|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pute til nyfødt? Samt tips til ull for nyfødtHar ei venninne som venter barn, og lurer på om det er anbefalt sånne tynne, tynne babyputer nå eller ikke ? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pute til nyfødt? Samt tips til ull for nyfødtJeg har ikke brukt pute når de små var baby. Jeg har derimot brukt lammeskinn! Det fungerer jo litt som pute under hodet, og er godt og mykt. Har en liten teori om at det forebygger flatt bakhodet også, siden barnet ikke ligger helt flatt.. Det anbefales jo pute hvis man ser at det begynner å bli flatt bakhode, så vidt jeg har forstått.
|
|
|
#3 |
|
Epikur
|
Sv: Pute til nyfødt? Samt tips til ull for nyfødtNøstebarn.
|
|
|
#4 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Sv: Pute til nyfødt? Samt tips til ull for nyfødtTakk for svar! Jeg har sett litt på Joha også, kjempesøt og tynn og god når det går mot sommer. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pute til nyfødt? Samt tips til ull for nyfødtKan ikke fatte at ikke Nøstebarn-ull ble brukt, det er omtrent det eneste vi brukte på vår datter da hun var baby, alle bommulsklær ble liggende siden det var vinter. Nå får jeg sommerbaby, så denne gangen kommer jeg til å kjøpe/ønske ull/silke til babyen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Pute til nyfødt? Samt tips til ull for nyfødtSilkeull fra Nøstebarn i str. 56. Passer til nyfødt med oppbrett på ermene, men tøyelig og varer lenge.
|
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Sv: Pute til nyfødt? Samt tips til ull for nyfødtMine har bodd i Nøstebarn det første leveåret. Trengs ikke vaskes engang, om man ikke har gulpebaby (og det kan løses med ekstra smekke). Man bare lufter. Nummer to hadde kun to-tre bodyer og to-tre strømpiser de første månedene.
|
|
|
#8 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pute til nyfødt? Samt tips til ull for nyfødtEt alternativ er Lilleba soya og bambus bodyer, de er svært myke og har fin knapping til de aller minste. Mai jenta vår brukte bodyer og luer derfra den første sommeren.
|
|
|
|
#9 |
|
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pute til nyfødt? Samt tips til ull for nyfødtLilleba klær er utrolig deilig!
|
|
|
#10 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Pute til nyfødt? Samt tips til ull for nyfødtTre av mine har hatt atopisk eksem, og ikke kunnet brukt ull. Det er kanskje greit å vente med ullkjøp til hudkvaliteten har blitt stadfesta.
|
|
|
#11 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
![]() |
Sv: Pute til nyfødt? Samt tips til ull for nyfødtSkal du kjøpe fra nøstebarn bør du kjøpe ull/silke, det andre er ikke like mykt og deilig. Joha sitt er veldig mykt og godt også ja
|
|
|
#12 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Sv: Pute til nyfødt? Samt tips til ull for nyfødt
Ja, det er jeg enig i. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Curlingkone
|
Sv: Pute til nyfødt? Samt tips til ull for nyfødtVi hadde joha sine ull/silke-plagg i starten. Utrolig tynt, delikat og deilig. Tynt nok til å ha under andre klær om man skal pynte dem litt også. :Jupp:
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pute til nyfødt? Samt tips til ull for nyfødtJoha sin sommerkolleksjon er fin, deilig synes jeg.
|
|
|
#15 |
|
maler
|
Sv: Pute til nyfødt? Samt tips til ull for nyfødtNøstebarn silkeull i str 56 holder i 3-4 mnd. Jeg bruker det hele første året. Det er nydelig om sommeren også.
|
|
|
#16 |
|
Fortynnet
|
Sv: Pute til nyfødt? Samt tips til ull for nyfødtJeg syns ull er fantastisk vinter, vår og høst, men min gutt kunne ikke bruke ull om sommeren. Det ble svett. Men i mars/april er det fortsatt ullsesong. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Pute til nyfødt? Samt tips til ull for nyfødtJeg er sikkert en av svært få som ikke liker Nøstebarn-ull. Jeg har likt Joha sin best til min gutt i hvert fall.
|
|
|
|
#18 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Sv: Pute til nyfødt? Samt tips til ull for nyfødtJeg tror jeg heller mot Joha, brukte mest det til yngste min jeg også. (hun likte ikke ull/silke fra Nøstebarn, vi har derfor bare brukt mellomlagull fra Nøstebarn). |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
![]() |
Sv: Pute til nyfødt? Samt tips til ull for nyfødtHer har de mye Joha ull: http://www.barnehuset.no/joha
|
|
|
#20 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Sv: Pute til nyfødt? Samt tips til ull for nyfødtTakk. |
|
|
|