Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hva er galt med bremsene mine?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-12, 08:30   #1
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Hva er galt med bremsene mine?

I dag når jeg kjørte til jobben lagde bilen en rar lyd når jeg bremset. Litt sånn som en katt som hveser. Bremsene virker fint, jeg kjørte inn på en sidevei og testet skikkelig. Gammel bil, men alle bremseklossene ble byttet i fjor, og det er ikke samme lyd som når bremsene var slitt.

Jeg rekker ikke verksted før i morgen - noen som vet hva det kan være?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 08:35   #2
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er galt med bremsene mine?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

I dag når jeg kjørte til jobben lagde bilen en rar lyd når jeg bremset. Litt sånn som en katt som hveser. Bremsene virker fint, jeg kjørte inn på en sidevei og testet skikkelig. Gammel bil, men alle bremseklossene ble byttet i fjor, og det er ikke samme lyd som når bremsene var slitt.

Jeg rekker ikke verksted før i morgen - noen som vet hva det kan være?

Det kan være noe som sitter fast mellom kloss og skive...
Hører du hvor det kommer fra?

Gammel 27-02-12, 08:40   #3
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Ingen katter i hjulbuene?

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 08:41   #4
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Det høres ut som det kommer fra i nærheten av hjulet, venstre foran tror jeg. Men litt usikker, jeg satt jo inni bilen (men åpnet vinduet).

Gammel 27-02-12, 08:41   #5
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Det er jo vinter. Kan det ha lagt seg snø og sørpe som har frosset til is og som tar borti når du bremser? Om dette er problemet kan det jo hjelpe å sette bilen frostfritt over natta dersom den vanlig vis står ute.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 08:41   #6
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Ingen katter i hjulbuene?

Håper ikke det - stakars pus i tilfelle.

Gammel 27-02-12, 08:43   #7
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Det er jo vinter. Kan det ha lagt seg snø og sørpe som har frosset til is og som tar borti når du bremser? Om dette er problemet kan det jo hjelpe å sette bilen frostfritt over natta dersom den vanlig vis står ute.

Det kan kanskje hende - det var plussgrader sist jeg kjørte, og i natt var det ganske kaldt. Den står i garasje, men ikke oppvarmet, og garasjedøra var åpen - så det er like kaldt der som ute. Kan en hårføner hjelpe?

Gammel 27-02-12, 08:47   #8
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke bare noen som har puttet en stein inn i felgen?
:btdt:

Gammel 27-02-12, 08:49   #9
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Det er ikke bare noen som har puttet en stein inn i felgen?
:btdt:

Jeg ville tro at det bråker mer? Lyden er ikke kjempehøy, jeg hørte det bare fordi radioen tilfeldigvis var skrudd av et øyeblikk. Med radioen på hørte jeg ingenting.

Gammel 27-02-12, 08:50   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde det sånn for et par år siden, og enden på den visa var at jeg måtte skifte bremseklosser og sånne ting.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 08:51   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi trodde først det bare var is/stein, men det ble værre og værre.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 08:53   #12
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg hadde det sånn for et par år siden, og enden på den visa var at jeg måtte skifte bremseklosser og sånne ting.

Ikke si sånn da - jeg har nemlig ikke tenkt å bruke en krone på den bilen før neste EU kontroll - og går den ikke gjennom da, så byttes den ut tvert, gamle vraket.

Jeg får ta den med til verkstedmannen min i morgen. Er det garanti på bremseklosser? Alle ble byttet i Juni i fjor.

Gammel 27-02-12, 08:57   #13
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tja, det kommer jo an på hva som er grunnen til at man må bytte igjen.
Er det en caliper som henger er jo ikke det garanti, men er det tilsynelatende ingen grunn til at bremseklossene går i oppløsning vil jeg tro det er en vanlig reklamasjon.

Gammel 27-02-12, 09:02   #14
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Jeg ville i første omgang tatt av hjulet og kikket på tilstanden under der. Da er det også lettere å se hva det kan være.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 09:06   #15
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Jeg ville i første omgang tatt av hjulet og kikket på tilstanden under der. Da er det også lettere å se hva det kan være.

Det klarer jeg.

Spørs om jeg blir noe klokere da. Skal ta med venninne med litt mer peiling på bil på jakt i kveld.

Gammel 27-02-12, 09:37   #16
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du ikke byttet både bremseskiver og klosser i fjor, så kan det jo hende at det er bremseskivene som er utslitt nå? Eller har du hatt på håndbrekket i natt når det var kaldt sånn at det har hengt seg opp litt og ikke har gått helt av når du har begynt å kjøre?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 09:45   #17
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde engang en sånn lyd på min fantastiske Mazda. Bremseskivene måtte byttes.

Gammel 27-02-12, 09:47   #18
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Jeg aner ikke. Jeg vet de byttet bremseklosser - usikker på skivene. Jeg må finne kvitteringen. Dyrt var det hvertfall. Håndbrekket var på i natt, men jeg kjørte i en halvtime, så det burde jo ha tint opp? Hvis lyden er der når jeg kjører hjem skal jeg ta av hjulet når jeg kommer hjem, så leverer jeg den på verksted i morgen hvis jeg ikke finner ut av det.

Gammel 27-02-12, 09:49   #19
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Mine bremser henger seg litt hvis bilen har stått lenge. Da lager det en slik lyd de første bremsene (bremser helt fint altså, så jeg er ikke bremseløs selv om det høres sånn ut).

Gammel 27-02-12, 09:52   #20
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prøv å bremse litt ordentlig hardt et par ganger når du tar fart på turen hjemover sånn at du kanskje kan få løst opp hvis det bare er noe som henger. Det må jo ikke være noe galt heller.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:07.