Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du et godt forhold til moren din?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan er ditt forhold til din mor?
Forholdet kunne ikke vært bedre! 46 17,23%
Vi har et fint forhold 110 41,20%
Vi har et helt greit forhold 60 22,47%
Vi har et litt dårlig forhold 30 11,24%
Vi har et veldig dårlig forhold 16 5,99%
Jeg har ikke kontakt med min mor 5 1,87%
Deltakere: 267. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-12, 11:54   #1
Prøvende
Ingen skravlebøtte

Prøvende sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Prøvende er litt kulPrøvende er litt kul
Standard

Har du et godt forhold til moren din?

Jeg begynnte å tenke på hva slags forhold folk har til moren sin når de blir voksne! Som mamma selv kan jeg jo ikke tenke meg noe annet enn at jeg kommer til å ha et godt forhold til mine barn selv om de blir voksne, men jeg ser jo rundt meg at det ikke alltid er slik. Noen ringes hver dag (flere ganger om dagen ) noen har et helt greit forhold, noen sees/snakkes helst ikke, og noen har ingen kontakt. Hvordan og hvorfor har det blitt sånn? Kan man se det tidlig om "kjemien" ikke stemmer helt, eller er det oftest hendelser som har skjedd som påvirker kontakten man har.

Gammel 01-03-12, 11:58   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Vi har et helt fint forhold. Vi reiser på hyttetur sammen idag, med min søsters familie også. Vi sees jevnlig og ringes kanskje i snitt en gang i uken. Bor en halvtimes kjøring unna, mens min søster bor rett ved.
Det vil jo som i alle andre forhold være perioder og issues med irritasjon og diverse, men ingenting som gjør at vi ville brutt kontakten.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 11:59   #3
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg har et veldig godt forhold til mamma, og har alltid hatt det.

Hun og pappa bor 40 mil fra oss, og jeg gleder meg stort til hver gang vi treffes. Snakkes ofte og lenge på telefonen gjør vi. Ikke daglig, men det kan bli flere ganger i uka.

Mamma har alltid vært en støttespiller for meg, og vi har hatt et åpent og nært forhold. Hun har vært, og er, en av de viktigste personene i mitt liv.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 11:59   #4
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Hva kan jeg si, min mor er alkoholiker og skadet etter en hjernehinnebetennelse så rollene våre har alltid vært snudd, så jeg har alltid vært omsorspersonen i vårt forhold og det har tatt på, så nå har vi vel ett litt dårlig forhold.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 11:59   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har et helt fint forhold til min mor (og svigermor, for den saks skyld).

Gammel 01-03-12, 12:07   #6
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Helt fint forhold.
Hun bor 25 minutter unna med bil og vi snakkes på telefon etpar ganger i uka. Vi er ikke der så ofte lengre for det skjer så mye i uka med aktiviteter for gutta. Men hun kommer til oss da.
I helgene gjør vi andre ting, men hun kommer som oftest en tur en kveld i løpet av uka og kommer på middag innimellom.

Gammel 01-03-12, 12:04   #7
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forholdet kunne ikke vært bedre!

Jeg har et varmt og nært forhold til moren min, selv om jeg ser henne (altfor) sjelden. Jeg har hatt et oppgjør med henne ang. uheldige valg hun gjorde i min oppvekst, men det oppgjøret har ikke påvirket forholdet mitt til henne. Jeg er først nå i godt voksen alder i stand til å se at også mamma har sine dårlige sider. Tidligere har hun alltid bare vært en helgen i mine øyne. Men hun er fantastisk, altså. Verdens snilleste.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 16:48   #8
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Har et godt forhold til begge foreldrene mine. Bor langt unna de begge, men snakker med mamma stort sett daglig

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 12:07   #9
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har et veldig godt forhold til både mamma og pappa, men føler meg tettest knyttet til pappa.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 12:09   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et strålende forhold til mamma, og har alltid hatt det. Vi snakkes ikke oftere enn en gang i uken eller litt sjeldnere, og sees ikke mer enn noen få ganger i året, men til gjengjeld er hun innom FP stort sett hver dag, så hun får med seg det meste jeg driver med. Jeg skulle veldig gjerne hatt foreldrene mine litt nærmere, men det er i grunnen det eneste jeg har å utsette på dem, og som jeg sa en gang så er det i det minste veldig mye bedre å skulle ønske man møttes oftere enn sjeldenere.

Gammel 01-03-12, 12:33   #11
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi snakkes ikke oftere enn en gang i uken eller litt sjeldnere

Synes du det er sjelden? Jeg snakker med mamma sånn tja ... én gang i måneden i snitt. Kanskje enda sjeldnere.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 13:01   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Synes du det er sjelden? Jeg snakker med mamma sånn tja ... én gang i måneden i snitt. Kanskje enda sjeldnere.

Nei, jeg synes ikke en gang i uken er spesielt sjelden, jeg skrev det bare på den måten siden det med å ringes hver dag var noe som ble nevnt som eksempel i HI.

Gammel 01-03-12, 12:11   #13
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har et veldig godt forhold til moren min, hun har vært en utrolig støtte for meg etter at jeg ble alene med hovedomsorgen for poden, uten henne tror jeg nesten ikke de praktiske tingene i livet mitt hadde gått rundt i de første årene hvertfall.
Hun er verdens snilleste og fineste.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 12:12   #14
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ett godt forhold til mamma, men det har tatt lang tid å bygge opp, og jeg opplever det til tider som litt skjørt. Vi sees omtrent en gang hver 14. dag, men snakkes på telefonen flere ganger i uka. En alvorlig vekker for meg i forhold til å skjønne hvor glad jeg faktisk er i henne, fikk jeg den dagen jeg fikk vite at hun kanskje bare hadde 3 måneder igjen å leve. Det var en sjokkopplevelse, og jeg kjenner veldig på det at jeg stadig trenger mammaen min. Forhåpentlig har vi henne her en stund til.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 12:22   #15
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Jeg har vel ikke et bra forhold til min mor, men jeg er fornøyd med å skjært det ned til et minimum, så for min del er det bra nå.

(jeg begynte å forklare hvorfor vi har lite kontakt over her, men det er vanskelig å forklare uten at det blir en lang roman. Så jeg tok det vekk.
Jeg håper jeg får et annet forhold til mine barn.)

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 12:14   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eneste svaralternativ som passet for meg her, var at jeg ikke har kontakt med min mor, all den tid hun døde i romjula 99.

Før den tid, hadde vi helt grei kontakt, gode venner og vel forlikte, men ikke noe nært "venninneforhold."

Gammel 01-03-12, 12:18   #17
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har et veldig godt og nært forhold til min mor. Jeg er en ressurs for henne, hun er en ressurs for meg. Det kommer bare positive ting ut av vår kontakt, og vi har ingen negative issues. Tror det kommer av at hun er et genuint positivt og sterkt menneske, hun har ikke baktanker med det hun gjør, hun ønsker det aller beste for meg. Og jeg tilbake.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 12:16   #18
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Vel jeg har ikke akkurat kontakt. Spiritualisme er ikke min greie. Men jeg hadde ok kontakt. Jeg anså ikke henne som helt kompetent, men innså at hun gjorde det beste hun kunne.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 12:23   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har et helt greit forhold.

Det er svært, svært lenge siden det ble uklart hvem som er mor og hvem som er datter i det forholdet. Mamma er veldig snill, men tidvis absurd tankeløs og ganske sutrete.

Hun er en nydelig bestemor, da.

Gammel 01-03-12, 12:51   #20
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har et helt greit forhold.

Det er svært, svært lenge siden det ble uklart hvem som er mor og hvem som er datter i det forholdet. Mamma er veldig snill, men tidvis absurd tankeløs og ganske sutrete.

Hun er en nydelig bestemor, da.

Som eg skulle sagt det sjøl!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:53.