|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Librocubicularist
|
![]() 2011 - kva vil vi hugse?Eg har akkurat sett på reprisen av NRK si 2011-kavalkade, og blei sittande å tenke på kva det er vi kjem til å hugse frå året som har gått. Ein kollega, som er historielærar, sa til elevane sine at dei måtte følgje med på den arabiske våren, og opprøra i Tunisia og Egypt fordi "dette er vårt 1989". Eg satt på eit hotellrom i Dubai då uroa spreidde seg til Baharain, og eg tenkte på at eg kunne nok med fordel vore på ein tryggare plass, i vinterferien, som heime i vesle Oslo. Den arabiske verda er i endring, terrorfrykta aukar, og så skjer plutseleg det grusomme og utenkelige, her heime, ein heilt vanleg fredag i juli. Ein norsk mann tar livet av alt for mange ungdommar og framtidige politikarar. Vi må sjå foreldre som arrangerer gravferd for ungane sine, og vi går rundt i Oslo og ser væpna politi i gatene. Vesle Oslo er ikkje lenger den tryggeste plassen i verda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Off the map.
|
![]() Sv: 2011 - kva vil vi hugse?I grove trekk så tror jeg at det er tsunamien i Japan og 22. juli av de store tingene.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: 2011 - kva vil vi hugse?For mitt vedkommende så er det først og fremst 22.juli som vil stå igjen. Jeg er tidligere AUFer og har vært på utøya selv. Mange jeg kjenner og vet om ble rammet selv om jeg ikke kjente noen som ble drept personlig veldig godt. Jeg la meg den 22.juli og tenkte at det kan da umulig være så mange som 10-12 som det var skissert. Da jeg sto opp og hørte hvor mange det var så gikk jeg nesten inn i sjokktilstand og brukte hele dagen på facebook og nett-tv (var på hytta). |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: 2011 - kva vil vi hugse?I det store bildet så er det 22. juli vi vil huske fra 2011. Vi var bortreist og fortsatte å være det i to uker etterpå. Det var rart å lese på internett om alt det som skjedde i Oslo; byen min.
![]() |
![]() |
#5 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: 2011 - kva vil vi hugse?Fukushima-ulykken, 22. juli og hvor mye "Hurtigruta minutt for minutt" engasjerte over hele landet.
![]() |
![]() |
#6 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: 2011 - kva vil vi hugse?Japan, og 22. juli tar det store bildet. Helt privat ble dette året der jeg mistet en kjær og nær onkel så alt for tidlig. Han ble bare 52 år og savnet er fortsatt sårt og vondt.
![]() |
#7 |
Sperret
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
![]() Sv: 2011 - kva vil vi hugse?Vil nok huske 22.juli og bryllupet jeg var i på nyttårsaften...både sorg og glede |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 2011 - kva vil vi hugse?Privat så ble 2011 året jeg ble mamma til snuppa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 2011 - kva vil vi hugse?Japan, 22. juli og på det private plan at jeg knuste ankel og et parti på 15 cm oppover i leggen 24. november.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 2011 - kva vil vi hugse?22/7, tsunamien, ferien vår til Bali og at min kjære, kjære morfar døde fra oss på nyttårsaften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: 2011 - kva vil vi hugse?At bestefaren og stefaren min døde, og 22. juli. Det har ikke vært noe godt år for oss som familie, og jeg håper det blir lenge til vi får et lignende år. Heldigvis har forholdet til meg og mannen blitt sterkere i løpet av året som har gått.
![]() |
#12 |
Så stor, den lille lykken
|
![]() Sv: 2011 - kva vil vi hugse?Privat på pluss-siden: tidenes fineste påske hjemme i havgapet pga snømangel på fjellet. Tur til England med venner i april, Danmark og holme-telt-tur med banden i sommer. At jeg ble gravid i juni, med en svært velkommen femtemann. At jeg ble tante til en nydelig liten gutt i oktober.
![]() |
#13 |
Metallica!!
|
![]() Sv: 2011 - kva vil vi hugse?Privat kommer jeg til å huske at skjønneste Eggulfen ble en del av familien vår, de gode resultatene på jobben, ferien vår sammen som familie før Eggulf kom og sammen med gode venner.
![]() |
#14 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 2011 - kva vil vi hugse?Privat så har det ikke skjedd de store tingene i året som har gått, men vi hadde en fantastisk ferie i Florida som vil sitte på minnet for evig tid.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 2011 - kva vil vi hugse?Av offentlige ting så kommer 22.juli, tsunamien i Japan og den arabiske våren opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 2011 - kva vil vi hugse?I verdensbildet:
![]() |
#17 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006