Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Garderobe-spørsmål

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-12, 20:47   #1
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Garderobe-spørsmål

Jeg skal kjøpe garderobeskap på Ikea i morgen. Jeg skal ha skap på 2 vegger som er 2m og 3m lange. Takhøyden er litt knapp til de høyeste skapene, og dermed utgår visst hjørneløsningen, noe jeg er litt lei meg for.

Hvordan kan jeg best ordne det slik at ikke skapene sprerrer for hverandre i hjørnet?

Det jeg skal ha i skapene er en støvsuger (!), hengeplass og både yttertøy og innertøy til ungene. Jeg tenkte å ha sko i en hvit Billy-hylle og ha knaggrekke på veggen til de klærne vi bruker daglig. Muligens også en stumtjener.

Gammel 15-01-12, 14:24   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Garderobe-spørsmål

Jeg skjønner ikke hva takhøyden har med jhørneløsning eller ikke å gjøre? Hvis det monteres stående, bør vel det kunne gå??

Gammel 15-01-12, 17:45   #3
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det ser ut som om hjørneløsninger bare selges i 236 cm høyde. Det var merkelig.

Kansje Ikea forbereder at Pax-garderobene i 201 cm høyde skal gå ut? Hvis du kan bruke sag, så tror jeg at jeg hadde kjøpt 236 cm høy hjørnestamme og 210 cm dører, og så sagd skapstammen kortere.

Edit: Jeg lurer på om ikke jeg ville kjøpt alle skapene i 236 høyde, og så sagd av soklene litt. Det er absolutt penest med takhøye skap. Hvor mye mangler du på å kunne bruke 236 cm høye skap? Du får en stikksag på Jula til 99 kroner nå.
Eller, montere skyvedører fra Elfa eller Garderobemannen foran skapstammer. Det blir en del dyrere, men så ser det veldig ordentlig og pent ut.

Sist redigert av Mrs. S : 16-01-12 kl 10:24.
Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 17:49   #4
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Er det akkurat 2 og 3 meter? Jeg skal tenke litt på det. Du skal ha dører, eller kan det være åpent, type 'walk-in'?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.