|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
maler
|
![]() Trondheim; noen som har sett spisskummin i butikken?Jeg må ha spisskummin fordi det står på basislista til godt levert og visstnok skal brukes denne uka. Men det er jo tomt. Noen som har sett det i en butikk nettopp?
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: Trondheim; noen som har sett spisskummin i butikken?
Det er asiatiske butikker her i hvertfall. Jeg skal se der.
![]() |
#5 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trondheim; noen som har sett spisskummin i butikken?Ofte står det "kummin" eller noe liknende på glasset i stedet. Det finnes både fra Santa Maria (glassene med mørkeblått lokk) og den andre typiske produsenten, hvor lokkene er grønne.
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Trondheim; noen som har sett spisskummin i butikken?Jeg har også vært på leting etter spisskummin for litt siden. Jeg ble passelig oppgitt over krydderutvalget i enkelte butikker jeg var innom: Grillkrydder, tacokrydder, kyllingkrydder, fiskekrydder. Ja, alt mulig slags ræl fullt av msg, men ikke "rene" krydder som spisskummin, timian, tørket chilli osv.
![]() |
![]() |
#7 |
maler
|
![]() Sv: Trondheim; noen som har sett spisskummin i butikken?Jeg var jo hos GydaG engang og så hva slags kvantum hun hadde kjøpt oregano i på en innvandrerbutikk, det var noe annet enn de pinglete glassene her for å si det sånn. Jeg bruker jo et glass på en middag. Men de har vanligvis spisskummin i butikkene her altså, jeg bare lurer på om halve byen har shoppa basislista til godt levert så de er gått tomme synkront i hele byen.
![]() |
#9 |
maler
|
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Trondheim; noen som har sett spisskummin i butikken?Sånn til alle folk på Østlandet som av en eller annen grunn sniker i denne tråden: På Maximat på Svinesund har de krydder av alle salg og i alle størrelser. Både de rælete og ordentlig krydder.
![]() |
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
Det trodde jeg også, men slet med å finne det på de vanlige dagligvarebutikkene mine for noen uker siden.
![]() |
![]() |
#13 |
maler
|
Det står merkelapp på hylla, men tomt.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trondheim; noen som har sett spisskummin i butikken?Da tror jeg det må være "godt levert"-kunder som har tømt... her i byen er det ialle fall å finne i gode menger i alle dagligvarebutikker. Skulle gjerne kjøpt i litt større kvanta, for jeg lager tacokrydderet selv hver fredag med 4 (måle) tskjeer spisskummin, og da varer ikke glasset lenge akkurat... jeg tar konsekvent alltid med meg to når jeg først kjøper.
![]() |
|
|