|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Er det farlig å fly med bihulebetennelse?Jeg har bestilt helsereise til Jordan med mamma og søsteren min, for å få litt varme i min revmatiske kropp etter en vinter med veeeeldig mye sykdom. Vi skal dra i morgen tidlig. Så gjett hva som skjer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?Farlig er det vel ikke, men det kan bli ubehagelig ved avgang. Pøs på med nesespray sånn at du er åpen, så burde det gå greit. Ha med godt med smertestillende, for det kan være vondt! Jeg har flydd med bihulebetennelse flere ganger, det er ikke behagelig men alt går.
![]() |
#3 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?Det kan være relativt ubehagelig ja.
![]() |
#4 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?Jeg synes nedstigning har vært en god del værre enn å ta av når jeg har vært tett på flyturer.
![]() |
#5 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?Ikke farlig, men kan være ubehagelig. Jeg hadde ikke avbestilt, jeg hadde dyttet innpå med paracet og nesedråper og latt det stå til. Kok deg en Grønnsakssuppe i kveld med store mengder chilli og hvitløk, kle deg godt med ull, legg deg under dynen og svett det ut.
![]() |
#6 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?Nesespray og smertestillende i "store" doser. Jeg fløy hjem fra jobbtur i Trondheim i fjor på denne tiden, med øre- og bihulebetennelse. Til tross for nesespray og to paralgin forte var det vondt å lette og lande.
![]() |
#7 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?Dra på legevakten og få resept på rinexin sier jeg. Løser opp og blir bedre! Kjøp med deg en god nesespray også.
![]() |
#8 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?Dette høres helt vilt ut, men det hjelper. Idet flyet skal ta av og lande så tar du to plastkrus og setter ihverandre, du tar dynker papirhåndklær i kokende vann (be evt. flyvertinnene om en kopp kokende vann), og dytter papirhåndlet i bunnen av disse to koppene og holder koppene mot øret (hulrommet av koppen altså). Det høres HELT dust ut, men jeg hadde en selskap av en dame hjem fra ett eller annet sted og jeg trodde damen skulle besvime av smerte. Hun skrek at øynene holdt på å sprette ut av hodet hennes og det kjentes som om tennene skulle sprette ut, hun hadde bihulebetennelse. *ikke meningen å skremme deg, det kan oppleves forskjellig*. Flyvertinnen kom med disse koppene og de lindret umiddelbart.
![]() |
#9 |
![]() Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?Tusen takk for tips! Jeg har både rhinexin og paralgin forte, så jeg burde klare det! Tipset med koppene skal jeg jammen forsøke! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
kamerat
|
![]() Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?Jeg fløy en gang med veldig tett nese (ikke bihulebetennelse i det hele tatt), og jeg fikk UTROLIG vondt i ørene og luftveiene. Det føltes som om hodet skulle eksplodere, og jeg hørte riktig dårlig i flere dager etterpå. Koppetrikset til Fløyel virket ikke på meg. Anbefales ikke (men jeg hadde vel sikkert prøvd meg igjen, evig reisesyk som jeg er). Masse, masse nesespray!!!
![]() |
#11 |
This is normal!
|
![]() Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?Jeg har også flydd med bihulebetennelse, og det var nesten vondere enn å føde.
![]() |
![]() |
#12 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?
Amen!
![]() |
#13 |
This is normal!
|
![]() Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?Jeg satt og skviset hånden til mannen min. Jeg hadde ikke lyst til å ha det vondt alene.
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?Når skal du fly? Du kan jo rekke å bli frisk om det er lenge til.
![]() |
#15 |
Det kan alltid bli verre.
Hvor: Akershus
![]() Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?Å fly med bihulebetennelse er ikke godt, men hvis du reiser allikevel: Ikke dykk, det er vondere.
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.” Sist redigert av Sir Limpalot : 06-03-12 kl 10:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
![]() Sv: Er det farlig å fly med bihulebetennelse?Det gikk bra! Jeg begynte med antibiotika på torsdag kveld og fløy lørdag morgen, og da var det verste over. Men jeg måte allikevel bruke koppene ved landing, og det lindret veldig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|