|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Papirløs kvinne ble nektet abortHæh? Altså - jeg skjønner at man har behov for en streng praksis rundt dette med rettigheter for papirløse, for de papirløse genererer en del prinsipielle utfordringer, denne gruppa er jo heller ikke en ensartet gruppe akkurat. Men vi lever da i et land som setter menneskeverdet høyt gjør vi ikke, og som ikke gjør forskjell på liten og stor i helsevesenet. Fy skam til Ullevål sykehus! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Papirløs kvinne ble nektet abortJeg er bare så helt utrolig glad for at jeg ikke trenger å leve som papirløs flyktning eller se barna mine vokse opp i en flyktningeleir i Afrika. |
![]() |
![]() |
#5 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Papirløs kvinne ble nektet abort
Ikke i den betydning at det er livstruende, men om en papirløs kvinne ikke ønsker å sette et papirløst barn til verden i en utrygg tilværelse så har jeg relativt høy forståelse for det i grunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Papirløs kvinne ble nektet abortJeg tenker og tenker. |
![]() |
![]() |
#7 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Papirløs kvinne ble nektet abortHva tenker du, SF ang det? Man gir livreddende kreftbehandling til papirløse (vært med på å gi det).
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Papirløs kvinne ble nektet abortDer kan du se. Jeg trodde ikke man gjorde det jeg. |
![]() |
![]() |
#9 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Papirløs kvinne ble nektet abortVet ikke hvor vanlig det er, men har i alle fall vært med på å gi livreddende kreftbehandling til en slik pasient.
![]() |
#10 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Papirløs kvinne ble nektet abortNå har jo Helsetilsynet definert behov for abort i uke 9 som øyeblikkelig hjelp, da abortgrensen er på 12 uker. I lovverket så er det en definisjon som sier noe om at når hjelp må/bør gis innen 3 uker, så er det øyeblikkelig hjelp.
![]() |
![]() |
#11 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Denne definisjonen - var den satt FØR denne saken dukket opp? Hvis så har de jo gjort en feil. Hvis ikke har de faktisk bare fulgt det regelverket de er forpliktet til. Lite tilsier at abort i uke 9 under andre omstendigheter defineres som øyeblikkelig hjelp.
![]() |
#12 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kjenner ikke forskriften så godt at jeg kan si når den kom. Men tolkningen står jo Helsetilsynet for i dette tilfellet. Det er relativt ofte at sykehus og storting tolker forskrifter forskjellig.
![]() |
![]() |
#13 |
Ser lyst på livet
|
Medikamentell abort, var det uaktuelt pga lengden av svangerskapet? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|