Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Har du noen gang blitt oppgradert på fly?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-12, 17:04   #1
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Har du noen gang blitt oppgradert på fly?

Ja det sitter jeg her og lurer på.

Jeg sitter og drømmer, og gleder meg som en unge til å reise til USA om under 2 mnd. Jeg skal reise med KLM, og var i går kveld inne og kjøpte meg sete på Economy Comfort. Rett og slett fordi det er mye bedre plass for beina, og jge er 180cm lang så jeg TRENGER plass.

Det var da jeg begynte å tenke på den gangen min mor og jeg reiste bortover. Da reiste vi med BA og i London fikk vi vite ved skranken at det var noe tull med plasseringen. En fyr hadde slått seg vrang eller noe, så enden på visa ble at min mor og jeg ble oppgradert til Businessclass. Det er den beste flygningen jeg noen gang har hatt!

Så nå lurer jeg på, har dere blirr oppgradert noen gang?

Gammel 21-02-12, 17:05   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen gang blitt oppgradert på fly?

Nei. Mannen ble oppgradert til 1. klasse en gang på vei til Australia.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 17:06   #3
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, opp til 1.klasse over til USA. Meget behagelig.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 17:07   #4
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

En gang fra NY- Oslo. Jeg og mannen er på vei hjem med SAS. De har overbooket flyet og vi blir oppgradert til Businessclass. Nais.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 17:10   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men sønnene mine ble oppgradert en gang fra London til USA, mot å vente noen timer på neste fly. Grunnen var at tre seter i flyet var ødelagt, og de meldte seg til å vente. De fikk i tillegg noe sånt som 4000 kroner pr person, så det dekket nesten reisen. De skulle være lenge borte så det var ikke noe stort tap for dem å vente en halv dag i London.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 17:16   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Fra London til Mexico City for mange år siden. Men da hadde svigerfar en finger med i spillet, da han kjenner noen som jobber for BA

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 17:20   #7
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, men så har jeg vel omtrent bare reist på standby-billetter da.

Gammel 21-02-12, 17:24   #8
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Mannen fikk oppgradert til 1 klasse til USA.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 17:44   #9
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi ble det ganske ofte på lange reiser i løpet av de 2,5 årene dom både mannen og jeg hadde gullkort på SAS. Nå er det vel ikke enkelt lenger da ganske mange bruker poengene sine til å oppgradere så at det blir ferre muligheter å oppgradert "gratis".

Vi har reist 1. klasse en gsng fra USAtilLondon. Det var usedvanlig deilig, men jeg skulle aldri ha betalt for det selv.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 17:48   #10
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åja mange ganger, både med vanlige billetter og standby Og cockpitplass, enda mer stas! (Klappsete foran toalettene bakerst, så man må stå under flyvningen - ikke fullt så stas).
:mor-i-SAS:

Ikke så mye de siste årene, før kjente mamma alle crewene og de eller gaten tok meg på navnet men hun jobber jo ikke lengre nå. Eller flyverne var tidligere flyverkolleger av min far som kjente meg igjen og fikk bumpet meg opp. Men da var jo forholdene litt mindre også.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 17:49   #11
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Ja, flere ganger, mannen har gullkort. Beste var fra Oslo til NY, det var skikkelig digg.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 17:50   #12
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Nei, men så har jeg vel omtrent bare reist på standby-billetter da.

Jeg har reist mye på business på standby, jeg, men mamma hadde jo masse ansiennitet da - kanskje det hadde noe å si?
Også tror jeg reglene er endret de siste 5-10 årene ift da jeg reiste mest på den typen billetter også, strammet inn sikkert.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 17:53   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men en gang fikk jeg to flasker champagne for å flytte meg ett sete fremover så en mor og hennes astmatiske sønn slapp å sitte på røykeseter.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 18:35   #14
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ble oppgradert til business fra Stockholm til Bangkok for mange år siden. Veldig behagelig å sove i gode seter hele veien bort. Resten av reisefølget vårt satt på turistklasse og var en smule misunnelige. De sov ikke.

Gammel 21-02-12, 18:41   #15
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Ja, mellom Azorene og Lisboa, sikkert ikke mer enn 60 min. .

Kollegaene mine ble oppgradert fra Oslo til New York sist høst, det har de snakket mye om.

Gammel 21-02-12, 18:47   #16
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, mange ganger, da (eks-)mannen hadde gullkort i BA.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 18:59   #17
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir vel mindre og mindre vanlig med tilfeldig oppgradering.
Flyselskapene har funnet ut at dette
a) går til de mest loyale kundene aka gullkort eller
b) man betaler et gebyr for å stå på en slik "venteliste" for å få lov til å kjøpe seg en billig last minute oppgradering (dersom slik blir tilgjengelig).

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 19:03   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Flere ganger. Utelukkende når mannen har hatt businessbilletter og jeg økonomi. Jeg liker ikke å fly og vil helst sitte sammen med ham.

Det har også hendt at jeg har blitt spurt direkte av flyselskapet uten videre, men bare en gsng eller to.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 19:06   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Ble oppgradert til business fra Stockholm til Bangkok for mange år siden. Veldig behagelig å sove i gode seter hele veien bort. Resten av reisefølget vårt satt på turistklasse og var en smule misunnelige. De sov ikke.

Har flydd den strekningen to gsnger, en gsng på økonomi m Thai Airways, og en gsng business m SAS. Økonomi med Thai var bedre. Det er ganske utrolig.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 19:09   #20
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Nei, aldri.

Trur ikke det har vært oppgraderingsmuligheter med de flyene jeg har flydd

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:18.