USA kvinneundertrykkende i filmindustrien?
Ja ett lite sukk fra meg. I det siste har jeg lagt merke til at en mengde komedier og andre filmer men spesielt komedier går ut på en del for min del kvinneundertrykkende. Nemlig det at menn synes det er kvalmt, u atraktivt og direkte ekkelt at kvinner går på do raper eller promper. I det siste har jeg sett denne trenden både i serier og filmer og blir veldig lei meg for dette. Til og med min mann har lagt merke til dette. Det er så mange unge jenter som ikke tørr å gå på do i nærheten av andre og da synes jeg slike filmer skader så utrolig mye. Husker jo meg selv også i ung alder med min første ordentlige kjæreste var vi borte nesten en uke og jeg holdt meg med tanke på bæsjing i en hel uke, og ble nesten dårlig av det! Og jeg vet jeg ikke er alene om dette. Og nå Hollywood går utifra at dette blir bekreftet at menn synes det er ekkelt og nesten mister lysten på partneren sin pga helt normale funksjoner som mennesker har blir jeg rett og slett veldig lei meg. Hvordan skall jeg kunne forklare min datter at sånt er helt naturlig når hun i en alder av 7 år allerede ikke tørr å bæsje i skolen? Hva synes dere om dette tema? Flere som har lagt merke til dette?
|