Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Sjablong eller tips til gjør-det-selv-prosjekt? (verdenskart)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-12, 13:00   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjablong eller tips til gjør-det-selv-prosjekt? (verdenskart)

Jeg har lyst på denne over kommoden i gangen. Jeg har ikke lyst å betale 800 spenn + taxes for det.



Finnes det sjablonger eller en annen form for mal, mon tro? Kan jo bruke projektor, muligens, og bare tegne det på veggen og deretter male det i en sort matt farge, men da skal man være temmelig stødig på hånden, tenker jeg. Jeg må i tillegg få tak i en tegning av det først.

Hva tenker/vet dere?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 13:20   #2
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjablong eller tips til gjør-det-selv-prosjekt? (verdenskart)

Du kan jo kjøpe sånn folie for å bruke på vegg og lage selv. Det er jo sikkert en betydelig bedre stilling å jobbe med sånt pirkete arbeid enn om du skal male rett på veggen?

Ellers har jeg gjort lignende (i en barnebutikk) ved hjelp av en gammel overhead-projector. Funket fint det. Ikke lignende motiv altså, men jeg har malt på vegg, for å presisere det.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 13:43   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjablong eller tips til gjør-det-selv-prosjekt? (verdenskart)

Skjær ut og lakker. Det blir fint, men veldig pirkeaebeid med utskjæringa.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 13:51   #4
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjablong eller tips til gjør-det-selv-prosjekt? (verdenskart)

Skjær ut fra hva?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 13:58   #5
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjablong eller tips til gjør-det-selv-prosjekt? (verdenskart)

Om du først skal lage så kan du jo lage to?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 14:00   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjablong eller tips til gjør-det-selv-prosjekt? (verdenskart)

Billigere her?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 00:28   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjablong eller tips til gjør-det-selv-prosjekt? (verdenskart)

Lykke til. Fortell gjerne hvordan det går.

Jeg for min del hadde betalt de åtte hundre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 00:55   #8
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjablong eller tips til gjør-det-selv-prosjekt? (verdenskart)

Ebay? Der var mange varianter og farger, til mye lavere pris. Det jeg linker til ser ut til å komme under momsgrensa, selv med frakt.
Jeg søkte på vinyl wall world map.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 08:55   #9
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjablong eller tips til gjør-det-selv-prosjekt? (verdenskart)

Hvordan funker handling på ebay? Har aldri handlet der før. For det du linker til der, kunne jeg tenkt meg!

Nessie: De aller minste koster rundt 200, den største rundt 800.

Hyacinth: Jau, det er som regel det jeg ender opp med å gjøre.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 15:00   #10
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjablong eller tips til gjør-det-selv-prosjekt? (verdenskart)

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Hvordan funker handling på ebay? Har aldri handlet der før. For det du linker til der, kunne jeg tenkt meg!


Du må registrere deg med konto, veldig raskt og enkelt, så er det bare å shoppe i vei. Neida, men det er to måter å handle på Ebay.

1) Auksjon. Vet ikke helt hvordan det er, men det er vel bare å by, og høyne bud til det enten stiger over det du er villig til å betale for varen, eller du vinner budrunden.

2) "Buy it now" Jeg kjøper bare varer med mulighet for "Buy it Now", for da slipper jeg å følge med og vente på at noen skal by over meg.

Det du må passe på FØR du byr på/kjøper en vare er at de shipper til Norge. Det ser du ved å gå inn på produktet, i høyre marg er selgerens informasjon. Det bør står "Ships to: Worldwide".
Under produktets bilde ser du to faner. Går du inn på den som heter "Shipping and payments" så kan du velge Norge og trykke "Get rates" og få opp hvor mye porto vil komme på.

Det kan også være lurt å se på hvor god feedback selgeren har. Er det en selger med 99,8% positiv feedback, så kan du være relativt trygg på at du ikke blir lurt, har selgeren lav positiv feedback, styr unna. Men det er klart: Det er alltids en viss risiko for å bli lurt eller at noe går galt når man handler på Ebay. Men som i dette tilfellet: Hvis det mot all formodning skulle være sånn at du betaler og ikke får varen, så kan du uansett kjøpe samme kartet fra andre selgere to ganger til før du begynner å nærme deg de 800 kr du ser på å måtte betale på de stedene du har funnet det fra før.

De fleste selgere aksepterer kun Paypal som betalingsmetode, men det er det tryggeste uansett, for da slipper du å opppgi bankopplysninger til selgeren.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫

Sist redigert av Nyx : 05-02-12 kl 16:49. Årsak: Leif
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 21:06   #11
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjablong eller tips til gjør-det-selv-prosjekt? (verdenskart)

http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=....c0.m270.l1313

Her var det mange, til forskjellige priser.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 14:00   #12
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjablong eller tips til gjør-det-selv-prosjekt? (verdenskart)

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=....c0.m270.l1313

Her var det mange, til forskjellige priser.

Kjøpte det øverste i sølv, venter spent! Takk for alle tips! Jeg glemte å sjekke om de sender til Norge før etter at jeg hadde bestilt, men det gjorde de heldigvis.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 14:03   #13
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjablong eller tips til gjør-det-selv-prosjekt? (verdenskart)

Så flott. Gleder meg til å se bilde av resultatet.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no