Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Nå gir jeg snart opp ... (syt og mas)

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-06, 18:24   #1
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Ulykkelig

Nå gir jeg snart opp ... (syt og mas)

Nå er det 2 mnd siden jeg og Jørgen begynte i barnehagen, og vi har vert syke nesten helt siden dag en. Hatt 6 dager hjemme med Jørgen og 2 dager selv.

Det startet med 4. barnesykdom, gikk over til vannkopper, deretter falsk krupp, så fikk jeg bihulebetennelse, Jørgen har slitt med kraftig slimhoste og nattevåke i en måned nå, snørra renner i strie strømmer ...
Han har lett infeksjon i kroppen og begynnte på pencelin og ventoline (egentlig mot astma, men prøves i håp om at han skal bli kvitt slimhosten)

Min mann har vert mye ute å reist i det siste også, så han er jet-lag konstant. Vert borte nesten halvparten av tiden siden jeg startet i den nye jobben. Slitsomt å være aleine når en er syk selv eller har sykt barn. Spesiellt med tanke på all nattevåken.

Og i dag våknet jeg opp med følelsen av at jeg hadde blitt overkjørt av ett tog! Hele kroppen verker, vondt i bihuler, hodet og ørene. Nå sitter jeg altså her og håper så inderlig at jeg blir frisk til mandag, men jeg må innrømme at jeg tviler litt.

Var ikke slik jeg hadde sett for meg oppstart i ny jobb. Vil så gjerne gjøre en super jobb! Vil ikke være borte fra jobb!

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.

Sist redigert av Blåbær : 30-09-06 kl 18:30.
Blåbær er ikke aktiv  
Gammel 30-09-06, 18:29   #2
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nå gir jeg snart opp ... (syt og mas)

Vet hvordan du har det. Sånn hadde vi det her første året til storebror i bhg. Og det er tungt.

God bedring også håper jeg at dere slipper mer sykdom

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv  
Gammel 30-09-06, 18:30   #3
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nå gir jeg snart opp ... (syt og mas)



Barnehagestart kan være tøft for både liten og stor....Da Ihne begynte i den barnehagen hun gikk i før, ble hun syk - det ene etter det andre...Ikke veldig alvorlige ting, men evig snørring osv....Nå når hun begynte i den siste barnehagen, ble jeg syk...

Vi får trøste oss med at immunforsvaret vårt kommer til å være mye sterkere etter noen runder med de gode, gamle barnebassiluskene. Og jeg er sikker på at sjefen din skjønner barnehageoppstartsproblematikken - du er nok ikke den første arbeidstakeren som har hatt en slik runde i begynnelsen av en ny jobb...

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv  
Gammel 30-09-06, 18:48   #4
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå gir jeg snart opp ... (syt og mas)

Det tok ett år fra barnehagestart til snuppa og resten av familien ble "immune". Synd, men sant.


God bedring!

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv  
Gammel 30-09-06, 19:15   #5
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå gir jeg snart opp ... (syt og mas)

Det første året i barnehage kan være fryktelig slitsomt, både liten og stor blir smittet, og immunforsvaret får testet seg skikkelig. Vi var innom ørebetennelser, vannkopper, den fjerde barnesykdom, hånd-fot-munn-syken, falsk krupp og vanlige forkjølelser det første året. Andre året hadde vi knapt en eneste dag med sykdom, så det kom seg.

God bedring til både liten og stor.

Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 30-09-06, 19:24   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå gir jeg snart opp ... (syt og mas)

Uff, jeg føler virkelig med dere, Annki! Det er jo uheldivis noe de fleste må igjennom ved barnehagestart dette sykdomskjøret. Jeg hadde følelsen av at alle barna mine var konstant syke det første barnehageåret sitt. Det var nesten uutholdelig til tider. Men etterhvert virker det som om immunforsvaret deres har blitt kraftig styrket. Nå tåler de å være sammen med småsyke barn uten å nødvendigvis bli syke selv.

Jeg er temmelig sikker på at alle barnehageansatte er veldig innefortsått med hvordan dette er, så egentlig er du jo heldig som jobber i barnehagen selv. Synes ikke du skal føle på at du er mye borte.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv  
Gammel 30-09-06, 19:44   #7
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nå gir jeg snart opp ... (syt og mas)

Uff, det høres slitsomt ut. Vi har også hatt et par sykdomsperioder allerede, og regner med flere denne høsten. God bedring til Jørgen!

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv  
Gammel 30-09-06, 20:01   #8
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nå gir jeg snart opp ... (syt og mas)

Uff føler med deg og vet veldig godt hvordan det er. Har du prøvd homeopati på ham? Det gjorde vi med Nicholas for han var veldig mye forkjølet og vi merket at det hjalp på ham.
Ønsker en riktig god bedring til dere begge.

Estrella er ikke aktiv  
Gammel 30-09-06, 20:03   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå gir jeg snart opp ... (syt og mas)

Uff - det kan ikke være lett for dere når det er slik!

Jeg kjenner faktisk en familie som ga opp...
Datteren deres var syk fra dag 1 i barnehage -
og den ene sykdommen ble avløst av den andre...

Etter et halv år, orket de ikke mer -
mammaen var jo aldri på jobb likevel, siden ungen var så mye syk...

Heldigvis bruker det jo å gå seg til -
de blir noen tøffinger disse små til slutt,
men uff, som jeg føler med dere -
for det er slitsomt og leit når barnet er mye sykt.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv  
Gammel 30-09-06, 21:08   #10
Tik
Trønder
 
Tik sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 756
Tik er populærTik er populærTik er populærTik er populær
Standard

Sv: Nå gir jeg snart opp ... (syt og mas)

Slitsomt når det blir slik
Håper dere kommer dere i form fort igjen

__________________
Mamma til 1998, 2002 og 2005

Sist redigert av Tik : 30-09-06 kl 21:15.
Tik er ikke aktiv  
Gammel 30-09-06, 21:11   #11
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nå gir jeg snart opp ... (syt og mas)

Det er slitsomt for både store og små med masse sykdom.

Ønsker dere lykke til.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 30-09-06, 21:29   #12
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå gir jeg snart opp ... (syt og mas)

Vil gi deg en god klem og si at jeg skjønner hvor tøft du har det. Håper du får tid til å komme deg litt og snuse på overskuddet før det setter i gang på nytt.

God bedring til hele familien.

Pamina er ikke aktiv  
Gammel 01-10-06, 13:11   #13
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nå gir jeg snart opp ... (syt og mas)

Huff, stakkar deg. God bedring!

annemede er ikke aktiv  
Gammel 01-10-06, 18:15   #14
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå gir jeg snart opp ... (syt og mas)

Det er utrolig slitsomt når en går fra den ene sykdommen til den neste. God bedring.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 01-10-06, 18:17   #15
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå gir jeg snart opp ... (syt og mas)

Masse god bedring

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv  
Gammel 01-10-06, 19:10   #16
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Nå gir jeg snart opp ... (syt og mas)

Uff, det høres slitsomt ut.
God bedring!

__________________
Gutt '02 • Jente '03
Doxa er ikke aktiv  
Gammel 01-10-06, 19:12   #17
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå gir jeg snart opp ... (syt og mas)

God bedring. Jeg håper dere snart er ferdige med alle sykdommen.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv  
Gammel 01-10-06, 19:20   #18
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå gir jeg snart opp ... (syt og mas)

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det første året i barnehage kan være fryktelig slitsomt, både liten og stor blir smittet, og immunforsvaret får testet seg skikkelig. Vi var innom ørebetennelser, vannkopper, den fjerde barnesykdom, hånd-fot-munn-syken, falsk krupp og vanlige forkjølelser det første året. Andre året hadde vi knapt en eneste dag med sykdom, så det kom seg.

Slik var det for oss også. Skikkelig pyton. Fordelen var da lillebror begynte i barnehagen, han slapp unna all gørra.

God bedring til dere alle!

MissS er ikke aktiv  
Gammel 01-10-06, 19:31   #19
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nå gir jeg snart opp ... (syt og mas)

God bedring til både deg og Jørgen. Håper det bedrer seg snart.
Her i huset har vi det likedan. Minsten begynte i barnehagen i slutten av august. Da ble det tre innkjøringsdager og 1 1/2 dag i barnehagen, før han fikk lungebetennelse, havnet på sykehus og ble borte i over en uke.
Så var han i barnehagen i 1 1/2 uke, så var det påan igjen med feber og prikker (muligens vannkopper).
Hva blir det neste sier jeg.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv  
Gammel 02-10-06, 18:11   #20
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå gir jeg snart opp ... (syt og mas)

Jeg ble faktisk bortimot frisk til jobb i dag!
Fremdeles litt slapp, vondt i hals og hodet, men ikke så gale.
Takket være 2 døgn med 14-16 timers søvn, så er jeg oppe å kjører igjen.
Og det var jommen bra, for vi manglet 4 voksne i barnehagen i dag (manglet "heldigvis" endel barn også).

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no