|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
|
![]() Kasting av matEg legger den her, så får nokon flytte den dersom det ikkje blei rett.
![]() |
#2 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kasting av matEnig på alle punkter. Men så spiser jeg bortimot hva som helst også, inkludert mystisk utseende kjøttbiter på spidd fra motorsykkelgatekjøkken i Bangkok. Jeg lurer fortsatt på hva det var.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kasting av mat
Jeg hørte om en mulig løsning på dette problemet. Da var det snakk om et prissystem hvor varer som var lengre unna holdbarhetsdato var dyrere enn de nærme. Det skjer jo til en viss grad, vet at varer som går ut straks gjerne er nedpriset, men her var det snakk om enda mer differensiering. Melken som går ut om 1,5 uker koster mest, den som går ut om en uke litt mindre osv. Dette ville fungert for meg, nå velger jeg melk med lengst mulig holdbarhet siden prisen uansett er det samme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Unik
|
![]() Sv: Kasting av matProblemet med du skisserer indie, er at det krever mykje av personalet både i tid og anna. For eksempel mjølk, så måtte ein hatt fleire hyller bortover med mjølk der kvar rekke representerte ulike datoar. Både plass og tidkrevjande. For det er ikkje alle som vil kjøpa mjølk som går ut på dato om to dagar. Ein del vil kun ha mjølk som har ei god veke i holdbarheit.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kasting av matJeg vet at i Oslo er det noen butikker og cafeer som oppdager at de har mye igjen med veldig kort holdbarhet, som ringer frelsesarmeen, som er og henter det, og deler det ut på slumstasjonen.
![]() |
![]() |
#6 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kasting av matMye av problemet med kasting av mat ligger faktisk hos oss forbrukere. Jeg så et program en gang hvor de sa at 70% av dyrkede poteter i Norge aldri når butikkene uten at det er noen annen grunn enn at de har feil størrelse! Nordmenn liker nemlig potetene sine en helt bestemt størrelse, og de andre blir bare ikke solgt, derfor kastes de heller før de i det hele tatt forlater gården. Det er trist rett og slett.
![]() |
|
|