Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Foundation

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-12, 16:58   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Foundation

Jeg har enda ikke funnet en foundation jeg er helt fornøyd med. Jeg innbiller meg at det optimale for meg ville vært foundation i fast pudderform. Altså ikke sånn løst pudder som er vanlig.
Finnes det?
Jeg har forsåvidt ikke problemhud men har litt røde partier som må dekkes.

Jeg har atopisk hud men det går lang tid mellom utbrudd. Har ikke vært særlig sensitiv for sminke men reagerer på enkelte produkter fra Clinique og Chanel. Billigmerkene reagerer jeg ikke på.

Noen forslag til hva jeg kan prøve?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 17:02   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foundation

Har du prøvd mineralsminke? Jeg har sverget til I.D. bare minerals siden jeg prøvde den første gang.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 17:04   #3
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.011
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Foundation

Glominerals har presset mineralfoundation med god dekkevne, og jeg synes også fargene er ganske troverdige. Det er min redder i nøden når det skal gå fort.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 17:08   #4
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foundation

Har du prøvd foundationmousse fra Maybelline (siden du ikke reagerer å billigmerkene)? Den er konsistensmessig et sted mellom krem og fast pudder, og jeg liker den ganske godt.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 17:10   #5
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foundation

Jeg har prøvd id minerals, og den var helt forferdelig for min litt tørre hud. Det ble flassete og jævlig, måtte vaske det av meg en gang. Jeg skal prøve True foundation, tenkte jeg.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 17:11   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foundation

Jeg vet at mange syns mineralpudder er helt fantastisk, men test før du eventuelt kjøper. (Har prøvd, og så ti år eldre ut, tørr og skrukkete. Og jeg har ikke så mye rynker egentlig).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 17:13   #7
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Foundation

Jeg har samme erfaring. Har prøvd litt forskjellig, men den aller beste er Clarins.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 17:18   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foundation

Jeg bruker mest Lancôme, de har for ulike hudtyper og med ulik dekkevne. Min favoritt er Color Ideal.

Når det gjelder mineralsminke; jeg har ikke tørr hud men med den ser det absolutt ut som jeg har det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 17:38   #9
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foundation

Jeg har hatt litt den erfaringen med enkelte øyenskygger (tørt og skrukkete) og har derfor ikke prøvd id siden jeg har lest flere har den erfaringen.
Har en annen foundation i løst pudder, og liker den egentlig ikke så godt. Jeg har en tendens til å falle tilbake på kompaktpudderet, men det er jo ikke foundation og dekker derfor ganske dårlig.
Jeg har tørr hud men bruker Decubal som funker bra for meg, så huden er jo ikke tørr med mindre jeg ikke smører meg.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 17:43   #10
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Foundation

Denne Bare Minerals / Id som er vist oppe her har eg brukt i eit par månader nå. Eg var ganske himmelfallen over kor bra den var for MEG i alle fall. Har lenge brukt Clinique sin foundation, men ga dette pudderet ein sjangs. Syns det var svært annleis og mykje betre.
Har tørr ujevn hud med fargeflekker, og har passert 40.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 18:04   #11
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.022
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foundation

Cinema secrets påført med fuktig svamp. Elsker den til min sensitive og noen ganger flassende hud.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 18:05   #12
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Foundation

Opprinnelig lagt inn av Værdama, her.

Cinema secrets påført med fuktig svamp. Elsker den til min sensitive og noen ganger flassende hud.

Hvor kjøper du det?

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 18:09   #13
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.022
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foundation

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Hvor kjøper du det?

Hos min hudpleier, så man må nesten søke opp en forhandler på sitt sted. Den dekker akkurat så mye man vil og er fin til min tørre hud. Det er liksom en krem i fast form. Jeg har prøvd mange, men denne får jeg virkelig pen hud av. Ikke slike mineraloljer og slikt som tetter porer.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 18:11   #14
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foundation

Bruker denne. Fantastisk.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 18:18   #15
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foundation

Opprinnelig lagt inn av Værdama, her.

Hos min hudpleier, så man må nesten søke opp en forhandler på sitt sted. Den dekker akkurat så mye man vil og er fin til min tørre hud. Det er liksom en krem i fast form. Jeg har prøvd mange, men denne får jeg virkelig pen hud av. Ikke slike mineraloljer og slikt som tetter porer.

Prikk meg gjerne hvilken hudpleier du snakker om! Jeg bruker jo ID, men jeg kunne tenke meg å teste noen alternativer også, til perioder med tørr hud!

Ellers har jeg hørt masse bra om Elizabeth Arden sitt mineralpudder og tenkte jeg skulle prøve det!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 18:20   #16
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.022
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foundation

Herligfred skjønner ikke den prikkegreia på iphone. Du fikk en prikk tror jeg, men tror ikke den inneholdt noe. Pm kommer.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 18:41   #17
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foundation

Jeg har aldri likt å ha så mye på huden, men etter at jeg prøvde I.D. bare minerals ble jeg helt frelst. Viktig å ikke ha så mye på kosten samt få et jevnt tynnt lag. Selv om jeg nok er en av de eldste herinne så synes jeg ikke mine evnt. rynker blir fremtrendende. Har normal hud.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 18:49   #18
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Foundation

Jeg bruker nå Max Factor Experience Foundation. Tror jeg den heter. Med et grønt kryss på.. Fornøyd med den egentlig. Men jeg synes den -som alle andre- blir litt sånn klissete..

Maybelline Dream Matte Mousse liker jeg ikke.

Maybelline Instant Age Rewind Eraser var også grei, men klissete den også.

Av pudderforundation har jeg prøvd: Everyday Minerals -greit nok, men det sitter ikke på nesen min.
Mineral Hygienics -samme som EM
Tikei: Samme som de andre to.
Body shop: Den dekker dårlig.

Så jeg har kommet frem til at disse klissete får jeg bare bare leve med. De sitter hvertfall på nesen min.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 08:25   #19
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foundation

Jeg har vært veldig fornøyd med Maybelline Dream Matte Mousse, men skal nå gi i.d. bareMinerals et forsøk. Bestilte meg også noen prøver fra Tikei, og foundationen derfra virket ganske grei da jeg prøvde den her om dagen.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 08:41   #20
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.018
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foundation

Før jeg gikk over til Mary Kay sverget jeg til Lancôme maquimat flytende foundation fordi jeg likte den matte looken når foundationen tørket. Brukte en liten periode ID mineralfoundation før jeg oppdaget Mary Kays flytende foundation. Den kommer til to hudtyper og i veldig mange nyanser. Selv om jeg bruker rens og fuktprodukter for tørr til normal hud, foretrekker jeg foundation for kombinert til tørr hud fordi den matter ned. Det er selvsagt en smaksak. De som har veldig tørr hud liker som regel godt den før tørr til normal hud som gir ekstra fuktighet og gir en glødende glans.

Jeg bruker gjerne mineralpudder over flytende foundation, og da helst en litt mørkere farge og bruker det nesten som solpudder, dvs ikke over hele ansiktet, men der jeg ønsker mer farge. Dersom jeg vil ha en mer dekkende foundation bruker jeg creme to powder-foundation. Så jeg føler at jeg er rimelig godt dekket til de fleste anledninger.

Når det gjelder mineralpudderfoundation så har jeg lest og hørt en del mene at man har lett for å se eldre ut med dette. Men jeg har også hørt om de som føler at mineralpudder fungerer veldig godt på eldre og rynkete hud. Uansett så vil en foundationprimer gjøre at man får et veldig godt grunnlag både for flytende foundation og mineralpudderfoundation.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no