|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva er galt med bremsene mine?I dag når jeg kjørte til jobben lagde bilen en rar lyd når jeg bremset. Litt sånn som en katt som hveser. Bremsene virker fint, jeg kjørte inn på en sidevei og testet skikkelig. Gammel bil, men alle bremseklossene ble byttet i fjor, og det er ikke samme lyd som når bremsene var slitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er galt med bremsene mine?
Det kan være noe som sitter fast mellom kloss og skive...
![]() |
#4 |
Har diplom
![]() Sv: Hva er galt med bremsene mine?Det høres ut som det kommer fra i nærheten av hjulet, venstre foran tror jeg. Men litt usikker, jeg satt jo inni bilen (men åpnet vinduet). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er galt med bremsene mine?Det er jo vinter. Kan det ha lagt seg snø og sørpe som har frosset til is og som tar borti når du bremser? Om dette er problemet kan det jo hjelpe å sette bilen frostfritt over natta dersom den vanlig vis står ute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har diplom
Det kan kanskje hende - det var plussgrader sist jeg kjørte, og i natt var det ganske kaldt. Den står i garasje, men ikke oppvarmet, og garasjedøra var åpen - så det er like kaldt der som ute. Kan en hårføner hjelpe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hva er galt med bremsene mine?Det er ikke bare noen som har puttet en stein inn i felgen?
![]() |
#9 |
Har diplom
Jeg ville tro at det bråker mer? Lyden er ikke kjempehøy, jeg hørte det bare fordi radioen tilfeldigvis var skrudd av et øyeblikk. Med radioen på hørte jeg ingenting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva er galt med bremsene mine?Jeg hadde det sånn for et par år siden, og enden på den visa var at jeg måtte skifte bremseklosser og sånne ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva er galt med bremsene mine?Vi trodde først det bare var is/stein, men det ble værre og værre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Har diplom
Ikke si sånn da - jeg har nemlig ikke tenkt å bruke en krone på den bilen før neste EU kontroll - og går den ikke gjennom da, så byttes den ut tvert, gamle vraket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er galt med bremsene mine?Tja, det kommer jo an på hva som er grunnen til at man må bytte igjen.
![]() |
#14 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er galt med bremsene mine?Jeg ville i første omgang tatt av hjulet og kikket på tilstanden under der. Da er det også lettere å se hva det kan være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Har diplom
Det klarer jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hva er galt med bremsene mine?Hvis du ikke byttet både bremseskiver og klosser i fjor, så kan det jo hende at det er bremseskivene som er utslitt nå? Eller har du hatt på håndbrekket i natt når det var kaldt sånn at det har hengt seg opp litt og ikke har gått helt av når du har begynt å kjøre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hva er galt med bremsene mine?Jeg hadde engang en sånn lyd på min fantastiske Mazda. Bremseskivene måtte byttes.
![]() |
#18 |
Har diplom
![]() Sv: Hva er galt med bremsene mine?Jeg aner ikke. Jeg vet de byttet bremseklosser - usikker på skivene. Jeg må finne kvitteringen. Dyrt var det hvertfall. Håndbrekket var på i natt, men jeg kjørte i en halvtime, så det burde jo ha tint opp? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er galt med bremsene mine?Mine bremser henger seg litt hvis bilen har stått lenge. Da lager det en slik lyd de første bremsene (bremser helt fint altså, så jeg er ikke bremseløs selv om det høres sånn ut).
![]() |
#20 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hva er galt med bremsene mine?Prøv å bremse litt ordentlig hardt et par ganger når du tar fart på turen hjemover sånn at du kanskje kan få løst opp hvis det bare er noe som henger. Det må jo ikke være noe galt heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|