Melkefri kost
Jeg har jo lest utallige bøker om kost og ikke en av dem er noe for melkeprodukter egentlig - annet enn lavkarbo (men det har jeg ikke så mye til overs for - altså å spise masse fløte, bacon ol - vet man kan leve lavkarbo uten det).
Problemet er at jeg også allerede er for å leve uten mye mel og sukker også.
Det jeg spiser som regel er:
hjemmelaget musli med havregryn, nøtter, korn, gojibær og bær MED MELK/KEFIR ol, hva kan man bytte ut med? Jeg er litt skeptisk til mye soya, men litt går jo greit, men ikke 3 ganger om dagen. Nøttemelk er vel ok, er det veldig kaloririkt? Rismelk og havre er for høy GI
Kravstor - eh jah :P
I tillegg blir det jo vanskelig å unngå til middagene da sønnen min er veldig glad i alt med melk, lasagne, fiskeboller i hvit saus, makaronistuing osv... det kan jeg jo klare å unngå.
Viktigste er jo å kutte mer ned på det for å se om jeg får effekt i helsen min da jeg sliter med muskelsmerter, konsentrasjon, hukommenlse, svimmelhet, mage osv, formen er bedre på sunn kost - men jeg tror jeg har mer å gå på der
Noen lever uten gluten, sukker, melk, Mat med høy GI uten å måtte være helt fanatisk. Tar imot masse tips 
|