan bruke, det kommer sikkert en link etterhvert. Men jeg tror ikke man kan kopiere spill, man må vel laste dem ned. Noe som i utgangspunktet er litt tvilsomt om er lov, men jeg tror jeg kunne gjort det hvis det var spill jeg allerede hadde betalt for.

Man kan fint kopiere. Vi har flere brikker med massevis av spill på.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 10:46   #9
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan noen komme med oppskriften på hvordan man kopierer? Jeg ser det praktiske i å ha én brikke å forholde seg til, i stedet for ti.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 10:46   #10
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Man kan fint kopiere. Vi har flere brikker med massevis av spill på.

Hvordan kopierer man da? Jeg kunne også godt tenke meg å ta backup av ds-spillene.

Gammel 26-12-11, 10:49   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke, det er mannen som gjør det. Men jeg tror det er en enkel sak han gjør på pc-en.

Gammel 26-12-11, 10:52   #12
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke at sånne sydenbrikker er lov altså.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 10:53   #13
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må spørre gubben hvordan det gjøres, men vi har alle spillene på en brikke, ja.

Gammel 26-12-11, 11:00   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå kjenner jeg ikke til teknologien i dette, men rent lovmessig er det ikke ulovlig å kopiere innkjøpte spill (spill man eier) til eget bruk/backup.

Sist redigert av Tallulah : 26-12-11 kl 11:10. Årsak: Presisering
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 11:02   #15
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Det er å kopiere til egen bruk som er planen. Slik at vi slipper å mister brikker i et bankende kjør.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 11:03   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Hvordan er det lovpolitisk å kopiere et spill jeg har kjøpt i to eksemplarer?

Gammel 26-12-11, 11:06   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Du kan ikke gjøre det lovlig nei.

Gammel 26-12-11, 11:08   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå skjønte jeg ikke hva du mente? Om du har kjøpt og eier et spill du vil ta en backup av har du lov til det. Men du kan ikke mangfoldiggjøre kopien og selge den, eller gi den bort til noen utenfor nær krets.

Du kan ikke kjøpe et spill, kopiere det og returnere det. Det sier seg selv.

Gammel 26-12-11, 11:09   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå skjønte jeg ikke hva du mente? Om du har kjøpt og eier et spill du vil ta en backup av har du lov til det. Men du kan ikke mangfoldiggjøre kopien og selge den, eller gi den bort til noen utenfor nær krets.

Men de har kopisperre.

Gammel 26-12-11, 11:12   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men de har kopisperre.

Det har ikke noe å si. Det er noe som er installert av produsenten, ikke myndighetene. Produsenten ser jo helst at du kjøper nytt om du mister.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.