Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Ville du latt 5-klassingen din se disse filmene i bursdag?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-12, 15:20   #1
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Ville du latt 5-klassingen din se disse filmene i bursdag?

Storbror har endelig blitt 10 år. Han er yngst i klassen og fyllte i romjula. Alle fyller altså 11 år ila. året.
Han vil ha filmbursdag og siden vi har storskjerm/lerrett så tenkte vi at det kunne vært fint.

Vi har lurt litt på hvilken film vi kan vise. Vi kommer uansett til å skrive på invitasjonen hvilken film vi skal vise.
Lurer altså på om du ville ha sendt gutten din i bursdag om de skal se en av disse filmene eller om du ville ha stusset på valget.
Alle har 11års aldersgrense.

Thor
Den grønne lykt
Trollmannens læregutt

Gammel 06-01-12, 15:24   #2
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du latt 5-klassingen din se disse filmene i bursdag?

Trollmannens læregutt hadde jeg ikke reagert på. Egentlig ikke de andre heller, men jeg tror ikke min 10-åring hadde likt å se de. Men nå er jo hun jente da.

gnuri er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 15:34   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er det viktigere hvem Poden ser film sammen med enn hvilke filmer han ser, tror jeg.
Hvis jeg anså deg som en oppegående forelder og du kjørte 11-årsgrensefilmer i en bursdag til 10-11-åringer, ville jeg tenkt at det var helt ok.

Anså jeg deg som en halvfjern forelder uten grenser ville jeg helt klart ha sett den aktuelle filmen selv først før jeg ga lov eller ikke lov.

Gammel 06-01-12, 15:36   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Filmene som er 11-årsgrense på er vel tillatt for 7-åringer å se på kino sammen med voksen?

Gammel 06-01-12, 15:43   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes, på generelt grunnlag at det er en uting å invitere gjester i selskap og vise dem en film de ikke er gamle nok til å se. De av gjestene som har bursdag sent på året, vil være et år under aldersgrensen, og det kan være mye nok for enkelte.

Jeg har en datter som er veldig var på skummel film, og jeg hadde trolig kvidd meg for å sende henne i bursdag der de skulle vise film som ikke var tilpasset hennes alder.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 15:43   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De aktuelle filmene kjenner jeg ikke, så de skal jeg ikke uttale meg om.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 15:55   #7
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes, på generelt grunnlag at det er en uting å invitere gjester i selskap og vise dem en film de ikke er gamle nok til å se. De av gjestene som har bursdag sent på året, vil være et år under aldersgrensen, og det kan være mye nok for enkelte.

Jeg har en datter som er veldig var på skummel film, og jeg hadde trolig kvidd meg for å sende henne i bursdag der de skulle vise film som ikke var tilpasset hennes alder.

Sånn er det her også, Mazungen vil vanligvis si fra selv, men det kan være flaut i en bursdag.

Jeg er forøvrig mer bekymre om barn ikke reagerer på filmer som er skumle enn når de gjør det.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 18:06   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Enig i alt.

Jeg har ved to anledninger (kun en bursdag) måttet hente Jentungen (får ikke bort stor J!) pga skummel film.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 18:11   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her var det vel snakk om at bursdagsbarnet var den yngste, alle de andre hadde allerede fyllt år. På generelt grunnlag ville jeg nok valgt en "snill" film, og ikke voksenfilmer tillatt for barn i en slik setting.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 18:20   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi. Jeg har laget en veldig lik tråd som denne akkurat nå. Bare at min problemstilling er 6 åringer på 7-årsfilm. Leser med interesse her.

Gammel 06-01-12, 18:59   #11
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Her var det vel snakk om at bursdagsbarnet var den yngste, alle de andre hadde allerede fyllt år. På generelt grunnlag ville jeg nok valgt en "snill" film, og ikke voksenfilmer tillatt for barn i en slik setting.

Alle har fylt 10 år, ja. Ca ingen har fylt 11, regner jeg med, siden det er så tidlig på året ennå.

Ellers er jeg enig med Tallulah. Jeg tror ikke jeg ville valgt film med 11-årsgrense til tiåringer, med mindre jeg hadde sett filmen selv på forhånd og den var mer enn snill nok.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 19:59   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg så det nå. Da gjelder svaret til Teo for meg og.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 20:02   #13
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde syntes det var greit for min tiåring, men jeg ville ha visst om det på forhånd. Det er vanlig for filmeventer her enten det er bursdag eller filmkveld (som er et bursdag-ish arrangement med venner utenom bursdag) at man skriver i invitasjonen hva man planlegger å vise. Evt snakker med foreldrene først hvis det er litt kontroversielt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.