Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Dårlig hudpleie fra nettet

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-12, 03:01   #1
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Dårlig hudpleie fra nettet

Vi har gått inn for å unngå parabener og andre skumle stoffer i alt fra såper til hudkremer og slikt. Det er litt vanskelig å finne noe i butikkene, og noe er dyrt så det virket som en god ide og handle på nettet når dette nettstedet dukket opp, Solace Aromatherapy. Det hele virker ganske greit til man får produktene som ikke helt viser seg å samsvare med beskrivelse.

Det mest fancye som ble kjøpt var et par ansiktskremer som skulle være gave til en mor som liker roser spesielt godt; Rose & Frankincense Day Cream, natt varianten og to produkter som var anbefalt sammen med den, pluss noe til hendene. Når vi fikk pakken i posten viste det seg at de inneholder dimethicone, eller silikonoljer som altså er på fy listen vår og ikke et ord om det på hjemmesiden. I tillegg oppdaget vi E211 (natrium benzoat), natrium hydroxid og vi var ikke fullt så i fornøyd lenger.

Og enda et tillegg, det viste seg at ansiktskremen ikke hadde spor av roseduft. Hovedmomentet til at det ble bestilt falt jo helt bort. Vi lurer faktisk på om den er feilmerket for den lukter ikke slik som beskrivelsen i det hele tatt, egentlig bare litt pepperaktig. Fake hele Solace Aromatherapy. Jeg burde jo skjønt at en kostmetikk butikk som gir konnotasjoner til James Bond filmer ikke er helt bra.

Da jeg sendte en epost og spurte om den kunne være feilmerket, var det ikke noe annet enn angrep fra selgeren. Jeg viste liksom ikke hva ekte rose oilje er for noe, og at det ikke var lov å selge produkter med så mye eteriske oljer at det luktet noe særlig mye rose?? Aromaterapi bare i navnet altså og smått med fine dufter å gi bort i helgen. Bare lureri.

Tilbake til Weleda og Simple her i huset. Noen som har funnet noe bedre på nettet?

Sist redigert av arrow : 10-02-12 kl 03:15.
arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 08:30   #2
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: dårlig hudpleie fra nettet

Ikke på nettet, men jeg liker godt origins-produktene som jeg kjøper på Esthetique.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 13:55   #3
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Standard

Sv: Dårlig hudpleie fra nettet

Takk for tipset sindrome. Jeg googlet og ser at Origins kan bli fin gave Jeg passerte et parfymerivindu på vei til lunch, og der så jeg en økoligisk serie i vinduet jeg ikke har hørt om før REN. Den er dyr nok i hvert fall. Estetique er i hvert fall innen rekkevidde ;-)

Gammel 10-02-12, 15:03   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøvde et sånt minisett med produkter fra REN, men jeg syns de luktet fryktelig sterkt, såpass at jeg ikke kommer til å kjøpe dem. Serumet luktet faktisk litt tran.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 15:50   #5
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Standard

Huff, tran høres ikke bra ut. Da blir det gjerne Origin på vei hjem. De har visst også en Weleda Pomegranate eske på tilbud til kr 340, tre tuber forskjellige kremer og slikt, men så ikke helt hva det var.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:23.