|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Christmas is gone!Det er veldig koselig å pynte til jul, men nesten enda bedre å rydde den bort. All julepynt er nå fjernet, og juletreet ute (mistenker at storesøster har reagert på det i år). Og det ble så ryddig her |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: Christmas is gone!Jeg gleder meg til vårt julepynt (= oppussingsrot) er pakket bort i hvertfall. Nå har vi bodd hjemme hos mine foreldre noen uker og jeg kjenner at det har vært hyggelig nok, men definitivt nok. Det er godt å være bare seg selv etter en stund selv om det fortsatt er litt småplukk (les: listing) som gjenstår.
![]() |
#4 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Christmas is gone!Å, jeg tror jammen jeg ihvertfall skal ta treet i dag... Jeg tror kanskje de røde gardinene kan få henge en stund til. De er ikke særlig julete, bortsett fra at de er røde. Og så tror jeg at jeg skal la tråden hvor julekortene henger få henge en stund til, og henge opp en rekke bilder av oss og ungene.
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Christmas is gone!Jeg elsker julen og lever og ånder for den, gleder meg allerede til neste desember og klarer ikke å vente! Men 1. nyttårsdag skal alt ut herfra hvert år, for da er jeg klar til å starte på et nytt år med ny frisk. Ut med det "gamle", inn med det nye. Synes det nesten er en symbolsk handling altså. Orker ikke å ha det stående til langt ut i januar slik mange har, føler ikke jeg får "begynt" på det nye året da. Høres nok rart ut, men sånn føler jeg det. Så i dag pakkes julepynten vekk, og i dag og i morgen (jeg har fri hver mandag) skal det vaskes og ryddes.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Christmas is gone!Juletreet går nok ut her i dag også, den spytter julepynten av så tror nok den har sagt takk for seg. Syns det er veldig koselig med julen men merker at det er nok nå. Eller jeg tror jeg beholder julekulene med lys i vinduene litt til. De henger så fint der.
![]() |
#7 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Christmas is gone!Her er også alt som blåst bort i dag; foruten selve juletreet - det tar jeg til helgen igjen. Ja, også lysene på busken ute, men de får alltid stå til siste helgen i januar.
![]() |
#8 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Christmas is gone!Vi skal ha jul i kveld når vi kommer hjem. I morgen skal jeg på jobb, men mannen har en feriedag og skal bruke den til å rydde bort jula. Det er liksom ikke noe stas å bli møtt av glisende nisser når magien ved høytiden er over og hverdagene har begynt igjen.
![]() |
![]() |
#10 |
awesom
|
![]() Sv: Christmas is gone!JEg våknet i går etter å ha sovet en "liten" dupp på drøye to timer og da hadde fine mamman min ryddet ut julen. Både jeg og storebror reagerer på juletreet, selv om vi alltid har klart oss før så lenge det har vært edelgran. Så nå mente mamma det var nok med snufsing og trøtte barn og barnebarn. Stua mi er sååå mye finere uten all julepynten som jeg egentlig bare synes er grell.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Christmas is gone!Her har vi også ryddet bort alt. Vi pynter i begynnelsen av desember og jeg er full av julestemning fra første søndag i advent og til julaften, men etter 2. juledag så føler jeg at jula er over og vil helst bare fjerne alt. Det synes mannen min er litt ekstremt, men vi har blitt enige om at 1. januar tømmes huset for julepynt.
![]() |
#12 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Christmas is gone!For tre år siden skapte jeg og min nærmeste venninne en ny tradisjon. Vi "pyntet om" dagen før nyttårsaften. Ut med alt julerødt og gull, og inn med hvitt og sølv. Det gjelder juletreet også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Christmas is gone!Ser vi er flere med ryddegenet i orden første dagen i nytt år |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Christmas is gone!Hørtes fint ut, tante Veronica.
![]() |
#16 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Christmas is gone!Må jeg også ryddet dag, tro? Mannen og storebror vil ikke, men det blir vel som mor vil.
![]() |
#17 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Christmas is gone!I år har jeg jobbet hele romjulen, og jeg føler jeg ikke har fått nytt det til fulle monn. Derfor skal vi år mot normalt beholde alt til neste helg, for å rydde det bort da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Christmas is gone!Her skal også jula bort i dag. Men jeg tror at de røde gardinene skal få henge, og kulene i vinduet. De får henge litt til. Men resten skal bort, bort, bort.
![]() |
![]() |
#19 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Christmas is gone!Julepynten vår i år består av en engel, en liten nissejente, et par julestjerne og juletre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Christmas is gone!Her forsvinner også julepynten i dag, selv om det ikke har vært så mye siden vi pusser opp |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|