Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Kjøkkenhagen 2012

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-12, 22:31   #1
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

[Hage] Kjøkkenhagen 2012

Har du kjøkkenhage?
Hvordan er den oppbygd og organisert? Har du minikjøkkenhage i verandakassen, eller to mål med poteter og løk?

SKal du lage kjøkkenhage for første gang i år?

Hva skal du ha i kjøkkenhagen i år?
Pottit og løk, eller ti typer gresskar og lilla gulrøtter?

Vi trenger en slik tråd for inspirasjon og informasjon.

Hilsen kjøkkenhagenovise.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 22:35   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Kjøkkenhagen 2012

Jeg har en pallekarmkasse.
Vi skal fikse hagen i år, så det blir nok fortsatt å plante i kasser og kar.

Det blir i hvert fall gulrøtter, i år tror jeg vi skal avansere til gule og lilla, i tillegg til standardfargen.
Sukkererter må vi også ha, og salatmiks.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 22:39   #3
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Kjøkkenhagen 2012

Jeg hadde en pallekarm i fjor hvor jeg satte ned i basilikum, bladpersille og korianderplanter og det var helt sjennialt! Det skal jeg gjøre i år igjen.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 22:44   #4
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Kjøkkenhagen 2012

Sår du på stedet, eller sår du inne og setter ut?

Vi har jo tatt over et hus, der kjøkkenhagen er totalt neglisjert de siste fem årene, så den er totalt gjengrodd. :svett:
Bonden like ved her har sagt seg villig til å kjøre inn med traktor og pløye opp jorda og gjøre klart siden det er en ganske stor kjøkkenhage.

Planen vår er å lage "kasser" ved hjelp av impregnert plank som slås ned i jorda, og blir som lange pallekasser. Og så ha plen mellom. Har funnet bilder av det på blogger, men man kan vel ikke bare legge ut bilder fra blogger her inne?

Det er jaggu ikke sikekrt vi kommer så langt i år. Så muligens blir det rett og slett bare potet og litt gulrot og salat i år, for å prøve litt, og kanskje komme litt i gang.

Har veldig lyst til å ha en del jordbær. Vi har markjordbær i massevis her, men store jordbær er jo også fint å ha.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 22:45   #5
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Kjøkkenhagen 2012

Urteplanter kjøper jeg ferdig og er litt nøye med å gjødsle de første ukene og så gror de som uvær.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 22:49   #6
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Kjøkkenhagen 2012

Urter må helt klart på lista. Har noen som vokser rundt om i hagen her, men det er jo fint å ha de samlet på ett sted.
Kjekt at man kan kjøpe de ferdige da.

Jeg skal ha gressløk, det lukter barndom for meg.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 22:49   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Kjøkkenhagen 2012

Jeg hadde i fjor tomat og paprika i bøtter på verandaen. Paprikaen ble ikke moden før høsten tok den, men vi fikk en håndfull tomater. En stakkars liten jordbærplante laget et eneste jordbær som nesten rakk å bli modent før den druknet ei natt det regna altfor mye. Også hadde vi sukkererter i ei verandakasse, det var vel den største suksessen. Vi sådde gulrot i melkekartonger også, men de døde i påska, da pappa, som hadde vanningsansvaret, ikke hadde fått med seg at de fantes. (Jada, vi hadde med oss "kjøkkenhagen" på påskeferie vi)

Jeg tror ikke det blir stort mer avansert i år (men vi sår tidligere, og håper på en bedre sommer, sånn at vi totalt sett håper på å få litt mer tellende resultat...), særlig siden vi altså går med flytteplaner. Men håpet er at vi neste år på denne tiden HAR flyttet, og forhåpentligvis har en hage jeg kan leke litt med. Vi får se.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 22:53   #8
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Kjøkkenhagen 2012

Jeg gleder meg masse til å ha min egen kjøkkenhage.
Men jeg tror det er ganske mye jobb da.
Det er vel generelt ganske mye jobb å ha hage som rekker over fire mål.... Men oppå der står jo husene også, og asfaltert gårdsplass. Men likevel. Jeg håper vi klarer det.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 23:00   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Kjøkkenhagen 2012

Hage på fire mål, selv inkludert hus og gårdsplass, er stort.

*Har et frimerke*
(vår hage er sånn ca ganske nøuaktig 18 kvadratmeter. Ja, vi målte nemlig opp i fjor når jeg ønsket Knerten trampoline. Den er 3*6 meter)

Vi får se hva vi finner oss når vi flytter på oss. LITT mer hage ønsker jeg meg, men tror nok vi sikter en god del under 4 mål...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 23:01   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Kjøkkenhagen 2012

Jeg er sikker på at det fortsatt er gulrøtter igjen i pallekarmen fra i fjor. I forfjor dro jeg opp en bunt i november.

Jeg har lyst på jordbær i år, om det blir anledning å så i den solrike skråningen.

(Vi har tre gresstrå og 1 mål mose på tildels skrinn jord og bratte bakker, så det må gjøres en god del i årene fremover. En prydhage, som ble neglisjert i 10 år ... Over halve hagen er enten råtnet eller overgrodd - eller begge deler. Det er nok å ta tak i.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 23:03   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Kjøkkenhagen 2012

Vårt frimerke er forresten i mose. Ja, med løvetann da. Men gress er der ikke, vi har ikke klippet gresset en eneste gang på de årene vi har bodd her. Lurte på å legge terasse på hele greia, inntil vi fikk hunden. Så vi kuttet ned hekken, sånn at det kommer inn i alle fall litt lys, sånn at det muligens er mulig å få til noe gress der. Om vi altså fjerner mosen da, og skaffer gress. Først må snøen bort, i alle fall.

Men det frimerket egner seg ikke til grønnsaker, så dem har vi altså på verandaen, en etasje lenger oppe.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 23:12   #12
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Kjøkkenhagen 2012

Det er stort ja. Men det er mye plen, og mye trær. Og så er det den svære kjøkkenhagen, samt et område bak garasjen der det bare er villniss. Der har jeg en plan om å ha høner etterhvert. Det er en hundegård også, som tar litt plass, men lurer på om den bare må bort. Bikkja vil ikke stå der uansett. Og vi skal gjerde inn her så det blir greit å ha henne løs.

Mye mose i plenen her også. Men er litt sånn i forhold til det foreløpig ja.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 23:19   #13
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage] Kjøkkenhagen 2012

Jeg har to store doble pallekarmer med urter og tomater og jordskokk og bønner og sukkererter og ulike sorter salat. I tillegg har jeg mange potter med jordbær og bærbusker litt her og der. Og en ganske liten hage.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 09:32   #14
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Kjøkkenhagen 2012

Vi er i full gang med å planlegge årets kjøkkenhage. De fleste frøene er allerede bestilt fra www.zimtrade.no. Det blir vanlige gulrøtter, lilla gulrøtter, sukkererter, vårløk, salat, tomat, mais, hvitløk, og urter. Hvitløken satt jeg i jorda da jeg ryddet opp i kjøkkenhagen i høst. Vårløk og salat har jeg kjøpt som 5 meters frøbånd. Det ser jo veldig lettvindt ut. Tenkte jeg skulle prøve å legge inn en link, men siden er visst nede i øyeblikket, dessverre.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 09:39   #15
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Kjøkkenhagen 2012

Me har ei to mål stor tomt som me heile tida prøver å finne ut av. Eg drøymer om å ha frukthagen og bærbuskene plassert på ein litt annan plass enn kva det er no. Og få spadd opp att potetåkeren. Og skråningen bak huset vil eg gjerne ha som ei blomstereng. Og rundt huset skal det vera alle mulige urter. Jada, drøyma kan eg i all fall. Urteplantar pleier me å ha masse av. Dei som me planta i fjor, står faktisk fint ute enno.
Me skal prøve å flytte på pallekarmane våre. Der som dei sto i fjor gjekk ikkje. Vil ha nokre gulrøtter og kanskje noko salat. Sukkererter må me og ha. Jordbær vil eg ha. Og så vil nok mannen ha nokre tomater. Og så får me sjå kva anna gøy me finner i katalogane.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 13:59   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage] Kjøkkenhagen 2012

Jeg har som nevt ikke hage. Men det hindrer meg ikke!

Årets første frø er sådd, månedsjordbær. forkultiviering fra februar, står det. Februar til april. I fjor ble det siste aprildagen. Det ble ikke modne bær. Det var jo også en elendig sommer da. Jeg satser på ny frisk i år. Flere frø (det var elendig resultat i fjor, bare en plante overlevde, og den prodiserte et eneste bær som i heftig regnvær råtnet før det ble modent) og så tidligere.

Ingen skal si at jeg ikke prøver! Selv om vi altså ikke egentlig har hage. Vi har veranda.
(Ja, og flytteplaner. Satser på en mer brukbar hage der vi lander. Og åpenbart noe grønnsaksplanter på flyttelasset...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 14:15   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Kjøkkenhagen 2012

Jeg har en på 40 kvadrat. Jeg har noe fast; en liten urtehage, rabarbra, jordbær, bjørnebær, rips, bringebær, asparges og litt plukkblomster.

Ellers pleier jeg å ha squash, tomat, gresskar (men får det aldri til), bondebønner, potet, sukkererter, erter, løk, hvitløk og litt andre typer bønner.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 22:55   #18
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Hage] Kjøkkenhagen 2012

Vi hadde første sesong i kolonihage fjor, har to pallekarmer, en med jordbær og en med urter og grønnsaker, men denne ble gravd opp av grevlingen, så jeg tenkte kanskje å fylle denne også med jordbær, vi får se. I tillegg er det rabarbra og en solbærhekk, og eple- plomme og kirsebærtre. Satte ned litt jordskokk i høst, spent på å se hva som kommer opp. Ellers så har jeg planer om å dyrke litt mindre skvallerkål i år enn i fjor

Nyter at dagene blir lenger og lenger, snart er våren her!!!

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 15:38   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Kjøkkenhagen 2012

Nå har jeg sådd tomat og tomatillo, samt at jeg prøver meg på te igjen. Teen må stå inne da, og jeg er sannelig ikke sikker på om jeg får det til nå heller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 15:51   #20
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: [Hage] Kjøkkenhagen 2012

Og her er en slik tråd allerede. Jeg som akkurat laget en hagetråd for 2012. Søkte i forumet først, for å se om noen hadde laget det allerde, men fant det ikke.

Jeg er ganske fersk hageeier, så de tidligere årene har jeg mest hatt blomster i verandakasser og krukker. I fjor var første gangen jeg sådde blomster til egen hage, med litt ymse resulteter

Skal planlegger å så ulike urter, basilikum, timian, oregano, dill og persille. Tomat og agurk i drivhus, og erteplanter i krukker.
Ellers prøvde jeg å så gulrøtter i melkekartonger i fjor. Tror jeg skal gjøre det om igjen i år

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg skal ha gressløk, det lukter barndom for meg.

Det står en gressløkplante i hagen her, som kommer tidlig. Det er barndom, ja. Vasket, klippet og frøs restene i fjor sommer, og har hatt gressløk til omelettene hele vinteren.


Sist redigert av tante Veronica : 22-02-12 kl 15:58.
tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no