|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har et kilo gode epler. Og noen bær til pynt.Det kan vel bli en kake uten at noen blir skadd?
|
|
|
#2 |
|
trøtt
|
Sv: Jeg har et kilo gode epler. Og noen bær til pynt.Jeg ville reddet et par epler fra en eventuell pai, skrelt dem, fjernet kjernehuset og delt dem i tynne skiver. Disse ville jeg lagt i en godt smurt ildfast form med noen smørklatter hist og her og drysset over masse kanel og passe med sukker. Inn i oven slik at sukkeret smelter og eplene blir møre. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fortynnet
|
Sv: Jeg har et kilo gode epler. Og noen bær til pynt.Smuldrepai er også godt. Da lager du en deig av havregryn, smør, egg, mel og sukker og har detet på toppen over frukt og bær før du steker. Tipper du finner oppskrift her inne hvis du søker. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Originala
|
Sv: Jeg har et kilo gode epler. Og noen bær til pynt.Jeg pleier å skjære epler i terninger eller skiver og blander dem med litt smeltet smør, sukker og kanel. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Jeg har et kilo gode epler. Og noen bær til pynt.Du kan også helle litt vaniljesaus over eplene før du har over smuldrepaideigen og setter den i ovnen. Blir litt mer saftig, og veldig godt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
kåt vikingbrud
Sv: Jeg har et kilo gode epler. Og noen bær til pynt.
Fant ikke oppskrift
|
|
|
#7 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg har et kilo gode epler. Og noen bær til pynt.Jeg pleier å lage eplekake av fyrstekake deig. bruker ostehøvel og legger tynne biter med epler med sukker og kanel mellom og nettingmønster på toppen. og steker det som fyrstekake. Deilig! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
kåt vikingbrud
Sv: Jeg har et kilo gode epler. Og noen bær til pynt.
|
|
|
#9 |
|
Fortynnet
|
Sv: Jeg har et kilo gode epler. Og noen bær til pynt.Beklager, jeg så ikke denne, ellers skulle jeg lagt ut oppskrift. Her har du den evt. til en annen gang: |
|
|
|
![]() |
|
|