Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Erfaring med sofa ved spisebordet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-12, 15:53   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.976
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Erfaring med sofa ved spisebordet?

Et av mine nyttårsforsetter er å bli hårfint flinkere på intertiørting. Og for å være ærlig det skal svært, svært lite til for meg å bli flinkere.

I hvert fall; jeg har startet å lese de innstikkene som følger med aftenposten, og da dumpet vi over denne sofaen:




Saken er at den også selges med høyere ben slik at den skal kunne brukes ved spisebord. Jeg har prøvesittet den. Jeg lurer på om den er litt lav, men den var god å sitte i og den var da fryktelig stilig?

Er det noen som har erfaring med å ha sofa ved spisebordet?
Faren min har det og det gjør spisebordet til et triveligere sted å bli sittende. Vi har også en plass der vi har spisestua som er akkurat stor nok til den sofaen. Men er det galskap å sitte så lavt når vi spiser. Ungene skal naturlig nok få fortsette å sitte på henholdsvis tripp trapp og vanlig stol.

Tilleggsopplysning: vi har en gigantisk sofa som vi elsker, men den er svært lav og, etter sigende, umulig å sitte i for folk over 50. En slik sofa som på bildet vil gjøre det litt lettere for besteforeldregenerasjonen å komme på besøk og sitte godt når de gjør det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 16:04   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Jeg så at kronprinsparet hadde det iallefall
Jeg synes det ser deilig ut, men om det er praktisk er en annen sak

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 16:05   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Har du ikke et bilde av den med høyere ben?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 16:06   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Googlet og fant et bilde (ikke samme sofa). Det ser herlig ut da?!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 16:06   #5
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Sofa ved spisebordet funker nok om den ikke er for dyp og myk. Slagbenker funker jo fint, så hvis dere finner en sofa som matcher de målene blir det nok bra.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 16:07   #6
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Jeg så en dokumentar om kronprinsparet før jul en gang. De har sofaer ved spisebordet. :hjelpsom: Det så veldig behagelig ut.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 16:07   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Her er også en

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 16:08   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.976
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Har du ikke et bilde av den med høyere ben?

Nei. Jeg finner ikke det på nettsidene til Living.

De høyere bena var ikke så skrekkelig høye, men jeg har altså prøvesittet den med høyere ben og da også ved et spisebord som bare var 2 cm lavere enn vårt eget. Min tanke var litt lavt, men ikke uoverkommelig lavt.

Jeg tror mannen min må være med å prøve.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 16:09   #9
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Vi har ikke sofa, men på hytta har vi slagbenk ved spisebordet.
Det syns jeg er kjempefint + at den er god å sitte i.
Vil ha benk her hjemme og jeg.
Tykk og god skumpute å sitte på med masse deilige puter og skinn i ryggen.
Leter for harde livet etter den perfekte.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 16:26   #10
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Om det er fint eller ei, vet jeg ikke helt. Det er liksom noe som skjærer i øynene over den kombinasjonen, men mest pga vane, tror jeg. Men jeg synes det ser fryktelig upraktisk ut. Ufleksibelt, stort og plasskrevende. Særlig hvis man ikke har ubegrenset med plass og vil ha muligheten for å ommøblere litt når man får gjester, f.eks.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 16:29   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Jeg syns det ser deilig ut, men hadde jeg blitt sittende i midten i et middagsselskap hadde det vært kronglete å gå på do. Og kanskje ikke så behagelig heller når man må sitte veldig rett opp og ned, uten armlener, i noe ganske mykt. Så kanskje da en toseter?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 16:35   #12
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Vi har laget en benk med skinn og puter som står på den ene enden av spisebordet, nettopp for å gjøre sitteopplevelsen bedre ved spisebordet.
Men vi måtte lage selv for å få det til å passe inn.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 17:04   #13
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Her er også en

Oh - den var fin! Aner du pris på den?

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 17:12   #14
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Min mening er lekkert å se på.... men upraktisk.

Når jeg spiser så liker jeg å sitte ordentlig inntil bordet osv, men når maten er inntatt liker jeg å skyve stolen litt tilbake. Når man skal sitte tre stk i en sofa er de nødt til å sitte likt i forhold til bordet og ikke kommer man ordentlig inntil bordet heller om ikke sofaen er bredere enn bordet. Samtidig blir det jo ofte litt smuler osv når man spiser osv. Synes det er mye enklere og feie over gulvet enn å støvsuge en hel sofa. Så derfor mener jeg upraktisk....

Men fortsatt utrolig lekkert

__________________
Mamman til S-03 og A-08
med bloggen livetsdrom.blogspot.com
Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 17:26   #15
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.816
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Jeg hadde syns det var digg med sofa ved spisebordet. Nå har vi et kombinert kjøkken og spisebord, og alle måltider spise der. Tenk en lang søndagsfrokost i sofaen. Vi har ikke så ofte gjester til middag, de kunne fått sitte på stolene dersom de ikke likte å sitte i sofa. :Google etter slagbenk som passer til bordet vårt:

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 17:27   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.976
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Det vil være svært sjelden det sitter mer enn 2 personer i sofaen. Det vil være godt med sitteplasser på stoler rundt bordet.

Jeg er nok litt farget av at min far alltid har hatt sofa/slagbenk på kjøkkenet og trivdes veldig godt med dette. For jeg er enig i at det kanskje kan være litt upraktisk også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 17:39   #17
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Jeg er en spisebordsitter og har definitivt elsket ideen! - min bror og kone skal ordne dette på kjøkkenet pratet svigerinna mi om her om dagen. De har dog ikke små barn.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 17:41   #18
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Vi har slagbenk ved spisebordet og foreldrene mine har en slik sofa som over, fra Slettvoll. Jeg synes det er supert.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 17:43   #19
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Det ser jo flott ut, og hadde passa perfekt inn ved spisebordet vårt. Men eg ser også det upraktiske i det. Når vi har gjester er det fullt rundt bordet, og vi set gjerne i fleire timar. Dermed ville ein person ha sete i midten i sofaen, og det er kanskje litt ubehageleg i lengden.
Eg tenkjer litt på korleis sofaen vår ser ut etter at ungane ein sjelden gong får spise der, og då frister det ikkje med sofa ved spisebordet. Det kan jo likevel fungere for dere da, det er jo opp til kva enkelt.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 17:52   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.976
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med sofa ved spisebordet?

Ungene skal nok ikke spise i sofaen, nei. Det vil jo være plass til stoler på de tre andre sidene av bordet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no