|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Forelska
|
Kva med Irland, kanskje?Me har ein ide om at det ville vore fint å dra til Irland på ferie i sumar - er litt blanke på kva, kvar og korleis - korkje form eller innhald står klårt for oss - tenker litt sånn ryggsekkturistisk, kanskje leiga bil, kanskje ta seg rundt med offentleg transport, men kunne trenga litt tips:
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kva med Irland, kanskje?Jeg tror også at det er fint å feriere i Irland! Har ikke så veldig mange erfaringer selv, siden jeg bare har vært i Dublin, men det er det sikkert andre som har. Men jeg bedrev litt research før jeg dro, så kanskje jeg kan bidra med noe? Er dere friluftsfolk, eller er sykkel/fisking o.l. utelukket? Er det viktig med god mat? By eller landsbygd? Kan du si noe om hvordan dere liker å ha det på ferie generelt, selv om dere ikke har Irlandsplanene klare enda? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Forelska
|
Sv: Kva med Irland, kanskje?
Skal ha med ungdom som eg trur finn det litt uaktuelt med sykling og fisking og andre ut-i-naturen-relaterte aktivitetar - bør nok retta det meir inn mot det kulturelle/historiske.
|
|
|
|
#4 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Kva med Irland, kanskje?
Fly direkte Oslo-Dublin, eller via London til Dublin eller Cork (Ryanair, Aer Arann eller Aer Lingus f.eks)
|
|
|
#5 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Kva med Irland, kanskje?Jeg får e-post fra Tourism Ireland, på norsk til og med, de har oversikt over musikkfestivaler og alskens. Man burde virkelig dra til en grisgrendt landsby, gjerne i en gaeltach (gælisk-talende del) og oppleve lokale musikere på pub-en om man drar til Irland.
|
|
|
#6 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Kva med Irland, kanskje?Irland er fantastisk, men vær obs på at i republikken tusser det av turister om sommeren, så det kan til tider være en utfordring å finne det genuint irske opp i alle tyskerne, spanjolene og italienerne du sloss om plassen på puben med.
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 05-01-12 kl 23:54. |
|
|
|
![]() |
|
|