Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken farge på bordplate

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-12, 08:10   #1
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken farge på bordplate

Vi kjøpte et lite teakbord på Fretex for en stund tilbake. Bordet var veldig kult, men dessverre var bordplata veldig slitt og ikke til å redde. Bena derimot var fullt brukende, og de var av svart plastikk med et lite messingbeslag nederst.

Planen er å skru av bena og lage ny bordplate. Den nye bordplaten må da males, og jeg sliter litt med å finne ut om den skal være nøytral eller med farge. De fleste farger funker hjemme hos oss, men jeg tenker vel noe i retning av lilla eller en turkis-blåtone.

Bildet er av et bord i tilsvarende form og størrelse som jeg fant i en blogg. Bena er ikke like og vi har ikke hyllen under.



Hva blir kult?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 08:15   #2
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken farge på bordplate

Lys turkis tror jeg ville vært kult.
Da blir det kanskje ikke så ulikt dette fra Bolia.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 19:56   #3
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge på bordplate

Jeg tror jeg har bestemt meg for hvit bordplate og lilla ben. Bena var ganske stygge og ripete, så de kan med fordel males.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 21:38   #4
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken farge på bordplate

Drivved beis på toppen og hvite bein?

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 22:32   #5
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken farge på bordplate

Jeg hadde gått for svart over det hele. Drivvedbeis er kult på rustikke bordplater men det synes jeg ikke blir riktig på dette bordet. De slanke smekre koniske beina må ha en tilsvarende smekker bordplate på seg.

  Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 10:37   #6
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken farge på bordplate

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Jeg hadde gått for svart over det hele. Drivvedbeis er kult på rustikke bordplater men det synes jeg ikke blir riktig på dette bordet. De slanke smekre koniske beina må ha en tilsvarende smekker bordplate på seg.

Jeg er enig med konsulenten. Jeg elsker den type bord som er på bildet over her!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 12:44   #7
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken farge på bordplate

Jeg ville prøvd å få laget en bordplate mest mulig lik den opprinnelige. Samme tykkelse, organiske form og evt. frese kanten om den har en profil. Det hadde jo vært kjempefint å fått en ny teakplate på bordet, men det blir dyrere og ikke like enkelt. Jeg synes det er ok å male, glatt og fin finish. Røfft og rustikt er ikke helt riktig stil synes jeg.

Jeg er litt forelsket i en serie bord som heter Icicle, de er nye men litt i samme stil. Kjempefine både ensfarget og i to farger. Svart, hvitt eller trefarget. Jeg liker best slike nøytrale farger da, men det er jo smak og behag.

  Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 12:48   #8
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge på bordplate

Teak er vel vanskelig å få tak i om man har motforestillinger mot regnskogmateriale skulle jeg tro. Og mye av problemet med teak fra den tiden bordet er fra er at møblene bare har en tynn overflate av teak utenpå mdf.

Bordplaten skal derfor være mdf i nøyaktig samme form som den opprinnelige.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 12:54   #9
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken farge på bordplate

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Bordplaten skal derfor være mdf i nøyaktig samme form som den opprinnelige.

Det blir kjempefint, det!

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no