|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
har tatt seg sammen
|
Minecraft og internett for 7-åringenI garderoben på vei ut fra karate begynner noen kompiser og fortelle om et spennende spill, jeg får tolket det til å være mine craft. Og lover storebror at vi ihvertfall kan se på det. På vei hjem fra skolen prater vi litt om at han begynner å bli større og gradvis skal slippes ut i verden og på internett. Jeg forteller at han kanskje kan få et lite datakurs, og at pappa og jeg alltid vil vite hva han driver med.
|
|
|
#2 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Mine craft og internett for 7-åringenNå har jeg funnet fram til barnevakten og fått tips om nysgjerrigpersider, moava og kvasir junior. Det blir spennende å utforske med storebror.
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Mine craft og internett for 7-åringenMinecraft og roblocks er to spill som er mye i bruk her. Det er hovedsaklig bygging og konstruksjon som er greia, de sprenger litt også, men det er ikke noe krigersk. De lærer endel, kommuniserer på engelsk blant annet, samt lærer ganske mye om hvordan datamaskiner og dataprogrammer er konfigurert. Og samarbeider en hel del med venner. Det eneste problemet jeg ser med minecraft er at det kan være ganske altoppslukende, det har vært nødvendig med litt grensesetting på tidsbruk foran skjerm her. Ellers finnes det endel bra (men også endel som slett ikke er bra) på 123-spill.
|
|
|
#5 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Mine craft og internett for 7-åringenMinecraft er helt genialt, det synes jeg både du og han bør ta en titt på. Uten tvil det mest kreative spillet som finnes for øyeblikket. Du får en verden bygd opp av blokker, og må bygge ting utfra det. Høres veldig enkelt ut, men er ufattelig morsomt og altoppslukende. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Mine craft og internett for 7-åringenNinjago.com
|
|
|
#7 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Minecraft og internett for 7-åringenDette var info jeg trengte.
|
|
|
|
#8 |
|
Bedreviter
|
Sv: Minecraft og internett for 7-åringenKan Minecraft passe for en femåring, som ikke kan verken lese eller skrive, men som ser ut til å ha en medfødt nysgjerrighet og teft for datamaskiner og duppeditter? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Minecraft og internett for 7-åringenDu trenger ikke kunne lese og skrive for å spille minecraft. Men jeg er usikker på hvor mye det vil fenge en femåring. Treåringen her synes jo det er kjempekult, men han er jo miljøskadd.
|
|
|
#10 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Minecraft og internett for 7-åringenVi har hatt Minecraft dilla her. Problemet var at det var for tungt eller noe for PC-en. Den ble glovarm og slo seg av. Nå er det avinnstallert, men poden ønsker det tilbake.
|
|
|
#11 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Minecraft og internett for 7-åringenAh, min pc er jo en bitteliten sofa-dings.
|
|
|
#13 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Minecraft og internett for 7-åringenGi ham en ordentlig mus, så blir det lettere å navigere.
|
|
|
#15 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Minecraft og internett for 7-åringen10-åringen her er hekta på Minecraft.
|
|
|
#16 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Minecraft og internett for 7-åringenBergensskolens lenkesamling
|
|
|
#17 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Minecraft og internett for 7-åringenHm, jeg har registrert meg som storebror. Så nå kan jeg knuse og bygge, men hva er poenget?
|
|
|
#18 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Minecraft og internett for 7-åringenTænk U, Ru!
|
|
|
#19 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Minecraft og internett for 7-åringenHar han egen e-post-adresse, tink?
|
|
|
#20 |
|
maler
|
Sv: Minecraft og internett for 7-åringenDet kan være veldig greit å lære dem sånne ting, de finner jo ut av det uansett.
|
![]() |
|
|