|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor skal årets sommerferie gå?Hvor skal årets sommerferie gå? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: Hvor skal årets sommerferie gå?Italia! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Hvor skal årets sommerferie gå?Vixen: på impuls havent billetter til ca 3 uker i Italia i innboksen min i dag, og nå må vi finne plass å bo og leiebil. Du vil ikke tipse meg om byer? Vi er ikke kjent der, men lander i Milano.
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor skal årets sommerferie gå?Vi flyr til Milano og tenker oss to uker mellom Genova og Savona, altså kysten mot Frankrike. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor skal årets sommerferie gå?Jeg abbonerer for jeg synes det virker så helt annerledes å dra til Italia..
|
|
|
|
#6 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Hvor skal årets sommerferie gå?Italia.
|
|
|
#7 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hvor skal årets sommerferie gå?@GinaK, i Italia er det veldig enkelt å være turist på de kjente stedene. Som Sardinia, Roma, Toscana, byene øst for Venezia, byene mellom Pisa og Nice, og like sør for Roma som Terracina.
|
|
|
|
#8 |
|
Tja...
Sv: Hvor skal årets sommerferie gå?Takk for tips.
|
|
|
|
#9 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Hvor skal årets sommerferie gå?Gina: jeg har vært veldig glad i Spania, g vært der flere ganger. Har bare vært 4 dager i Milano før. Mann og barn har aldri vært der, men vi var fristet til å prøve siden så mange snakker så varmt om det. Og når vi fant flybilletter til 4800 ca for oss 5 (3v og 2 b) så var det ikke et vanskelig valg. Vi kan ikke et ord italiensk. Satser på å leie bil og å være i 2-3 byer/plasser de tre ukene, og Det er mange plasser å leie fra ser det ut til. Initalia og sembo virker greie (sembo virker billigere, eller har i alle fall billigere alternativ enn initalia ser det ut til. Vi går nok for initalia lell, siden vi hører fra kjente at de har brukt dem med hell flere ganger).
|
|
|
#10 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hvor skal årets sommerferie gå?Vær bare oppmerksom på det med liten skrift hos Initalia, det skal ofte betales depositum, forbruk og sluttrengjøring ved ankomst i kontanter. Vi har vært oppe i 400 for hus. Det synes jeg er noe herk, foretrekker at alt belastes kortet. Sist leide vi leilighet via www.booking.com, ingen depositum ved bestilling og vi betalte kun luftkondisjonering kontant.
|
|
|
|
#11 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Hvor skal årets sommerferie gå?I år har vi leid hus på Kreta, Chaniakysten ikke langt fra Almyrida. De to foregående årene har vi leid i Frankrike-Provence og Spania-utenfor Marbella. Vi synes det er supert å ha eget hus med basseng og bestemme selv når vi gidder å spise ute og når vi vil lage hjemme. Tusle rundt på usjenert område og ta utflukter med leiebilen når det passer. Vi reiser sammen min søsters familie (totalt fire unger på 4,7,8 og 10 år).
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Hvor skal årets sommerferie gå?Vi var i Sarzana i fjor. Da tok vi toget bare fra Milano. Vi bodde i en leilighet litt utenfor byen og i gå avstand til Castelnuovo magra som er en liten "by" som ligger oppe i åsen. Det er flere sånne gamle små steder med mur rundt som var veldig koselige. Det var en pub der og der var det alt fra barneselskap til fest. De var ekstremt hyggelige og gjestfrie. I Sarzana var det jo en del mer å se på/shoppe. Koselig by av passe størrelse. Vi tok noen små utflukter, men var mest i ro. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2012
![]() |
Sv: Hvor skal årets sommerferie gå?jeg anbefaler både Riga og Rhodes |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Pauset
Hvor: Barteby
Sv: Hvor skal årets sommerferie gå?Foreløpig blir det en uke i Oslo med Mazungen på sjakkskole og så to uker senere en uke på sjakkturnering i Sandefjord |
|
|
|
![]() |
|
|