Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Absurd fra KLM (flyselskapet)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-02-12, 23:55   #1
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Absurd fra KLM (flyselskapet)

Dette verkar heilt fjernt for meg. Skal ein nå kunne sjekke ut kven andre som tar fly med deg? Er det tilfelle eller tull?

(Kilde: youtube.com)

Gammel 29-02-12, 23:58   #2
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Absurd fra klm ( flyselskapet)

Nja det er nok frivillig og legge inn FB/LinkedIN info så det er nok mest rettet mot businessegmentet.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 00:09   #3
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Har lest at dette var noe som skulle komme.

Gammel 01-03-12, 08:24   #4
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Er ikke dette noe slikt sjekketrikstull da? Hvis man vil bli sjekket opp?

Gammel 01-03-12, 09:18   #5
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Absurd fra KLM (flyselskapet)

Kanskje derfor dei ikkje viser kvinner her? Men det er klart at det er frivillig, og sikkert retta mot forretningsfolk, slik at ein kan blinke ut kven som kan vere viktige kontaktar.

Eg kan ikkje så mykje om sosiale medier, men dette er vel døme på korleis Facebook kan bli brukt i nye samanhengar? Eg seier ikkje at det er galt eller forkastelig - men lurer på kor grensa til slutt vil gå.

Min it-mann, som stort sett berre har vondt å seie om Facebook, er bekymra for at ein på sikt vil oppleve at ein ikkje kan reservere seg frå å bli registrert slik. Nå vil eg jo tru at "nokon" (datatilsynet??) sørger for at utviklinga ikkje går vidare i den retningen.

Gammel 01-03-12, 10:12   #6
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Kanskje derfor dei ikkje viser kvinner her? Men det er klart at det er frivillig, og sikkert retta mot forretningsfolk, slik at ein kan blinke ut kven som kan vere viktige kontaktar.

Eg kan ikkje så mykje om sosiale medier, men dette er vel døme på korleis Facebook kan bli brukt i nye samanhengar? Eg seier ikkje at det er galt eller forkastelig - men lurer på kor grensa til slutt vil gå.

Min it-mann, som stort sett berre har vondt å seie om Facebook, er bekymra for at ein på sikt vil oppleve at ein ikkje kan reservere seg frå å bli registrert slik. Nå vil eg jo tru at "nokon" (datatilsynet??) sørger for at utviklinga ikkje går vidare i den retningen.

Problemet er at det er alt for mange som ikke ser problemet med sånt, og som synes datatilsynet er noen sutrete tullebukker.
La oss håpe de ikke blir i flertall.
Datatilsynet har uansett ikke stort å si om hva internasjonale flyselskaper registrerer fra websider som ikke ligger i Norge til websider som ikke ligger i Norge...
Jeg er helt enig med din mann.

Gammel 01-03-12, 10:33   #7
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker ikke tanken på at folk (frivillig) skal kunne kringkaste hvilket fly de skal sitte på.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 09:26   #8
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det hadde vært veldig greit om man kunne få informasjon om de andre passasjerenes alder, kjønn, høyde, vekt, matvaner, uvaner, personlige hygiene, fobier, antall barn med på flyet, lesevaner og evne til/interesse for smalltalk. Såpass må man kunne forlange.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 09:56   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

KLM har ikke lov til å gi ut informasjon om hvilke passasjerer som er på hvilken flight, så her blir nok forutsetningen at man selv har bedt om å være synlig for andre passasjerer

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:29.