Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Bytte jobb - Hvordan "rense" pc og telefon?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-12, 12:01   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bytte jobb - Hvordan "rense" pc og telefon?

Når jeg bytter jobb på et eller annet tidspunkt vil pc'en min og telefonen min bli liggende igjen her. Da vil jeg gjerne levere det fra meg slik jeg mottok det, altså rent og ryddig.

Hvordan fjerner man enklest alt som ikke skal følge med til den som tar over utstyret mitt?

Gammel 05-01-12, 12:05   #2
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bytte jobb - Hvordan "rense" pc og telefon?

Pcen: Hvis du skal være sikker på at alt av dine private ting er borte, så er en reinstallasjon det beste.
Telefon: De fleste telefoner har vel en eller annen "gjennopprett til fabrikkformat" funksjon tror jeg.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 12:07   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Pcen: Hvis du skal være sikker på at alt av dine private ting er borte, så er en reinstallasjon det beste.
Telefon: De fleste telefoner har vel en eller annen "gjennopprett til fabrikkformat" funksjon tror jeg.

Hvis jeg gjenoppretter fabrikkformatet på iphonen min, må jeg da også "nullstille" ituneskontoen? Følger ituneskontoen telefonnummeret?
Vil noe kunne ligge igjen i simkortet?

Gammel 05-01-12, 12:28   #4
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Bytte harddisk i pc. Det har vi som standard prosedyre hos oss.

Gammel 05-01-12, 12:36   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Sitat:

Bytte harddisk i pc.

Det kan jeg aldri tenke meg at noen gjør her.

Jeg må gjøre det selv før jeg drar.

Gammel 05-01-12, 13:11   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Hvis du skal være helt sikret at ingen får tilgang til dine slettede data, må man bruke programvare som overskriver hele disken eller benytter en spesiell slettefunksjon som mange harddisker har integrert (såkalt Secure Erase). F.eks. kan man laste ned gratisløsningen Ultimate Boot CD, som har flere programmer for dette.

En vanlig reinstallasjon ellers skulle jo holde om man ikke ser for seg at noen er så nysgjerrig at de vil bruke recoveryprogramvare for å få ta i dine gamle data.....

For mobiltelefon er det fabrikksinnstillinger som gjelder. Bemerk at for en del telefoner blir ikke minnekortet slettet selv om man laster fabrikksinnstillinger. Det er normalt sett praktisk - f.eks. at det på en eller annen måte har blitt noe kødd med telefonen slik at den ikke vil fungere, så kan man kjøre en reset uten å miste f.eks. bilder. Her vil det for så vidt også være mulig å kjøre recovery-løsninger for kanskje finne slettede data igjen, men man får stille spm. med hvor sannsynlig det er at noen vil ønske å gjøre det, samt hva det er man vil skjule....

iTunes-kontoen er ikke knyttet til telefonnummer, men brukeren du har registrert deg med hos Apple. Husk ellers at hvis du her eller andre steder er registrert med din jobb-e-post, kan det være lurt å endre før man mister tilgangen til den e-posten...

Gammel 05-01-12, 13:18   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Takk for tips og info.

Jeg har ikke noe å skjule, og ingen her kommer til å lete for å finne noe, så en reinstalasjon vil holde på pc'en.

Telefonen har vært brukt privat også. Ikke noe skummelt der heller, men jeg vil ikke at noen ved en tilfeldighet komme borti meldinger eller bilder som ikke har med jobben å gjøre. Så på telefonen vil jeg finne en sikrere måte enn å bare gjenopprette innstillingene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:35.