Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Bygging av skap og farger på rom

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-12, 18:13   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Bygging av skap og farger på rom

Vi skal bygge skap på jenterommet oppe, under skråtaket. (Se bildet, skapet skal altså skrås oppover og nå nesten i taket. Bildet er ikke av vårt rom, men det er samme prinsippet).

I rommet det skal bygges skap, er det malte panelplater med fargen fransk grå. Alle som kjenner denne fargen, vet at den til tider fortoner seg som tåkerosa. Det jeg er på jakt etter, og trenger hjelp til å finne, er en farge som vi kan ha på skapet og på veggen vis a vis skapet som en kontrastfarge til denne litt tunge og triste franske grå. Har noen ideer? Det er en jente på 6 år som bor på rommet, og nå når vi får nytt skap skal vi etter hvert få opp hyller og nye gardiner så rommet blir mer tilpassa "stor jente".

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 857.jpg (199,1 KB, 72 visninger)
__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 19:57   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bygging av skap og farger på rom

Dere vil altså slippe å male resten av rommet - men at det skapet skal fremstå litt freshere enn tåkerosa?

Har du noen preferanser? Nøytralt eller sterk farge? Ved å gå for en rosafarge som henter opp fra fransk grå, vil den jo bli mer grå -mens å gå for nøytralt gjør at den blir tydeligere.

Men vil hun ha rosa rom?

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 21:04   #3
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bygging av skap og farger på rom

Det har jeg ikke spurt om

Vi vil male skapet (og det blir jo nesten en vegg) og veggen vis a vis skapet. Og så vil vi at denne nye fargen skal freshe opp rommet, få mer energi inn i det på en måte. Jeg har jo tenkt på en eller annen hvitfarge, det framstår jo som "rent", men det kan jo finne andre alternativer?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 21:44   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bygging av skap og farger på rom

Jeg har brent meg på fransk grå en gang selv, og det å male hvitt ved siden av funket dessverre ikke så bra, det fremhevet rosafargen... Slår derfor et slag for rosa, eller en mørkere variant av den franske grå- husker ikke ncskoden her og nå, men finn den, be om en vifte og gå noen hakk mørkere.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 17:30   #5
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Bygging av skap og farger på rom

Ville kanskje malt den i en rosa eller lilla farge jeg

__________________
Mamman til S-03 og A-08
med bloggen livetsdrom.blogspot.com
Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 20:04   #6
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bygging av skap og farger på rom

Det er nå klart at hun fremdeles ønsker seg et rosa rom, og hun mener selv at fargen hun har på rommet er hvit, og ikke rosa nok
Så da var det klart. Skal se litt på det dere sier, jeg har også tenkt på lilla, men lurer på om det blir for tungt ved siden av fransk grå.
Og da blir jo hvitt litt sånn dobbelt, hvis det fremhever rosatonen i den franske grå, er jo for så vidt målet oppnådd, men jeg tror jeg skal se etter en mørkere og se hvordan det ser ut.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no