|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Må du selv lime på frimerker og legge pakken riktig sted, når du skal sende en pakke? | |||
Ja, det må jeg, på vanlig postkontor |
![]() ![]() ![]() ![]() |
20 | 13,79% |
Nei, det må jeg ikke, på vanlig postkontor |
31 | 21,38% |
Ja, det må jeg, i post-i-butikk |
12 | 8,28% |
Nei, det må jeg ikke, i post-i-butikk |
82 | 56,55% |
Jeg har opplevd begge deler, på vanlig postkontor |
27 | 18,62% |
Jeg har opplevd begge deler, i post-i-butikk |
13 | 8,97% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 145. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Hvordan er kutymen på ditt postkontor?Jeg sender ganske mange pakker hvert år, fra flere forskjellige postkontor og post-i-butikk. Dermed ble jeg ganske overrasket da jeg etter å ha betalt og sa takk for meg og snudde meg for å gå ble ropt etter fordi jeg måtte jo sette på frimerkene på pakken selv, og egenhendig legge den i pakkeluken (som er i andre enden av postkontoret). Dette har jeg aldri opplevd før, den ansatte har alltid tatt betalt og så har denne satt på frimerker for meg.
![]() |
#2 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?Pollen er flervalgs.
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?Postkontoret vi bruker har nettopp blitt ombygget, og mindre. Etter at det skjedde må vi selv putte brev og pakker i luka/legge på bånd, men frimerkene blir fortsatt satt på. Jeg la merke til det i går, for jeg stusset over at damen faktisk slikket på frimerkene. Litt ekkelt syns jeg. Og det kan jo umulig være noe særlig for henne heller, å sitte og slikke på frimerker hele arbeidsdagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?
Er ikke det direkte livsfarlig, ifølge en Seinfeld-episode? Eller var det kanskje konvoluttene?
![]() |
#5 |
Ingen tittel
Medlem siden: Jan 2007
Det var konvoluttene som George hadde kjøpt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Her har de en sånn der svamsak stående som man stryker frimerkene over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?Her har vi tre postkontor, og jeg bruker to av dem. På det ene må sånt gjøres selv. På det andre varierer det litt etter hvem man møter på og hvor mye folk det er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?Og for å presisere, jeg skal ikke uttale meg om hvorvidt jeg synes det er god eller dårlig service, jeg ble bare overrasket over praksisen på dette ene postkontoret (har opplevd det to ganger der). Ingen av gangene har det vært veldig travelt.
![]() |
#9 |
-in the fog-
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Yste Sunnmøre
![]() |
![]() Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?Nei, det må jeg ikke.. Og jeg sender mange pakker i løpet av et år jeg også altså..
![]() |
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?Postlukene er på andre siden av disken for de ansatte, altså rett ved siden av meg, så det mest praktiske og obvious er jo at jeg slenger den i luka selv. Det er dog så lenge siden jeg har sendt pakker at jeg husker ikke om de setter på frimerker for meg eller ikke. Det er mannen som pleier å sende pakker.
![]() |
#11 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?Ja, jeg hadde også blitt overrasket.
![]() |
#12 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?Postkontor har vi ikke i nærheten lenger, men på post-i-butikk gjør de det gjerne uoppfordret. I julerushet kjøpte jeg frimerker til julekortene og sa at jeg kunne sette på frimerkene, da ble hun så glad at jeg ble rent rørt.
![]() |
#13 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?Her har vi post i butikk og de bak disken setter på frimerke og legger pakken der de skal ha den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. Men her er "der de skal ha den" bak kassa, så jeg kunne ikke ha lagt pakken der selv uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sist redigert av Kreps-77 : 17-01-12 kl 16:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?Ja, det må jeg da alltid. Post-i-butikk. Nettopp flyttet fra en butikk til en annen, men det har bare blitt dårligere service. I det hele tatt fråder jeg av tanken på Posten i disse dager!!
![]() |
#18 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?Min Post-i-butikk (som jeg gjentatte ganger har forsøkt å søke meg bort fra, men det går altså ikke) har ingen luke, og tar derfor pakkene over disken. Man må selv sette på frimerkene.
![]() |
![]() |
#19 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?Jeg har vel opplevd litt forskjellig de stedene jeg har vært innom. Men hovedtrenden er at de ansatte har ordnet med både frimerker og levering, med mindre jeg spesifikt har bedt om å få gjøre det selv.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?Post-i-butikk setter på frimerker (eller skriver på hvor mye porto det skal være, og setter på frimerkene når det er bedre tid) både denne og den forrige post-i-butikk.
![]() |
|
|