Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Beise gulv inne?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-12, 12:26   #1
Suppehue
Aktiv
 
Suppehue sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 112
Suppehue er litt kul
Standard

Beise gulv inne?

Har du prøvd å beise innendørs gulv? Vi lurer på om vi skal prøve det eller om vi bare skal skure med hvit såpe for å lysne det litt...

Flytter til et hus med så godt som ubehandlet plankegulv på soverom og trapperom. Kan jo alltids høre med fagfolk, men spør her og, jeg!

Suppehue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 12:31   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beise gulv inne?

Jeg har hvitoljet ett gulv, og beiset et annet. Det blir fint, synes jeg. Det beisede gulvet trenger av og til et oljelag, men det er fint, altså.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 12:46   #3
Suppehue
Aktiv
 
Suppehue sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 112
Suppehue er litt kul
Standard

Sv: Beise gulv inne?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg har hvitoljet ett gulv, og beiset et annet. Det blir fint, synes jeg. Det beisede gulvet trenger av og til et oljelag, men det er fint, altså.

Hvitoljet? Blir det blankt, da?

Suppehue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 13:53   #4
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beise gulv inne?

Vi brukte faxelut eller hva det heter på et gulv vi hadde før. Ubehandlet furugulv mener jeg det var, eller var det gran?
I alle fall fungerte det veldig fint, og vi brukte vaskemiddel derfra for å vedlikeholde den hvite fargen. Lett å holde rent, og pent å se på.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 14:36   #5
Suppehue
Aktiv
 
Suppehue sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 112
Suppehue er litt kul
Standard

Sv: Beise gulv inne?

Men vi vil ikke lute.. :vanskelig:

Suppehue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 15:15   #6
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Beise gulv inne?

Vi har et lysbeiset furugulv. Jeg syns det er lekkert. Men beisen er ikke kjempeholdbar, så dette er ingen evighetsløsning.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 15:20   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beise gulv inne?

Mitt veldig gamle og slitte sommerhusgulv etter påføring av to lag hvit treolje.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 15:48   #8
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Beise gulv inne?

Vi la beiset heltregulv i den siste leiligheten vi hadde i Oslo. ALDRI mer. Tungt å vaske, i tillegg til at man gnikket bort beisen (fargen) om det var flekker man måtte vaske litt ekstra. Olje er finest, lakk er mest praktisk. I huset vi bor i nå har vi derfor valgt mattlakkert. ;-)

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:41   #9
Suppehue
Aktiv
 
Suppehue sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 112
Suppehue er litt kul
Standard

Sv: Beise gulv inne?

Pøbelsara: det gulvet var jo dritlekkert! Husker du hvilket merke du kjøpte på oljen? Kjøpt hos "vanlig" fargehandel?

Suppehue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 15:03   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beise gulv inne?

Takk! Jeg synes også det er fint. Det var en møkkajobb å få den på, men verdt det, synes jeg.

Jeg kjøpte den i vanlig fargehandel, ja. Tror det var denne typen: http://www.trestjerner.no/en/produkter/

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 21:05   #11
Suppehue
Aktiv
 
Suppehue sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 112
Suppehue er litt kul
Standard

Sv: Beise gulv inne?

Takk! Hva var det som var verst med å olje? Tar imot alt av tips for dette er helt nytt for meg.

Suppehue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 00:30   #12
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beise gulv inne?

Trip Trap har god olje med mange fine farger. Vi bestilte hos Byggmakker.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no