Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Passer kanskje ikke her, men jeg visste ikke helt hvor jeg skulle legge den

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-12, 16:07   #1
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Passer kanskje ikke her, men jeg visste ikke helt hvor jeg skulle legge den

Jeg kjørte hjem på E6 nordover i går, dvs at mannen kjørte og jeg satt på. Vi kom opp på siden av en annen bil, og så til vår store skrekk at mannen satt med avisa hengende over rattet og leste i 100 km i timen.
Vi kjørte ved siden av ham fra bommen og helt til avkjøring Lillestrøm der han tok av. HELE tiden leste han avisen.
Jeg klarte ikke å dy meg, og tok bilde av ham med telefonen. Dog uten at bilnummer og slikt vistes. Jeg har egentlig lyst til å sende bildet til politiet eller noe. Det er jo livsfarlig, og han setter jo mange andre i fare.
Hva hadde du gjort dersom du opplevde dette ?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 16:27   #2
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Passer kanskje ikke her, men jeg visste ikke helt hvor jeg skulle legge den

Jeg tror jeg hadde gjort som deg, tatt bilde av det hele, og notert ned bilnummer. Deretter sendt hele greia til politiet, for dette er jo livsfarlig!

Gammel 15-01-12, 16:33   #3
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Tatt bilde, notert nummeret og ringt politiet.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 16:43   #4
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde sikkert iikke tenkt på å ta bilde, men bilnummeret hadde jeg notert meg, og telefon til politiet hadde det blitt, sporenstreks.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 19:22   #5
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bilde og bilnummeret til politiet, selvsagt!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 19:23   #6
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Bilde og bilnummeret til politiet, selvsagt!

Det der er jo livsfarlig! Hva i all verden er det folk tenker på når de gjør sånt?

Gammel 15-01-12, 19:31   #7
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg glemte jo selvsagt å notere ned nummeret i befippelsen,så da er det vel neppe noe vits i å sende det til politiet, er jeg redd

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 19:39   #8
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det lov å legge bildet på FB? Og så la bildet gå som en farsott til noen gjenkjenner idioten?

Gammel 15-01-12, 19:56   #9
Sundae

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Er det lov å legge bildet på FB? Og så la bildet gå som en farsott til noen gjenkjenner idioten?

Egentlig er jeg ikke for å henge ut folk. Men. Det kan være i bilen foran eller bak mine unger sitter en dag, og jeg vil ikke at en slik idiot skal være sammen med dem i trafikken. At en avis (vel, lesing av den og ukonsentrasjon i trafikken grunnet det) skal kunne skade dem...eller whoever. Det må forhindres, hvis man kan.

Så jeg støtter dette forslaget.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 20:06   #10
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sundae, her.

Egentlig er jeg ikke for å henge ut folk. Men. Det kan være i bilen foran eller bak mine unger sitter en dag, og jeg vil ikke at en slik idiot skal være sammen med dem i trafikken. At en avis (vel, lesing av den og ukonsentrasjon i trafikken grunnet det) skal kunne skade dem...eller whoever. Det må forhindres, hvis man kan.

Så jeg støtter dette forslaget.

Med en slik begrunnelse lurer jeg på nøyaktig hvilke tilfeller du syns det ikke er greit å henge ut folk. For veldig fort vil for eksempel de fleste bilrelaterte hendelser kunne kvalifisere til å henge ut bilfører, tenker jeg ...

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 20:39   #11
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Tatt bilde, notert nummeret og ringt politiet.

Jupp!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 20:50   #12
Sundae

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Med en slik begrunnelse lurer jeg på nøyaktig hvilke tilfeller du syns det ikke er greit å henge ut folk. For veldig fort vil for eksempel de fleste bilrelaterte hendelser kunne kvalifisere til å henge ut bilfører, tenker jeg ...

Selvfølgelig er det beste å få notert bilnummer og si ifra til politiet, men det ble jo ikke gjort.

Men, jeg synes for eksempel at en avis over rattet i 100 km/t er mer ille enn å snakke i mobiltelefon (Det er jo heller ikke lov uten handsfree. På en straffeskale synes jeg avisen er verre). Jeg tror også at det å lese avis i 100 km/t er relativt uvanlig, og noe folk stusser over. Vi har vel blitt så vane over feks mobilsnakkerne og sms-teksterne at ingen gjør noe for å forhindre det (unntatt Oprah...)).

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 20:54   #13
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser en noen som oppfører seg skremmende eller uansvarlig i trafikken så tar en bilnummeret, ringer politiet og holder seg så langt unna og ikke rett i nærheten så en kan være uheldig å komme opp i noe.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 21:13   #14
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

02800 - rett til nærmeste politikontor. Hvis man skal legge ut bildet på FB bør det vel være med sladdet ansikt - vedkommende kan nok likevel kjenne seg igjen hvis han ser det, og andre vil kanskje få en påminnelse om at det ikke er alt som er greit å gjøre mens man kjører bil.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 21:19   #15
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Send det til VG! Da kan han ha det så godt, og angre, tullebukken!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:24.