|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Fortynnet
|
Din beste pai/quicheDet lagde jeg mye en periode, men nå er det lenge siden, og jeg husker rett og slett ikke hvilken oppskrift jeg pleide å bruke. Skal ha gjester til lunsj i morgen, har veldig vondt i ryggen og lite energi, og jeg må finne ut hva som må handles. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Din beste pai/quicheBunn:
|
|
|
|
#3 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Din beste pai/quiche*følgermed*
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Din beste pai/quicheOgså skal den steke nederst i ovnen på 250 grader i 30 min. Hender jeg bytter ut rømmen med lettmelk, da steker den litt lenger.
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Din beste pai/quicheJeg er jo håpløs på å skrive ned oppskrifter: Sist redigert av Pelen : 11-02-12 kl 15:04. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
Sv: Din beste pai/quicheJeg lager fyll av creme fraiche og kremost, og har oppi det jeg har av grønnsaker (purre, paprika, løk, sopp etc) og kylling/skinke/bacon. Ost på toppen. Får alltid skryt av den.
|
|
|
#7 |
|
Fortynnet
|
Sv: Din beste pai/quicheTakk alle sammen! Nå husker jeg litt mer av hvordan jeg pleide å lage det selv. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Englemamma
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Din beste pai/quicheNår dere lager pai, forsteker dere da bunnen før dere tar på fyllet? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
Sv: Din beste pai/quicheAldri laget pai |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
Sv: Din beste pai/quiche
Sorry seint svar. Nei, jeg bruker ikke egg. Fyllet blir litt løsere enn med eggestand, men ikke for løst. Det går sikkert fint å ta i et egg eller to for å få det fastere, men jeg syns ikke det er nødvendig.
|
|
|
#12 |
|
Librocubicularist
|
Gammal tråd, men eg skal lage pai i dag. Blander du rømme og egg, som ein elles ville gjort med eggestand og heller over resten? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Din beste pai/quicheJepp. Men som regel bruker jeg melk jeg altså.
|
|
|
|
#14 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Din beste pai/quicheÅh, nå fikk jeg lyst på pai!!
|
|
|
#16 |
|
Live and let live
|
Og med ikke melkeprodukter i det hele tatt? :slenger meg på spørsmålet:
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Din beste pai/quicheHavrefløte? Aner ikke om det blir bra. Man kan kanskje bruke vann som væske i eggestanden?
|
|
|
|
#20 |
|
Live and let live
|
Det er vel ikke mest vanlig å ikke ha ost på? Er det? Det er liksom det som holder meg fra å laget det, at jeg ikke kan ha ost på.
|
![]() |
|
|