Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Emil er på vei

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-12, 16:19   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Emil er på vei

Emil er på vei ...liker ikke!! Særlig ikke når de sier at Emil er Sørlandets utgave av Dagmar - åh, hurra liksom!

Jeg har sett det ta seg opp utover dagen mens jeg var på jobb i dag, og nå er det rett og slett helt ufyselig ute. Vinden har avtatt litt akkurat nå, men det er vel bare stille før stormen, bokstavelig talt!!

*løper og rydder plass til bilen i garasjen*

Gammel 03-01-12, 16:19   #2
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Emil er på vei ...

http://www.fvn.no/veret/Venter-over-...k-2177708.html

Gammel 03-01-12, 16:24   #3
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Emil er på vei ...

Det rister i hele huset her, alle utemøblene som er stablet og pakket grundig inn seilte nettopp forbi vinduet ute på verandaen. Det er mange kilo !
Er ikke veldig sugen på å kjøre unger på trening i dette været i kveld.

Gammel 03-01-12, 16:26   #4
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Emil er på vei

Her vaier lyktestolpene, trærnet ligger flate i kastene, og det bulderer i veggene. Akkurat nå er jeg glad vi bor i sokkel, for da slipper vi å bli sjøsyke.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 16:32   #5
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det Emil jeg hører her utenfor kontorvinduet mitt på Fornebu også? Jeg er alltid så usikker på om det er vind eller bygningsarbeid jeg hører. Ser ikke om det blåser. Det er stupmørkt utenfor.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 16:58   #6
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Nå tar vinden seg opp her, så jeg er strålende fornøyd med iherdig innsats for å for én gangs skyld ha plass til bil i garasjen. Nå står den trygt og jeg har tent lys og forbereder meg på en kveld med skikkelig ruskevær. Trøst? Huset mitt er snart 100 år gammelt, så det står vel av denne også!

Ikke sikkert jeg er like høy i hatten utover kvelden, da men ...

Gammel 03-01-12, 17:03   #7
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Håper dere slipper de store skadene. Det har blåst opp her også, men ikke veldig galt. Skikkelig høstvær.

Gammel 03-01-12, 17:59   #8
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Her pisker, uler og blåser det i massevis, men jeg tror det er enda mer Emilsk for dere litt lenger sørvest. Foreløpig bare koser jeg meg med uværet, så lenge jeg kan sitte trygt og godt her inne. Håper det ikke blir så galt med uværsskader rundt omkring i denne omgangen.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 18:04   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har tatt inn putekassen med puter og resten av hagemøblene som stod foran huset, men foreløpig er det nokså stille her.

Gammel 03-01-12, 19:36   #10
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Tar seg rimelig godt opp her nå, gradvis, men mer og mer. Kommer noen vanvittige kast med hyppigere mellomrom.

Gammel 03-01-12, 19:39   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uff, jeg håper ikke dette blir like tøft som dagmar.

Gammel 03-01-12, 19:40   #12
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Er det ikke gøy med litt Vær nedi der da?

Gammel 03-01-12, 19:48   #13
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Begynner å blåse heftig her nå ja

Godt jeg fikk tatt ned parasollen i hagen tidligere i dag

Gammel 03-01-12, 19:53   #14
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jeg var akkurat ute en tur, og det er stille som en solfylt dag ute. Bare et par dråper regn, og ikke et vindpust. Er det en skremme-Emil på gang?

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 19:54   #15
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Emil skulle visst bli betraktelig svakere enn Dagmar, men metrologen som sendte ut advarselen var mye mer bekymret for hvordan sørlendingene klarte seg i en storm enn for hvordan vestlendingene taklet en orkan.

Gammel 03-01-12, 19:55   #16
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Vet ikke hvor du bor, Rug, men her (Kr.sand) var det ganske mye vind midt på dagen, så roet det veldig ned i noen timer, men er nå på full vei opp igjen og vel så det. De kaller det også "stille før stormen" i lokalavisen, så kanskje du er på en plass der det blir helt rolig (gjerne når vinden snur) før det blåser skikkelig opp!?

Gammel 03-01-12, 20:07   #17
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

(Og jeg som satte øynene i en i klassen min da han sa at stormen Emil kom - jeg trodde han mobba klassens snilleste gutt). Jeg burde forstått at han snakket om en skikkelig storm og ikke en klassekamerat - han er jo klassens geografi-nerd.

Gammel 03-01-12, 20:40   #18
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Ja, nå beveger veggene seg her!

Gammel 03-01-12, 20:41   #19
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Så bilder fra Kr.sand fra nyhetene nå, blåste endel mer der enn her, men det er visst meldt om mye vind her også. Søppeldunkene skal ut i morgen tidlig, men jeg antar vel at de blåser overende i løpet av natten da.

Gammel 03-01-12, 21:07   #20
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Ser ut til å være ganske stille her akkurat nå, men det er mulig det tar seg opp.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:04.