|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?Jeg har klart å skulle på kick off til det store utlandet frem til dagen før snuppas bursdag. Derfor blir det ikke like mye tid til planlegging som vi pleier å ha tid til. Derfor vurderer vi å kinobursdag. Snuppa ønsker dette, så hun blir fornøyd.
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?Kan ikke svare for andre enn oss selv. Hadde vært greit for oss, om filmen var noe vi mente barnet vårt var interessert i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?Det kommer an på filmen. Og barnet. Ariettafilmen som går nå fks, hadde jeg ikke hatt noen problemer med. Den har visstnok fått 7-årsgrense pga en sint hund (og jeg er en litt irritert mor som ikke får ta med snartfireåringen på den |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?"Formelt" sett er det vel greit å spørre foreldrene på forhånd, og enten bare ta med dem som får lov, eller bare gå dersom alle får lov. Men hva gjør dere dersom ett av barna synes filmen er for skummel underveis og vil gå? Hvor mange voksne skal dere være, og skal i så fall den ene voksne gå ut med det engstelige barnet og vente i foajeen til filmen er slutt?
![]() |
#5 |
Sperret
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
![]() Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?Kommer helt ann på filmen det....men hvor skumle kan de egentlig være de filmene som er tillatt for 7-åringer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?
Vi kjenner bare noen få av foreldrene, så dette synes jeg høres vanskelig ut. For man sender da ikke tekstmeldinger til vilt fremmede mennesker og spør om ungene deres får se 7-årsfilm på kino? Eller må jeg bare slutte å tenke på at jeg "ikke skal forstyrre"?
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?Jeg ville ikke hatt problemer med å sende min 6-åring i kinobursdag med 7-årsgrense-film. Men jeg ville ikke invitert barn under 7 år selv.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?Det har bare vært mannen og meg og 12-14 jenter begge gangene. Vi har ikke gjort noe annet enn å følge dem til og fra kinoen, Oslo Kino stiller med vert som ordner og fikser alt. Første gangen greide mannen til og med å duppe av på kinoen.
![]() |
#9 |
flisespikker
|
Jeg synes du sa at dere skulle fremskaffe lapp fra foreldrene deres om at de har lov til å være med? Hvordan skal du få tak i det hvis du ikke har tenkt å spørre foreldrene deres om barna får lov?
![]() |
#10 |
heimføing
|
![]() Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?Jeg har et annet innspill - og det er fra mitt barn som syntes kinobursdag var kjedelig da hun var 6-7 år. Det var ingen lekemuligheter, bare inn i et rom og få pizza og brus og godterier, og så inn i kinosalen og se film. Og ferdig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?Seksåring på syvårsgrense syns jeg er helt greit!
![]() |
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
Den tenkte vi å sende ut sammen med invitasjonen.
![]() |
![]() |
#13 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?Min gutt var 6 år da han så Anne + Jørgen = sant, uten oss foreldre. Den har vel 7-årsgrense. Han var veldig redd 4-5 måneder etter den filmen. Vi måtte bl.a. være på rommet hans eller rett utenfor døren når han skulle legge seg.
![]() |
#14 |
One of These Days
|
![]() Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?Tja, for tulla hadde det vært greit, for hun tåler å se skumlere filmer enn lillegutt. Lillegutt hadde nok takket nei til noe sånt, og han er 6 nå. Jeg hadde heller ikke sendt ham i en slik bursdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
flisespikker
|
Men da har du jo tenkt å spørre foreldrene om lov.
![]() |
#16 |
maler
|
![]() Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?For meg hadde det vært greit. Men jeg hadde ikke syntes det var greit at det var en sjuårsfilm hvis jeg ikke ble spurt først.
![]() |
#17 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?For meg hadde det vært greit, i utgangspunktet. Men 6,5 åringen min trenger et fang på nesten alle kinofilmer. Han måtte sitte baklengst store deler av Jul i Blåfjell2, så han hadde nok takket nei hvis ikke en av oss var med ham.
![]() |
#18 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?Jeg ville ikke hatt problemer med dette. :hjelpsom:
![]() |
#19 |
I mål
|
![]() Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?Jeg synes i utgangspunktet det hadde vært greit nok, men er bare middels positiv til kinobursdag for så små barn. Tror det lett kan oppstå situasjoner underveis kombinert med at jeg ser for meg at ikke alle synes det er så gøy, rett og slett? Jeg ville gått for type lekeland isteden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Kinobursdag - er det greit med 6-åringer på 7-årsgrense?Jeg er nok enig med Apan.
![]() |
|
|