|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har bakt søte kaker
|
Hvor mye gele og vaniljesaus til 18 barn og 3 voksne?Barna er mellom 3 og 6 år gamle. Hva tror dere?
|
|
|
#2 |
|
Sperret
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
Sv: Hvor mye gele og vaniljesaus til 18 barn og 3 voksne?5-6 pakker gele og rundt 2 liter vaniljesaus ville jeg nok laget til så mange...men det spørs jo for storspiste de er på gele da, å skal de spise bare gele... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye gele og vaniljesaus til 18 barn og 3 voksne?Jeg ville regnet ca 1,5 dl per hode . Reger med det er til barnehagen . Sikkert lurt å kjøpe blanke plastglass og lage de i .Saus ville jeg regnet ca 1/2-1 dl per person . Ikke alle liker saus på gelen . |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor mye gele og vaniljesaus til 18 barn og 3 voksne?Det er til feiring i bhg, altså da det er vanlig at man tar med kake. Storebror vil ha med gele og vaniljesaus i stedet, og jeg protesterer ikke siden det er mye enklere for meg.
|
|
|
#5 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor mye gele og vaniljesaus til 18 barn og 3 voksne?Lage gele? Jeg tenkte å kjøpe ferdig jeg.
|
|
|
#6 |
|
Sperret
![]() |
Sv: Hvor mye gele og vaniljesaus til 18 barn og 3 voksne?Åkei...hehe...men hvis du ikke lager selv, så holder det helt sikkert med 4-5 pakker sånn ferdig gele, er det ikke rundt 1 liter i de? å ett par pakker med vaniljesaus |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor mye gele og vaniljesaus til 18 barn og 3 voksne?Kanskje lettere å begrense mengdene om jeg lager de i plastglass da. Må sjekke ut det.
|
|
|
#8 |
|
Sperret
![]() |
Sv: Hvor mye gele og vaniljesaus til 18 barn og 3 voksne?Ja, er nok det..da får jo alle hvert sitt glass å ferdig med det |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hvor mye gele og vaniljesaus til 18 barn og 3 voksne?Jeg laget gele og hadde i plastglass til storebrors bursdag for et par år siden. Ganske genialt, tok ikke lang tid og var superenkelt å rydde opp etterpå.
|
|
|
#10 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor mye gele og vaniljesaus til 18 barn og 3 voksne?Det ER jo smart, også ser det straks litt freshere ut.
|
|
|
#11 |
|
Ingen skravlebøtte
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() |
Sv: Hvor mye gele og vaniljesaus til 18 barn og 3 voksne?
Ja det er jo kjempelett. Bare å koke opp vann og røre. Ha det i gjennomsiktige plastglass.
|
|
|
#12 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hvor mye gele og vaniljesaus til 18 barn og 3 voksne?Du blir nok populær hvis du lager det i gjennomsiktige plastglass og bruker to farger i hver kopp. (husk at den ene må stivne ordentlig først og den andre må bli kald før du heller det på den stive).
|
|
|
#13 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor mye gele og vaniljesaus til 18 barn og 3 voksne?Ja, blir nok to farger. Trenger 3 pakker i hver farge da, pluss seigmenn til å ha inni. Bør bli bra det.
|
|
|
#14 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye gele og vaniljesaus til 18 barn og 3 voksne?Posjonsglass er kjempelurt! Jeg bruker å lage regnbuegele til barnebursdager, veldig populært. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor mye gele og vaniljesaus til 18 barn og 3 voksne?Rekker bare to farger, håper det blir bra.
|
|
|
#16 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#17 |
|
Ingen skravlebøtte
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() |
:noterer:
|
|
|
#18 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvor mye gele og vaniljesaus til 18 barn og 3 voksne?Bare sånn i tilfelle noen andre vurderer ferdig gele til barnehagen en annen gang, så er det nok med max 3 pakker, om jeg ikke husker feil, så brukte vi 2 i den forrige barnehagen jeg jobbet i. Det er jo ikke meningen at de skal spise seg mette på gele.
|
|
|
|
#20 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor mye gele og vaniljesaus til 18 barn og 3 voksne?Jeg har god tid nå, første laget er allerede på glass i kjøleskapet.
|
![]() |
|
|