Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

SUV på krasjtoppen

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-07, 20:18   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

SUV på krasjtoppen

Jeg kom over dette i dag:

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artik...p?artid=163053

Jeg har skjønt at det er pop å kjøre SUV. De fleste jeg vet om som kjøper SUV er byfolk som forsvarer kjøpet med de turene de skal på hytta i vinterferien eller påsken fordi bilen er så mye sikrere og så mye bedre på glatta enn alle andre biler. På Oppdal er SUV-tettheten enorm i påsken. Viktig med skikkelig bil på "fjellet".

Hvordan klarer vi som bor i distriktet å komme oss fram med vanlige biler tro?

*forbikjørt av 3 SUV-er i dag som kjørte minst 90 i 60 sona der skolebarn gikk lang veien *

Kanskje en ide for de som kjøper seg et tungt monster av en bil å lære å betjene den

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 20:21   #2
Mie
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9
Mie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Kjørte motorveien fra Gardemoen igår, og ved flere anledninger hadde jeg brått en SUV i "ræva".. Land Rover, Hummer osv.. Vet ikke hva det er med dem, men synes ofte de tror de har førsteretten fordi de er større enn oss andre..

Mie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 20:23   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Måtte du komme med dette nå bare noen dager før jeg skal sitte på i en sånnen til hytta?

Foreldrene mine har en SUV og de trenger det faktisk for å komme opp til hytta.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 20:41   #4
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

I disse miljøfokuserte tider virker ikke kjøp av SUV særlig gjennomtenkt, spør du meg. Hvor politsk ukorrekt er det mulig å bli, liksom .

Og når det gjelder det å komme seg fram til hytta - det er det faktisk mulig å få til med vanlig firehjulstrekk også. Her i huset var maen særdeles skeptisk til å i det hele tatt bytte bil da vi kjøpte hytte, men etter å ha testet ut firehjulstrekken til noen venner i bakken opp mot hytta, så er han litt mer på gli. Men det er et langt stykke mellom bil med firehjulstrekk og SUV.

SUV er show-off, spør du meg, og det er svært få steder i Norge det kan forsvares at man trenger en.

Men selvfølgelig, når hytta er større en naboens, bør jo bilen også være det .

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 20:51   #5
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Det er mange machoidioter som kjøper seg SUV. Det er som regel dem du har i ræva på motorveien også.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 10:01   #6
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Det er mange grunner til at SUV-er ligger på kræsjtoppen. Den ene er, som safran påpeker, at mange av de som kjører SUV har en særegen kjørestil. De tar mer sjanser og kjører råere. Det blir det flere ulykker av. En annen grunn er at mange bruker SUV-en på en annen måte enn vanlige biler, i og med at den har flere bruksområder enn vanlige biler. Flere av ulykkene skjer derfor der man ikke kjører andre biler, på skogsveier etc. En tredje årsak er at kjøreegenskapene til en SUV er noe annerledes enn på vanlige biler, og mange vet derfor ikke hvor grensen går. På vanlige biler så merker man lettere når man begynner å nærme seg grensen for hva bilen tåler, mens en SUV holder veigrepet helt til den plutselig slipper. Og når den slipper så slipper den helt totalt og man får som oftest en kræsj.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 14:02   #7
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Jeg er ikke noen SUV-fan i det hele tatt. Elsker å se på Top Gear, og de sabler alltid disse luksus-offroad bilene ned - fordi de ikke er noe særlig gode til å kjøre offroad. Jeg husker især deres tests av BMW X3 og X5, som satte seg fast omtrent hver 2. meter, samt Jeremy Clarksons kommentar til Porsche Cayenne: "It has the sex appeal of a camel, with gingivitis, and I'd rather walk than drive another mile in it" - hvilket han så gjorde. Faktisk anbefalte Top Gear guttene en skikkelig Jeep/Landrover til dem som skal kjøre offroad.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 14:09   #8
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

VG er faktisk litt seint ute med dette. Jeg leste allerede om saken i Aftenposten for et par måneder siden.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 14:44   #9
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Jeg er ikke noen SUV-fan i det hele tatt. Elsker å se på Top Gear, og de sabler alltid disse luksus-offroad bilene ned - fordi de ikke er noe særlig gode til å kjøre offroad. Jeg husker især deres tests av BMW X3 og X5, som satte seg fast omtrent hver 2. meter, samt Jeremy Clarksons kommentar til Porsche Cayenne: "It has the sex appeal of a camel, with gingivitis, and I'd rather walk than drive another mile in it" - hvilket han så gjorde. Faktisk anbefalte Top Gear guttene en skikkelig Jeep/Landrover til dem som skal kjøre offroad.

JC is the new JC.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 14:44   #10
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Dette er jo ikke noe nytt.

De med suv og automatgir er de som har flest uhell. For de bare trør inn gassen og tror med at bilen har 4*4, automat og er stor så kommer de seg frem over alt og det er bare å kjøre.


Er jo bare å se på han tullingen fra Idiol, han kjørte jo i grøften på en strekke i fjor vinter med sin xl7 ....


Mange har lat for stor fart etter forhold og føre.


Nå kjører vi suv, Honda C-RV med manuell gir og jeg kjører nå den likedan som om jeg skulle ha kjørt civicen vår eller pappa sin ford focus...

Fart etter forhold og føre...


Og nei jeg er ikke enig i at de med suv kjører råere, er nå heller de med biler med 350 hk under panstret som kjører råere, men mange av de med suv tror at de kan kjøre i 90 på blankis med at fartsgrensa er 90, for at de har 4*4...

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 14:57   #11
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Litt off topic, men jeg synes det er like festlig hver vinter da vi kjører opp til hytta til svigers. De siste årene er det en del velstående mennesker som har bygget seg svære hyttepalasser der oppe, og disse ankommer som regel i SUV-er som koster omtrent det samme som huset vårt. Men mange av dem kan ikke å kjøre på annet enn bygater, så det er ikke få ganger vi har kjørt forbi spinnende luksusbiler i vår trauste, ti år gamle passat.


Det er synd at kjøreferdigheter ikke følger med bilen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 15:23   #12
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Litt off topic, men jeg synes det er like festlig hver vinter da vi kjører opp til hytta til svigers. De siste årene er det en del velstående mennesker som har bygget seg svære hyttepalasser der oppe, og disse ankommer som regel i SUV-er som koster omtrent det samme som huset vårt. Men mange av dem kan ikke å kjøre på annet enn bygater, så det er ikke få ganger vi har kjørt forbi spinnende luksusbiler i vår trauste, ti år gamle passat.


Det er synd at kjøreferdigheter ikke følger med bilen.

Mange av suv`ene er jo laget for å bare kjøre på flat landevei hihi
Eks BMW sin x3 eller hva den nå heter. Den har bakkeklaring på et par cm, mye lavere en mange vanlige personbiler ja.


Statusbiler for bykjøring

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 15:43   #13
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Det at firehjulstrekk er en falsk trygghet kan jeg skrive under på.
Vi har en gammel Daihatsu med firehjulstrekk. Eneste tilfellet jeg føler meg tryggere med den bilen framfor vår andre bil er på tur opp bratte bakker på glatt vinterføre.

Jeg kjører daglig på veier som er langt dårligere enn majoriteten av "hytte"veiene på Oppdal. To ganger i vinter har jeg sett meg nødt til å kjøre firehjulstrekken på grunn av føret. Den ene gangen lå det 30 cm snø enkelte steder i veibanen. Den andre gangen skulle jeg opp en bratt ubrøytet bakke. Ellers er det utrolig mye som går bare med en gammel toyota med piggfrie vinterdekk.

Svigerfar har en SUV nå, men påstår at hans gamle Volvo var bedre på skogs og fjellveiene på Dovrefjell.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 18:15   #14
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

[quote=Marianne;319259]Mange av suv`ene er jo laget for å bare kjøre på flat landevei hihi
Eks BMW sin x3 eller hva den nå heter. Den har bakkeklaring på et par cm,



What ???

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 22:05   #15
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Svigerfar har en SUV nå, men påstår at hans gamle Volvo var bedre på skogs og fjellveiene på Dovrefjell.

Hmmm, vores Volvo V70 (den som endte sitt liv i elva) var et mareridt på glatt føre. Kpmbinasjonen glatt føre og bakke var ennå mere Og da prøvde vi 3 slags vinterdekk !

Min 10 år gamle Subaru Legacy er til gengæld en drøm på glatt føre, bl.a. p.g.a. sitt lave tyngdepunkt, samt at den er lett. Den er faktisk like bra som vores mye nyere og mye dyrere Volvo XC70 (som er en crossover bil).

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 22:11   #16
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Svigerfar hadde en gammel Volvo 240. Skikkelig traktorbil som kjørte opp alle bakker på vinterstid. V70 er jo en nymotens Volvo og har ikke de gamle Volvoenes traktoregenskaper.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 22:19   #17
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Svigerfar hadde en gammel Volvo 240. Skikkelig traktorbil som kjørte opp alle bakker på vinterstid. V70 er jo en nymotens Volvo og har ikke de gamle Volvoenes traktoregenskaper.

Faktisk var jeg VELDIG innstilt på, å kjøpe en skikkelig John Deere til Mr. Dib etter at han kjørte i elva. Da hadde vi også fått en barne-John Deere med på kjøpet.

Men Mr. Dib ville ikke (jåle).

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 23:02   #18
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Mange av suv`ene er jo laget for å bare kjøre på flat landevei hihi
Eks BMW sin x3 eller hva den nå heter. Den har bakkeklaring på et par cm, mye lavere en mange vanlige personbiler ja.


Statusbiler for bykjøring

Da har jeg fått en ganske anderledes BMW X3 for bakkeklaringen på den er nesten 30 cm og med standard hjul på 215/60R17 skal det mye til å få så lav bakkeklaring som du beskriver.

Det er anderledes å kjøre en slik bil enn feks en vanlig bil med forhjulstrekk
Personlig foretrekker jeg bakhjulstrekk som jeg har hatt på min BMW 116 og min Nissan 200SX.Alikvel ,dette er også anderledes å kjøre

Når SUV bilsalget eksploderte så kraftig som det gjorde pga avgiftsøkningen, blir det mange mange flere av de på veiene, og mange uerfarne sjåfører på denne typen bil som tar helt andre tjangser pga 4X4, da stiger selvsagt ulykkesfrekvensen også

Jeg har hatt mange mange biler i mitt liv da jeg er veldig bilinteressert og dette er en fantastisk bil å kjøre med en helt annen kjørekomfort enn jeg har opplevd på andre biler (og det er bla biler som Maserati for å nevne en)

Jeg har en svoger som har jobbet som kommandoleder på en våre største kommandosentraler, og han sier at feks min bil er en av de tryggeste å kræsje i.De har helt uavhengige tekniske beskrivelser av alle biler for blandt annet å vite hvor de skal klippe i karosseriet
Det var min grunn til å kjøpe nettopp denne, fordi jeg har opplevd at datteren min ble plukket ut av totalvraket av bilen til min kjære og lagt på båre og kjørt på sykehuset med blålys med påfølgende opphold på intensiven
Det teller mye mer formeg at vi kjører trygt enn at jeg kjører SUV eller hva som helst annet

Det med fremkommelighet er helt vanvittig bra på denne
Det har jeg til de grader fått testet ut i vinter sammenlignet med mye anet jeg har kjørt.Har barnehagen til minsten langt inni skauen nærmest (idrettsforening som driver)
Det er veldig bratt opp til barnehagen og det var nesten daglig at noen hadde kjørt seg fast

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 23:56   #19
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Da har jeg fått en ganske anderledes BMW X3 for bakkeklaringen på den er nesten 30 cm og med standard hjul på 215/60R17 skal det mye til å få så lav bakkeklaring som du beskriver.

Det er anderledes å kjøre en slik bil enn feks en vanlig bil med forhjulstrekk
Personlig foretrekker jeg bakhjulstrekk som jeg har hatt på min BMW 116 og min Nissan 200SX.Alikvel ,dette er også anderledes å kjøre

Når SUV bilsalget eksploderte så kraftig som det gjorde pga avgiftsøkningen, blir det mange mange flere av de på veiene, og mange uerfarne sjåfører på denne typen bil som tar helt andre tjangser pga 4X4, da stiger selvsagt ulykkesfrekvensen også

Jeg har hatt mange mange biler i mitt liv da jeg er veldig bilinteressert og dette er en fantastisk bil å kjøre med en helt annen kjørekomfort enn jeg har opplevd på andre biler (og det er bla biler som Maserati for å nevne en)

Jeg har en svoger som har jobbet som kommandoleder på en våre største kommandosentraler, og han sier at feks min bil er en av de tryggeste å kræsje i.De har helt uavhengige tekniske beskrivelser av alle biler for blandt annet å vite hvor de skal klippe i karosseriet
Det var min grunn til å kjøpe nettopp denne, fordi jeg har opplevd at datteren min ble plukket ut av totalvraket av bilen til min kjære og lagt på båre og kjørt på sykehuset med blålys med påfølgende opphold på intensiven
Det teller mye mer formeg at vi kjører trygt enn at jeg kjører SUV eller hva som helst annet

Det med fremkommelighet er helt vanvittig bra på denne
Det har jeg til de grader fått testet ut i vinter sammenlignet med mye anet jeg har kjørt.Har barnehagen til minsten langt inni skauen nærmest (idrettsforening som driver)
Det er veldig bratt opp til barnehagen og det var nesten daglig at noen hadde kjørt seg fast

Kan underskrive!Jeg har erfaring med både X3 og X5 på norske vinterføre, og dersom man kan kjøre bil (noe man som regel kan dersom man har kjørt MYE landeveiskjøring,og er oppvokst på landsbygda med glatte, ubrøytede veier slik som i snøfylket Hedmark) så er det helt topp med enkelte SUV-modeller.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 09:38   #20
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SUV på krasjtoppen

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Jeg har en svoger som har jobbet som kommandoleder på en våre største kommandosentraler, og han sier at feks min bil er en av de tryggeste å kræsje i.

Ikke for å være flåsete, men jeg føler at tankegangen ofte er at "jeg kjører en kjempetrygg bil, så jeg kan bare peise på" uten å ta hensyn til oss dødelige i litt mindre avanserte biler. Personlig så ser jeg spesielt to typer bilister som kjører hensynsløst i trafikken, drosjesåfører og de med SUV. Jada, jeg er klar over at jeg ikke skal skjære alle over en kam, men for mitt vedkommende begynner disse observasjonene å bli påfallende.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no