|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kjernesnill
|
![]() Glatte trappetrinnJeg har en fin eiketrapp som dessverre er skrekkelig glatt. Det er en uheldig kombinasjon av at trinnene er avrundet på kanten og en dårlig utformet sving der trinnene er veldig smale. Nå i jula har jeg skjønt at jeg må faktisk få gjort noe med dette, mange sklir og flere har nesten falt.
![]() |
#3 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glatte trappetrinnVi har satt antiskli tape ytterst på trinnene. Billig og greit. Ellers kan man skru på metallister på trappe nesen, eller få frest inn spor til gummi lister.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glatte trappetrinnMaling gjorde trappa vår mye mindre glatt. Mens den var lakkert, hadde vi sånne "halvmåner" av gulvbelegg på hvert trinn.
![]() |
#7 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Glatte trappetrinnKanskje noe sånt? Trappeneser virker som en ganske grei løsning.
![]() |
#8 |
Epikur
|
![]() Sv: Glatte trappetrinnInnesko. Jeg falt ned halve trappen med minstejenta (3 mnd) på armen og hadde blåmerke på rompa på størrelse med Afrika siden jeg gikk med glatte ullsokker.
![]() |
#9 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Glatte trappetrinnProblemet er at det er gjestene som sklir. Jeg sklir aldri, ikke om jeg går med ullsokker en gang. rett og slett fordi jeg er vant med trappa og går den rett helt automatisk.
![]() |
#10 |
Øyboer
![]() Sv: Glatte trappetrinnVi kjøpte tape på ikea. 75kr for hele trappen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Epikur
|
![]() Sv: Glatte trappetrinnDet finnes tape, ja. Den trenger ikke å være helt ytterst på kanten.
![]() |
#12 |
Øyboer
![]() Sv: Glatte trappetrinnJeg la vår 1 teip bredde fra kanen og det har fungert fint disse 2 ukene vi har hatt det, Men videre fint med svart tape er det ikke. Vi måtte ha noe effektivt raskt når storebror flyttet i kjelleren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Glatte trappetrinnEtter et svalestup som endte med brudd i ryggen kjøpte jeg antisklitape og festet på trinnene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glatte trappetrinnHos oss er det også voksne som sliter, og ikke barn. Jeg sklir ikke i min egen trapp, men har falt i tilsvarende hos naboen...
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glatte trappetrinnVi har også glatt bratt trapp, og jeg har bestemt meg for å legge sisal i trappen. Vi har hatt malt trapp før, og det var noe her å holde rent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Glatte trappetrinn
Finnes gjennomsiktig tape som ikke synnes
![]() |
|