Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å ikke gi beskjed

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-12, 09:35   #1
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å ikke gi beskjed

Marihøna ble seks år på fredag og skulle feire i går. Invitasjoner var delt ut og i de sto det også at det var fint hvis de ga beskjed om de ikke kunne komme og selvsagt et telefonnummer.

Lørdagen kom og ingen hadde gitt beskjed om at de ikke kom. Så vi dekket bord til 12 og laget mat til 12. Klokken ble 12 og 12.15 og det kom bare 5 av 11 inviterte. Skuffelsen var stor hos hovedpersonen. Men hun koste seg heldigvis etterhvert, men kommenterte resten av dagen at det bare var fem som kom.

Gir dere beskjed hvis barnet ikke kan komme i bursdag?

Gammel 04-03-12, 09:36   #2
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å ikke gi beskjed

Selvfølgelig. Jeg gir alltid beskjed. Vi opplevde det samme som dere da vi feiret 04-guttenes bursdag i gjor. Halvparten av de inviterte kom ikke. Vi hadde invitert to klasser, så vi hadde pølsemiddager i frysen for ganske lang tid fremover etterpå. Noen sa fra, men mange ikke.

Gammel 04-03-12, 09:37   #3
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt. Nå er min så stor at hun har full kontroll på dette selv, om noen ikke kan komme i hennes bursdag, og det har hun hatt siden syvårsdagen tror jeg. Mulig hun og storebroren har arvet noen kontroll- og organisasjonsgener...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 09:37   #4
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, selvsagt! Alltid!

Gammel 04-03-12, 09:37   #5
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

For meg er det en selvfølge å gi beskjed om vi ikke kommer, men jeg har skjønt at det ikke er det for andre.
I fjor var det bare 4 som ikke ga beskjed, året før var det vel 9 stk. Jeg synes det er uhøflig å ikke gi beskjed jeg da.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 09:38   #6
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi gir alltid beskjed om barnet ikke kan komme ja.

Gammel 04-03-12, 09:40   #7
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fara, her.

Gir dere beskjed hvis barnet ikke kan komme i bursdag?

Alltid!

Jeg venter svar fra 13 av de 18 vi har invitert på tirsdag. Fristen for å svare er i dag siden bursdagen er et sted der vi må betale for antall påmeldte.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 09:43   #8
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har det forresten vært slik et par ganger at foreldre har sendt ut Mail et par-tre dager før, for å minne om at de må vite antall gjester pga bursdagen skal feires i lokaler der man må bestille mat til eksakt antall på forhånd. Jeg synes det er helt greit at de da purrer.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 09:44   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alltid - hvis jeg oppdager invitasjonen i tide, that is ...

Da Frøkna var yngre, var det et stadig problem med invitasjoner som ble gjenglemt i sekken, i hylla på skolen eller andre steder enn i min bevissthet. Etter at det ble vanlig å sende ut kopi av invitasjonen til foreldrene på mail, kan jeg med hånden på hjertet si at jeg alltid har gitt beskjed.

Kan det hende at invitasjonene har blitt borte på veien i deres tilfelle?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 09:46   #10
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Alltid - hvis jeg oppdager invitasjonen i tide, that is ...

Da Frøkna var yngre, var det et stadig problem med invitasjoner som ble gjenglemt i sekken, i hylla på skolen eller andre steder enn i min bevissthet. Etter at det ble vanlig å sende ut kopi av invitasjonen til foreldrene på mail, kan jeg med hånden på hjertet si at jeg alltid har gitt beskjed.

Kan det hende at invitasjonene har blitt borte på veien i deres tilfelle?

Det kan jo selvsagt ha skjedd. Men hun går i bhg så foreldrene henter jo. Dessuten har jeg snakket med foreldre uten at de har sagt noe da.

Gammel 04-03-12, 09:49   #11
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Det er en selvfølge å gi beskjed i min verden, men jeg har også erfart at dette ikke gjelder for alle. Synes det er trist at vi ikke har såpass respekt for hverandre at vi tar oss bryet med å si ifra når barnet ikke kommer. Det betyr jo faktisk en del for den som skal feires og de som styrer til selskap.

Gammel 04-03-12, 09:49   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fara, her.

Det kan jo selvsagt ha skjedd. Men hun går i bhg så foreldrene henter jo. Dessuten har jeg snakket med foreldre uten at de har sagt noe da.

Seksårsdag, ja. Dette er vanligvis et mye større problem i småskolen, og ikke så mye i barnehagen, er min erfaring.

Fryktelig dårlig gjort å bare utebli.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 09:49   #13
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Man takker for invitasjonen og beklager dersom man ikke kan komme, det er normal dannelse.

Gammel 04-03-12, 09:49   #14
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg gir beskjed om barna kommer/ikke kommer. Jeg gir også kontrabeskjed hvis de skulle bli syke e.l.

Gammel 04-03-12, 09:52   #15
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Fryktelig dårlig gjort å bare utebli.

Helt enig! Man gir beskjed, alltid!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 09:53   #16
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gir selvfølgelig beskjed om vi ikke kommer.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 09:54   #17
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg gir alltid beskjed ja. Nå er det veldig sjelden det har vært nødvendig, ene gangen var storebror syk, andre gangen var han bortreist.

Storebror hadde sin første barnebursdag i fjor, og hadde invitert førskoleklubben, og da kom ikke bestekompisen, og jeg syns det var noe merkelig at foreldrene ikke ga beskjed om at han ikke kom.

Gammel 04-03-12, 09:56   #18
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Det er snodig hvordan høflighetskulturen varierer, til og med fra klasse til klasse på samme skole. Hos eldsten har vi flere ganger sittet med halvt selskap, uten at folk har meldt avbud. I mellomsten sin klasse har det vært vanlig å gi beskjed.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 09:58   #19
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Gir alltid beskjed ja.
Men jeg ser dette ofte via jobben, at det er nok ikke vanlig praksis for alle.
Har opplevd en som skulle feire bursdag, mente de hadde invitert 12-13 stk, og det dukket opp 1 gjest

Gammel 04-03-12, 10:02   #20
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Ja, jeg gir beskjed med en gang.

Her skrev jeg tydelig (A4-ark til alle) at de som kom måtte gi beskjed per mail, tlf eller sms. Men vi forberedte oss på at alle kom. To bare dukket opp uten å ha sagt noe og tre som ikke kom, sa fra i god tid. .

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.