Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

FBI i dag 01.02.12, om netthandel

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-12, 20:13   #1
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Sitter og ser på Forbrukerinspektørene. Der kommer det fram at Strawberrynet.com kanskje selger kopier. Blivakker.no blir det også satt spørsmåltegn til.

Se link i neste innlegg.

Huff kjenner jeg ble skuffet altså. Venter på en pakke fra Strawberry nå, men vil jo ikke smøre meg med giftstoffer....

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7974535

Sist redigert av Nelly : 01-02-12 kl 22:21.
Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 20:20   #2
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: FBI i dag 01.02.12, om netthandel.

Blir spennende å høre konklusjonen. Jeg spurte her inne om dette var ekte varer, og fikk høre at det var det. Jeg har dog bare bestilt en gang, for jeg fikk litt følelse at dette ikke ikke var ekte.
Varene kom fra Kina, så vet ikke om det er det som gjorde at jeg fikk mistanken ??
Men for all del, det kan jo vise seg at det er ekte varer for det jeg vet.

Men blir jo greit å få svar da.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 20:21   #3
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: FBI i dag 01.02.12, om netthandel

Oj, ser det nå er ferdig. Hva ble konklusjonen ?

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 20:24   #4
Maiamor
I flasketåka

Medlem siden: Jan 2012
Maiamor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Oi, nå ble jeg nysgjerrig - og en smule skeptisk. Hva konkluderte de med?

Maiamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 21:43   #5
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er greia med at du ikke vil ha linken i HI, egentlig?

Gammel 01-02-12, 21:45   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sitter og ser på det nå. Kommer neppe til å bestille fra strawberrynet.

Gammel 01-02-12, 21:45   #7
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Oj, jeg var klar over at dette er et stort problem men har vel alltid stolt på disse to nettstedene. Tør nesten påstå at jeg kun har fått ekte varer så langt fra begge steder, inkl. Dermalogica produkter fra blivakker.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 21:50   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke sett programmet, men har kjøpt mye fra strawberrynet uten å ha noen mistanke om at noe er fake. I de aller fleste tilfellene har jeg kjøpt produkter jeg kjenner fra før, uten å merke noen forskjell hverken på selve produktet eller emballasjen. Det må isåfall være snakk om ekstremt gode kopier.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 21:53   #9
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Standard

Jeg fikk bare med meg slutten selv, ikke hele sammenhengen.
Slik jeg forstod det så skal man ikke stole på varene fra Strawberrynet.
Kanskje noen andre som fikk mer med seg.
Det som er skummelt er at kopiene kan inneholde helseskadelige stoffer og/eller finansiere kriminelle handlinger

Gammel 01-02-12, 22:03   #10
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke overrasket, og har generelt vært skeptisk til å kjøpe slike varer ovner nettet.

Gammel 01-02-12, 22:05   #11
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Hva er greia med at du ikke vil ha linken i HI, egentlig?

Mente at jeg hadde lest at vi ikke skulle legge link i HI.
Husker ikke hvorfor da, men våger jo ikke bryte forumreglene

Gammel 01-02-12, 22:08   #12
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly, her.

Mente at jeg hadde lest at vi ikke skulle legge link i HI.
Husker ikke hvorfor da, men våger jo ikke bryte forumreglene

Det er ingen forumregel på det, men det er en veldig vanlig misforståelse som av en eller annen grunn har satt seg. Forumet for Nyheter og media har til og med en klistret post som prøver å oppklare litt: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=65908

Og nå var det jo også en moderator som slo sammen HI og andreinnlegget ditt med linken din (før du endret og postet igjen), det burde jo være en grei indikator på at det er lov.

Sist redigert av torsk : 01-02-12 kl 22:26.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 22:09   #13
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Betyr det at det er fake om kremene ikke har hologram?

Gammel 01-02-12, 22:11   #14
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og det er visst ikke bare kremer man kan få importert fra østen, ser jeg.

Gammel 01-02-12, 22:20   #15
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Og nå var det jo også en moderator og slo sammen HI og andreinnlegget ditt med linken din (før du endret og postet igjen), det burde jo være en grei indikator på at det er lov.

Og jeg som trodde jeg hadde gjort en feil da jeg så linken i HI, etter å ha skrevet den i andre.
Lover å legge link i HI neste gang

Gammel 02-02-12, 11:06   #16
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

At kremer kommer fra Asia med skrift på et asiatisk språk, og kanskje litt ulike dem vi kjenner her hjemme, betyr ikke nødvendigvis fake, men at produsentene utvikler ulike produkter for ulike markeder. Strawberrynet ligger vel i Hong Kong, og vil nødvendigvis tilby et vidt spekter av produkter fra for eksempel Lancôme, inkludert produkter som aldri er tiltenkt europeiske markeder. Behovene kan være ulike, og som forbruker gjelder det å vite hva man kjøper.

At de bedriver landeveisrøveri når det gjelder prising og "inkludering" av norsk mva også på produkter som ligger under 200-kronersgrensen, er en helt annen sak, og der er jeg mer skeptisk, men folk handler gjerne av gammel vane.

Ang. Dermalogica, Redken, Bare Minerals osv er dette amerikanske serier, og vanlig utsalgspris i USA er gjerne halvparten av den norske, eller mindre, og dette vil også nødvendigvis gjenspeiles i prisen hos nettbutikker som er USA-baserte og som selger disse produktene. Hvem gidder å kopiere en hudkrem til 200 kroner når det finnes solbriller, vesker og designerjeans der ute?

Gammel 02-02-12, 11:25   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt mye der som har helt autentisk emballasje og pakningsvedleg i tillegg til at selve produktet er helt som samme kremen kjøpt i norske parfymerier, kan ikke helt se for meg fake-fabrikken der de produserer alle produktene til en hel masse merker, og får dem til å fremstå helt likt?

Det jeg har sett er at de selger enkelte ting "unboxed", og at det en sjelden gang står OBS: Made in USA om produkter som kanskje vanligvis er produsert i Europa.

Gammel 02-02-12, 17:58   #18
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Jeg har samme erfaring som Filifjonka.

Gammel 04-02-12, 18:05   #19
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg har samme erfaring som Filifjonka.

Jeg og. Har handlet mye fra Strawberrynet, og checket opp prisene mot norske parfymerier. Husker man å få refundert porto, er det opp til 50% billigere (men ofte samme pris som i tax free butikken på Gardermoen). Jeg har aldri hatt mistanke om, at varene ikke var ekte, og det har aldri vært noe med mystisk asiatisk skrift.

Sist redigert av Muad'Dib : 04-02-12 kl 18:12.
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 18:07   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Det er ikke porto man får refundert, varene sendes portofritt. De betaler tilbake tollgebyret som alltid kommer på varer over 200 kr. Det har jeg fått mange ganger.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.