|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2010
![]() |
![]() Nok et "mat-til-dåp-spørsmål"Vi skal ha dåp om en mnd og jeg hadde tenkt å servere rømmegrøt og spekemat for det er enkelt og greit, men så er det noen besteforeldre som syns at det ikke passer seg i en dåp |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Borte
|
![]() Sv: Nok et "mat-til-spørsmål"Koldtbord må jo være greit? Ev. en gryte som kan lages dagen før og varmes opp. Stroganoff for eksempel.
![]() |
#3 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nok et "mat-til-spørsmål"Vi hadde indisk take away til femti i navnefesten. Det falt i smak hos folk fra ett til sytti, ca. Skjønt, det spørs om det "passer seg" noe bedre. Vi spurte ikke.
![]() |
#4 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Nok et "mat-til-spørsmål"Jeg ville i hvertfall gått for opprinnelig plan hvis noen (som ikke er en av dem som holder selskapet) begynner å si at det er upassende.
![]() |
#5 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Nok et "mat-til-spørsmål"Jeg har vært io barndåp og fått servert lapskaus. Beste barndåpmiddagen jeg har spist!
![]() |
![]() |
#6 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Nok et "mat-til-spørsmål"Vi går nok for koldtbord siden det er det som er normen her. Men det blir enkelt. Reiser på stor cash og kjøper roastbiff, skinke, noen salater(waldorf, italiensk), Reker, karbonader, kyllinglår, eggerøre, spekemat og røkelaks. Hiver alt på fat og pynter litt. Kjøper inn noen gode brød og kansje noen rundstykker som vi steiker i ovnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nok et "mat-til-spørsmål"Jeg hadde gått for rømmegrøt og spekemat,som du egentlig vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Nok et "mat-til-spørsmål"For oss er det tradisjon med koldtbord, så det har vi hatt begge gangene, mamma ordner det dagen før. Dvs, vi kjøpe inn pålegg, som legges pent på fat og sånn.
![]() |
#10 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nok et "mat-til-spørsmål"For meg som ikke liker rømmegrøt,så hadde jeg blitt veldig glad for koldtbord.Men dette må dere bestemme selv.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Nok et "mat-til-spørsmål"Hvorfor ikke bare si "Åja!" til besteforeldrene?
![]() |
![]() |
#12 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Nok et "mat-til-spørsmål"Oi! Overskriften ble visst litt feil, det skulle stå mat til dåp. men men.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nok et "mat-til-spørsmål"Vi hadde Den store barnedåpen og serverte sodd (barnefaren er trønder) med Dronning Maud til dessert (jeg er fra Haugesund). Til nattmat hadde vi spekemat, eggerøre og mer sodd.
![]() |
![]() |
#15 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Nok et "mat-til-spørsmål"Nattmat? I dåpsselskap?
![]() |
#16 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Nok et "mat-til-spørsmål"
Det skulle jeg til å foreslå.
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Nok et "mat-til-spørsmål"Vi arrangerte dåpen fra helvete for snuppa. Besteforeldre fikk dirigere og styre på verre. Jeg var så sliten til slutt at jeg bare grein. Ikke hadde jeg vært takknemlig nok heller, visstnok. Jeg vet ikke hvor mange ganger man må si takk til svigermor for at hun fikset ordentlige duker når jeg syntes skikkelige papirduker hadde vært greit nok (noe hun var sterkt uenig i).
![]() |
![]() |
#18 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Nok et "mat-til-spørsmål"Jeg tror jeg aldri har spist sodd faktisk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Nok et "mat-til-spørsmål"Siden vi er hjemme fra kirken i tolvtiden så syns jeg det er litt tidlig på dagen med skikkelig kjøttmiddag, men en stek hadde vært enkelt og greit |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nok et "mat-til-dåp-spørsmål"Gjør det som føles riktig for deg. Drit i mora di sin mening det er deres dåp ,ikke hennes,hun er gjest. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|