Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Male stuebord?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-12, 09:22   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Male stuebord?

Vi har et stuebord med glassplate som jeg er skikkelig misfornøyd med. Det samler seg så mye smuss i sprekken der glassplaten ligger.. fysj. Og det blir så stygt med fingermerker på glassflaten..

Jeg får ikke limt inn bildet med bordet heter Colombo, fra Skeidar.
http://www.skeidar.no/skeidar.portal..._pageLabel=sok

Jeg har lenge lurt på hva vi kan gjøre med det. Susse hadde en tråd for en god stund siden om sitt stuebord med glassplate som hun lurte på å lime inn sånn sjablon men det hjelper ikke på smusset som legger seg nedi sprekken mellom bordkanten og glassplaten..

Så kom jeg over dette lekre bordet.


Vi kunne jo bare rett og slett kjøpt dette bordet men vi har en liten hund og han digger å ligge under bordet så da utgår det. Men bordet var veldig fint.

Jeg lurte på om vi kunne byttet ut glasplaten med en en tynn treplate av noe slag, limt den fast og fyllt i sprekken med silikon?? Og malt bordet i en hvitfarge?
Blir det bra???

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 11:19   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male stuebord?

Prøv!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 13:28   #3
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Male stuebord?

Eller bytt ut hele bordplaten.

  Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 09:10   #4
thnp
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 147
thnp er litt kul
Blunk

Sv: Male stuebord?

Ikke helt sammenlignbart, but anyways;

For et par år siden fikk jeg et stort "konferansebord" (furu) av jobben siden de skulle kjøpe inn nye møbler ... Bordplaten er sikkert 5 cm tykk, lengden er vel ca. 210-220 cm.. Det veier rundt 40 kilo vil jeg tro.

Det var i utgangspunktet heslig stygt (lakken helt nedslitt), mange store hakk o.l. men vi ønsket å beholde det av flere årsaker (liker designet samt at vi forsøker å la være å kaste ting som kan brukes) ...

Vi voksne i familien er begge utstyrt med (minst) ti tommelfingre, så vi leverte bordet inn til et snekkerverksted. De vasket det med salmiakk (amoniakk?) og terpentin, sparklet sprekkene og pusset det ned før de la på 4-5 lag med spraylakk/maling.

Så langt er vi strålende fornøyd; bordet ser fabrikknytt ut og vi har gjort miljøet en liten tjeneste

Snekkergnomen sa forøvrig også at bordet nå er i såpass god stand, at vi med (u)jevne mellomrom kan levere det inn for å få det relakkert for en rimelig penge slik at det holder seg i god stand

Det eneste aberet var nok prisen; 7000.-

thnp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 11:15   #5
C0nfuZed
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 3
C0nfuZed har et hav av muligheter foran seg
Utrop

Sv: Male stuebord?

Hei!
Der må ikke bruke silikon i mellom platene, for det første setter ikke maling seg på silikon og det vil sprekke opp etterhvert. Bruk en finérplate eller lignende, skru den fast, og bruk trelim. Deretter bruker du noe som heter snekkersparkel (sparkel beregnet til treverk).
Fyll sprekkene med dette og puss over med fint sandpapir til overflaten er jevn med resten av bordet. Så maler du over og får et kjempefint "nytt" bord =)

C0nfuZed er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no