|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
![]() ![]() |
Hun stinker røyk!Minstemor har ei venninne som bor i nabolaget, og som hun leker godt sammen med. Problemet er at når denne jenta er på besøk hos oss, må vi lufte både soverommet/lekerommet, samt loftstua fordi det stinker sigarettrøyk. Både klærene og lekene hennes lukter. Røyker folk inne fremdeles, når de har barn? På en dag som i dag (med regn i bøtter og spann) er det nesten umulig å lufte
|
|
|
|
#2 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2011
Hvor: Bergen
![]() |
Sv: Hun stinker røyk!!!Dessverre er det nok ikke din sak, selv om det føles forferdelig å ikke si fra om sånt. Hadde det vært noe de kanskje ikke hadde fått med seg at var farlig ville det vært noe annet. Beskjedene på sigarettpakken er ikke til å ta feil av. Disse foreldrene har tatt et valg og en risiko for sine barn.
|
|
|
#3 |
|
Borte
|
Sv: Hun stinker røyk!!!Jeg syns det er vondt å tenke på barn som lever med så egoistiske foreldre, men jeg tror ikke det tjener til noe å si fra. De vet nok hva de driver med og velger bevisst bort barnas helse for egen nytelse.
|
|
|
#4 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hun stinker røyk!Jeg får så vondt av barn det stinker røyk av.
|
|
|
#5 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hun stinker røyk!De unge jeg kjenner som røyker er veldig bevisst på at de skal røyke ute. De vet også godt at det lukter. Den eldre garde har jeg litt ulike erfaringer med. Erfaringene mine med de eldre sier meg at det ikke er spesiellt virkningfullt å si fra.
|
|
|
#6 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hun stinker røyk!La det ligge, foreldrene vil neppe bli belært av deg. Du kan heller invitere jenta oftere til dere slik hun utsettes for litt mindre røyk, og likeså din datter.
|
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: Hun stinker røyk!Man trenger ikke røyke inne engang for at klærne skal stinke. Faren min røyker, aldri innendørs, selv ikke når vi ikke er der. Likevel må vi vaske alt, både oss selv og klærne vi har hatt med når vi kommer hjem derfra.
|
|
|
#8 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hun stinker røyk!Røyklukt (og matlukt) i klær er forferdelig ekkelt. Slik lukt kan jo "henge igjen" i hus lenge, og det er ikke sikkert de voksne røyker med barna til stede, som mange sier her. Vi vasker både unger og klær når vi har vært slike plasser. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hun stinker røyk!Jeg tror ikke det vil komme stort ut av at du sier fra. De fleste nå i dag vet vel innerst inne at dette ikke er bra. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ingen skravlebøtte
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() |
Sv: Hun stinker røyk!Du kan jo spøøre barnet da! Om det røykes inne, om hun plages av det, om hun har sagt noe om det noen gang. Dersom hun skulle si noe om dette hjemme får jo foreldrene et tydelig hint, og om de deretter ringer deg har du en super anledning til å si akkurat hva du mener
|
![]() |
|
|