|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ute på tur
|
![]() Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?Vi pusser opp og river da ut alt og siden en vegg forsvinner mister jeg noen punkter der også, og jeg er vel redd for at det skal bli for lite.
![]() |
#2 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?Vi har 6 punkter på kjøkkenet, og det holder i massevis for oss. Vi har en dobbel og en med fire punkter.
![]() |
#3 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?Du må jo ha punkter til alt av fast utstyr. Jeg tror det er 14 på mitt kjøkken og de trengs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?Jeg har 8, det er mer enn nok...
![]() |
#5 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?
Du må huske på at det er punkter til alt av innebygd utstyr også. f.eks kjøleskap, kokeplate, ovn, mikro, oppvaskmaskin osv |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?Er vel ingen fasit, samtidig som man vel tildels har forskrifter under TEK10 kanskje for dette også. Vi har vel kanskje 7 meter elns med kjøkkenbenk, og har vel fire stikkontakter. Et par av dem bruker vi sjeldent, samtidig som de er praktiske å ha når diverse kjøkkenmaskiner skal brukes. Så må man også tenke plassering, samt hva man har fast tilkoblet - f.eks. kaffe og mikro som kanskje står koblet til hele tiden, hvor det vil være naturlig at evt. brødbakemaskin brukes osv. Blir jo handlende litt om løsningen også, og om det kanskje vil være enkelte ting som står samlet slik at en kontakt med fire stikk vil dekke alt et faste, og at kanskje man da for resten av benken klarer seg med en kontakt....
![]() |
#7 |
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har 8 jeg kan bruke fritt da, sjø.
![]() |
#8 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?Jeg leste strikk, det er 0.
![]() |
#9 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?Husk ekstra for evt. adventsbelysning! (Nettopp erfart!)
![]() |
#10 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?Øker til 21... Glemte de bak kjøleskap/fryser og micro.
![]() |
#11 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?Vi har fem som ikke er til komfyr, kjøleskap, vaskemaskin etc. Eller seks, men siden det ene befinner seg bak kjøleskapet er det sjelden i bruk. Det er ikke nok, men de er overlevbart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
maler
|
![]() Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?Jeg har faktisk 15-16 stk på det lille kjøkkenet mitt også. Og da har jeg telt doble og kvadruple som ett pkt hver.
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?Jeg aner ikke. Alt er innebygget og jeg kan ikke se kontaktene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
I endring
|
![]() Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?Skal vi se, vi har ett dobbelt stikk i taket over vinduet for adventstjerne, så har vi ett dobblelt på gulvet i enden av kjøkkenbenken, i hvert av de to hjørnene vi har, har vi en lik nedsenkbar søyle med 3 stikk (det er disse vi bruker til kaffemaskin, radio, kjøkkenmaskiner o.l) Så er det ett stikk til induksjonstoppen, ett til ventilatoren, ett til micro, ett til stekeovnen, ett til kjøleskapet og ett til oppvaskemaskinen.
![]() |
#15 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?Vi har 6 løse stikk til apparater/vannkoker etc. (4 på den ene kjøkkenbenken og 2 på den andre) og det holder akkurat. Vil gjerne ha 2 til oppå den kjøkkenbenken som bare har 2, men jeg har 2 langs gulvet rett ved siden av, så det går greit. Ellers har vi jo nok kurser med tilhørende stikk til både kjøleskap, oppvaskmaskin, ovn, koketopp, ventilator. Det er vel 4 kurser bare til kjøkkenet.
![]() |
#16 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?Vi har fire doble over kjøkkenbenkene, et enkelt inni skapet til kjøkkenmaskinen, et dobbelt over den lille benken der kaffemaskinene står, et dobbelt nede ved golvet og et dobbelt over vinduet, i tillegg til de som ikke synes - oppvaskmaskin, kjøleskap, komfyr og induksjonstopp. Og mikrobølgeovnen og vifta, de glemte jeg. Elleve stikk ved benkene, altså, det er ganske passe. Tjueen tilsammen, fordelt på tre kurser. Vi fikk akkurat ordnet ei egen stikkontakt i et hjørne til brødristeren, så ledningen på den ikke er i veien når man skjærer brød. Det er dumt å ha for få. Vi trenger ikke trenge oss sammen, så flere kan bruke kjøkkenet samtidig.
— Roald Dahl, Matilda Sist redigert av Matilda : 06-01-12 kl 09:05. Årsak: kom på en til |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?Vi har 12.
![]() |
#18 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvor mange stikk trenger man på et kjøkken?Men viktigere enn antall stikk: våre er fordelt på 4 kurser. Det er håpløst med 17 stikkontakter om alle går på en 10A kurs.
![]() |
#19 |
Smugleser
|
![]() |
#20 |
flisespikker
|
Og så er det greit om ikke kjøkkenmaskiner/komfyr går på samme kurs som datamaskiner og annet utstyr som helst ikke bør slås brått og brutalt av for ofte.
![]() |
|
|