Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal jeg servere?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-12, 10:11   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Hva skal jeg servere?

Jeg fyller straks, kremt 30(les: 25) og har inviterert min mor, bror og nevø på middag i morgen. Jeg orker ikke ta helt av, men vil gjerne servere noe litt ekstra godt likevel.. Mine kokke kunnskaper er ikke de aller beste, så ga det i betraktning.

Hva vil dere anbefale? Skal snart ut og handle, så håper noen er våken her inne...?

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 10:14   #2
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg servere?

Middag type?
Taco?
Tapas?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 10:15   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mor blir mest imponert når jeg slår til med noe skikkelig tradisjonelt som kjøttkaker og fiskergrateng.

Men om du tenker litt mer feststemt mat så er det kanskje andre tips du vil ha?

Laksefilet i folie?
Kremet fiskesuppe med alskens godsaker oppi?
Krabbe/reker/sjømatbord?
Ribbe?
Stek?
Koteletter?
Lasagne?

Veldig enkle saker.

Gammel 25-02-12, 10:18   #4
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes thaisuppe med kylling og div (m kokosmelk) og div grønnsaker (sukkererter) med feks hvitløksbaguetter er kjempelett og kjempegodt.

Husker ikke alle ingrediensene.

Sist redigert av Ine : 25-02-12 kl 11:59.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 10:21   #5
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville kjøpt kyllingfilet om jeg surret en baconskive rundt,og steker i ovnen i ca.30 min. på 200 gr.
6-7 poteter som jeg delte i båter, krydret godt og i ovnen i en times tid. 1 pose fløtesaus ( evt. hakk løk og sopp, slå en pk.matfløte over og litt sukkerkulør). Server evt brokkoli og gulrøter i staver til.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 10:21   #6
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Akkurat nå frister lasagne, så det slår jeg et slag for. Lettvint å lage også.

Gammel 25-02-12, 10:24   #7
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Takk. Endel forslag her. Jeg lager alltid fiskegrateng til de da. For server omtrent det beste jeg kan. Hehe. Så ok med noe annet nå. Min superkresne nevø er med, som og har lite matlyst pga medisiner, så kjekt å finne noe som frister han og. Hjemmelaget lasagne kanskje..?

Gammel 25-02-12, 10:34   #8
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Lasagne er jo kjempegodt! Med en god salat og hjemmelaget foccacia til.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 10:34   #9
Maiamor
I flasketåka

Medlem siden: Jan 2012
Maiamor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Moussaka er jo veldig godt. En enkel salat og baguetter til.

Sist redigert av Maiamor : 26-02-12 kl 23:00.
Maiamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 10:37   #10
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Hjemmelaget tomatsuppe? Enkelt, ganske så raskt, og noe som går ned hos de fleste barn. http://matloggen.blogspot.com/2010/0...oppskrift.html

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 10:41   #11
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker å lage indrefilét av svin. Steiker dem først i panna så de får stekeskorpe, putter dem så i ildfast form i ovnen på 200 grader i 20 minutter. Lar dem hvile i 5 minutter før jeg skjærer dem i skiver, og legger dem i sausen som jeg har laget i panna. Sausen består av sopp og løk stekt i biter, en pakke fløte over og krydrer med salt, pepper og litt soyasaus. Serverer sammen med jasminris og salat. Veldig godt synes vi her i huset, og gjester har fått det servert og satt stor pris på maten.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 10:41   #12
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

Tror jeg går for lasagne. Det er litt muskat man bruker oppi den hvite sausen?

Tips til en god salat ved siden av?

Gammel 25-02-12, 10:42   #13
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

Alle kjøttretter jeg lager, filét, koteletter osv, blir tørre og ekle. Hehe.

Gammel 25-02-12, 10:45   #14
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lasange er kjempe godt!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 11:39   #15
Maiamor
I flasketåka

Standard

SpetakkelRandi: Det ble mitt kjøtt også, fram til jeg begynte og bruke stekeovn og stekeposer. Nå bruker ikke samboeren så lang tid på maten lengre.

Gammel 26-02-12, 11:42   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lasagne. Moussaka. Focaccia.

:måtte bare:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 23:01   #17
Maiamor
I flasketåka

Standard

*retteropp*.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:28.