|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Vold mot barn, NRK super i kveldI kveld viser NRK super filmen Sinna Mann. |
![]() |
![]() |
#2 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Vold mot barn, NRK super i kveldJeg kjenner hårene reise seg på ryggen når jeg leser det du skriver. Skal gjøre mitt beste for å se denne sammen med storebror i kveld. Den er basert på boka av Gro Dahle, sant?
![]() |
#3 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vold mot barn, NRK super i kveldGodt tips - denne oppfordringen støtter jeg helhjertet opp om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Vold mot barn, NRK super i kveldDen går på Megafon kl 19.00. Jeg tenker å se den sammen med 7-åringen, men tror lillebror på 4 skal legges på den tida. Må tenke litt på akkurat det.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Vold mot barn, NRK super i kveldFilmen er basert på boka, ja. Boka har fått kritikk for å ha sterke virkemidler for de minste barna. Det står ikke hvorvidt filmen har fått det samme, men klippet de viste i morges var ihvertfall temmelig kraftig for meg. Det er tegne/animasjonsfilm, og en barnestemme som beskriver familien sin. Pappaen ser snill ut, men så fylles han av svart farge og blir slem. |
![]() |
![]() |
#7 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Vold mot barn, NRK super i kveldJeg har lest boka, og den treffer som en knyttneve i magen, på linje av mange andre av Gro Dahles bøker.
![]() |
#8 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Vold mot barn, NRK super i kveldJeg har lest (og analysert!) boka, og sett filmen. Det er heftig shit, det er det. Men så utrolig viktig.
![]() |
#9 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Vold mot barn, NRK super i kveldDen ligger på nett-tv allerede. Det kan jo være greit å se gjennom filmen uten barna først, for å vite litt om hva man går til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Vold mot barn, NRK super i kveldFilmen er fra 2009. |
![]() |
![]() |
#11 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vold mot barn, NRK super i kveldI kommunen her skal alle elevene på barneskolen se denne filmen på skolen. Det er visst endel av et 90 minutters opplegg med for- og etterarbeid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vold mot barn, NRK super i kveldTakk for tipset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Vold mot barn, NRK super i kveldJeg skal se denne sammen med Poden i kveld, og jeg kommer til å anbefale alle "mine" mennesker å se den.
![]() |
#14 |
Textrovert
|
![]() Sv: Vold mot barn, NRK super i kveld
Hva har argumentene mot visning av filmen vært?
![]() |
#16 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Vold mot barn, NRK super i kveldTakk for tipset! Vi er på ferie uten tv, men skal se den på nett-tv når vi kommer hjem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Vold mot barn, NRK super i kveld
Selvsagt.
Tja. Hvis man slår barna sine så vil man kanskje ikke at de skal se den? |
![]() |
![]() |
#18 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Vold mot barn, NRK super i kveldVi får håpe at ikke alt for mange av barna opplever, eller finner ut, at når de ber om hjelp så får de den ikke. *dagens desillusjonerte* |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Ingen skravlebøtte
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Vold mot barn, NRK super i kveldNå har jeg sett halvparten av filmen, og den er for sterk kost for min 6-åring(som heller ikke her jemme idag) Ikke hadde jeg klart å forklare henne dette uten å begynne å grine selv heller.
![]() |
|
|