|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Å ikke gi beskjedMarihøna ble seks år på fredag og skulle feire i går. Invitasjoner var delt ut og i de sto det også at det var fint hvis de ga beskjed om de ikke kunne komme og selvsagt et telefonnummer.
![]() |
#2 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å ikke gi beskjedSelvfølgelig. Jeg gir alltid beskjed. Vi opplevde det samme som dere da vi feiret 04-guttenes bursdag i gjor. Halvparten av de inviterte kom ikke. Vi hadde invitert to klasser, så vi hadde pølsemiddager i frysen for ganske lang tid fremover etterpå. Noen sa fra, men mange ikke.
![]() |
#3 |
heimføing
|
![]() Sv: Å ikke gi beskjedSelvsagt. Nå er min så stor at hun har full kontroll på dette selv, om noen ikke kan komme i hennes bursdag, og det har hun hatt siden syvårsdagen tror jeg. Mulig hun og storebroren har arvet noen kontroll- og organisasjonsgener... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Å ikke gi beskjedJa, selvsagt! Alltid!
![]() |
#5 |
Drømmer
|
![]() Sv: Å ikke gi beskjedFor meg er det en selvfølge å gi beskjed om vi ikke kommer, men jeg har skjønt at det ikke er det for andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Å ikke gi beskjed
Alltid!
![]() |
#8 |
heimføing
|
![]() Sv: Å ikke gi beskjedNå har det forresten vært slik et par ganger at foreldre har sendt ut Mail et par-tre dager før, for å minne om at de må vite antall gjester pga bursdagen skal feires i lokaler der man må bestille mat til eksakt antall på forhånd. Jeg synes det er helt greit at de da purrer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Å ikke gi beskjedAlltid - hvis jeg oppdager invitasjonen i tide, that is ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tenker fortsatt dobbelt
Hvor: Stjørdal
Det kan jo selvsagt ha skjedd. Men hun går i bhg så foreldrene henter jo. Dessuten har jeg snakket med foreldre uten at de har sagt noe da.
![]() |
#11 |
Den som gir seg...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å ikke gi beskjedDet er en selvfølge å gi beskjed i min verden, men jeg har også erfart at dette ikke gjelder for alle. Synes det er trist at vi ikke har såpass respekt for hverandre at vi tar oss bryet med å si ifra når barnet ikke kommer. Det betyr jo faktisk en del for den som skal feires og de som styrer til selskap.
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
Seksårsdag, ja. Dette er vanligvis et mye større problem i småskolen, og ikke så mye i barnehagen, er min erfaring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Å ikke gi beskjedJa, jeg gir beskjed om barna kommer/ikke kommer. Jeg gir også kontrabeskjed hvis de skulle bli syke e.l.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Å ikke gi beskjedVi gir selvfølgelig beskjed om vi ikke kommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Å ikke gi beskjedJeg gir alltid beskjed ja. Nå er det veldig sjelden det har vært nødvendig, ene gangen var storebror syk, andre gangen var han bortreist.
![]() |
#18 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Å ikke gi beskjedDet er snodig hvordan høflighetskulturen varierer, til og med fra klasse til klasse på samme skole. Hos eldsten har vi flere ganger sittet med halvt selskap, uten at folk har meldt avbud. I mellomsten sin klasse har det vært vanlig å gi beskjed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Nyter et nytt liv
|
![]() Sv: Å ikke gi beskjedGir alltid beskjed ja.
![]() |
![]() |
#20 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Å ikke gi beskjedJa, jeg gir beskjed med en gang.
![]() |
|
|