Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan er kutymen på ditt postkontor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Må du selv lime på frimerker og legge pakken riktig sted, når du skal sende en pakke?
Ja, det må jeg, på vanlig postkontor 20 13,79%
Nei, det må jeg ikke, på vanlig postkontor 31 21,38%
Ja, det må jeg, i post-i-butikk 12 8,28%
Nei, det må jeg ikke, i post-i-butikk 82 56,55%
Jeg har opplevd begge deler, på vanlig postkontor 27 18,62%
Jeg har opplevd begge deler, i post-i-butikk 13 8,97%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 145. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-12, 12:29   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan er kutymen på ditt postkontor?

Jeg sender ganske mange pakker hvert år, fra flere forskjellige postkontor og post-i-butikk. Dermed ble jeg ganske overrasket da jeg etter å ha betalt og sa takk for meg og snudde meg for å gå ble ropt etter fordi jeg måtte jo sette på frimerkene på pakken selv, og egenhendig legge den i pakkeluken (som er i andre enden av postkontoret). Dette har jeg aldri opplevd før, den ansatte har alltid tatt betalt og så har denne satt på frimerker for meg.

Så, hva er vanlig? Poll kommer.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 12:31   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?

Pollen er flervalgs.

minibolle mai 2012
Gammel 17-01-12, 14:50   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Postkontoret vi bruker har nettopp blitt ombygget, og mindre. Etter at det skjedde må vi selv putte brev og pakker i luka/legge på bånd, men frimerkene blir fortsatt satt på. Jeg la merke til det i går, for jeg stusset over at damen faktisk slikket på frimerkene. Litt ekkelt syns jeg. Og det kan jo umulig være noe særlig for henne heller, å sitte og slikke på frimerker hele arbeidsdagen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 15:06   #4
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg la merke til det i går, for jeg stusset over at damen faktisk slikket på frimerkene. Litt ekkelt syns jeg. Og det kan jo umulig være noe særlig for henne heller, å sitte og slikke på frimerker hele arbeidsdagen.

Er ikke det direkte livsfarlig, ifølge en Seinfeld-episode? Eller var det kanskje konvoluttene?

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 16:55   #5
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Er ikke det direkte livsfarlig, ifølge en Seinfeld-episode? Eller var det kanskje konvoluttene?

Det var konvoluttene som George hadde kjøpt.

Men altså, slikke på frimerkene? Finnes de lengre? Jeg har ikke sett noe annet enn klistremerker på mange år.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 20:10   #6
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Patsy, her.

Det var konvoluttene som George hadde kjøpt.

Men altså, slikke på frimerkene? Finnes de lengre? Jeg har ikke sett noe annet enn klistremerker på mange år.

Her har de en sånn der svamsak stående som man stryker frimerkene over.

Sist jeg sendte pakke (for bare et par uker siden) ville ikke frimerkene sitte på, og det var bare såvidt jeg fikk tape for å feste de. For de nektet plent å sitte. Damen var skikkelig sur når jeg spurte om å få tape for å få de til å sitte

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 20:08   #7
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Her har vi tre postkontor, og jeg bruker to av dem. På det ene må sånt gjøres selv. På det andre varierer det litt etter hvem man møter på og hvor mye folk det er.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 12:33   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Og for å presisere, jeg skal ikke uttale meg om hvorvidt jeg synes det er god eller dårlig service, jeg ble bare overrasket over praksisen på dette ene postkontoret (har opplevd det to ganger der). Ingen av gangene har det vært veldig travelt.

minibolle mai 2012
Gammel 19-01-12, 10:43   #9
Jeenie
-in the fog-

Jeenie sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Yste Sunnmøre
Jeenie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei, det må jeg ikke.. Og jeg sender mange pakker i løpet av et år jeg også altså..

Jeenie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 12:34   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Postlukene er på andre siden av disken for de ansatte, altså rett ved siden av meg, så det mest praktiske og obvious er jo at jeg slenger den i luka selv. Det er dog så lenge siden jeg har sendt pakker at jeg husker ikke om de setter på frimerker for meg eller ikke. Det er mannen som pleier å sende pakker.

Gammel 17-01-12, 12:41   #11
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg hadde også blitt overrasket.
Når jeg poster pakker har jeg ofte en haug, og veier og skriver hvor mye porto som skal på hver pakke. Og så kontrollveier de på post-i-butikk stort sett, mens andre ganger gjør de det ikke. Når jeg har betalt fikser de resten selv.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 12:41   #12
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Postkontor har vi ikke i nærheten lenger, men på post-i-butikk gjør de det gjerne uoppfordret. I julerushet kjøpte jeg frimerker til julekortene og sa at jeg kunne sette på frimerkene, da ble hun så glad at jeg ble rent rørt.

Gammel 17-01-12, 12:42   #13
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her har vi post i butikk og de bak disken setter på frimerke og legger pakken der de skal ha den.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 16:15   #14
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Her har vi post i butikk og de bak disken setter på frimerke og legger pakken der de skal ha den.

Samme her. Men her er "der de skal ha den" bak kassa, så jeg kunne ikke ha lagt pakken der selv uansett.

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 16:47   #15
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Slik er det her også.

Dog oppleve jeg en litt spesiel pakkelevering i dag.
Min mor kom innom etter jobb, fordi pakken til vår yngste datter var levert på skolen der hun jobber. Den var for stor til postkassa vår, og postbudet var redd noen skulle ta den hvis hun la den i og pakken stakk ut.
Hvorfor i all verden leverte ikke postbudet den på postkontoret?
Skolen var jo et logiskt alternativ.

Sist redigert av Kreps-77 : 17-01-12 kl 16:57.
Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 12:44   #16
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Ja, det må jeg da alltid. Post-i-butikk. Nettopp flyttet fra en butikk til en annen, men det har bare blitt dårligere service. I det hele tatt fråder jeg av tanken på Posten i disse dager!!

Gammel 17-01-12, 12:45   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På vanlig postkontor så limer de som regel på frimerkene, men jeg må legge den i luka selv.

Post i butikk har ingen luke og tar derfor pakka selv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 12:50   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min Post-i-butikk (som jeg gjentatte ganger har forsøkt å søke meg bort fra, men det går altså ikke) har ingen luke, og tar derfor pakkene over disken. Man må selv sette på frimerkene.

Gammel 17-01-12, 12:56   #19
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vel opplevd litt forskjellig de stedene jeg har vært innom. Men hovedtrenden er at de ansatte har ordnet med både frimerker og levering, med mindre jeg spesifikt har bedt om å få gjøre det selv.

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 12:59   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Post-i-butikk setter på frimerker (eller skriver på hvor mye porto det skal være, og setter på frimerkene når det er bedre tid) både denne og den forrige post-i-butikk.

Luken er på min side, men de har tilgang til boksen det havner i, fra sin side, dog tror jrg det bare er brev som går i luken, eller ferdigfrakterte små ting, pakker tar de over disken. Uansett, jeg har aldri klistret på frimerker på pakker jeg har sendt nei. Skriver navn og adresse og evt fester på den norgespakke-lappen da. Tror muligens de limer, og jeg skriver?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:47.