Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hjortekjøttdeig fra 2010?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-12, 16:09   #1
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Spørsmål

Hjortekjøttdeig fra 2010?

Ja lurer på om noen har greie på hvor lenge hjortekjøttdeig kan oppbevares i Frydenlund? Fant en pakke fra 2010.. Kan vi spise den???

Gammel 04-03-12, 16:10   #2
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Standard

Sv: Hjortekjøttdeig fra 2010??

Ikke Frydenlund..men fryseren... (iPhone velger ofte feil ord)

Gammel 04-03-12, 16:13   #3
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Det vil jeg tro vil smake utmerket. :Jupp:

Gammel 04-03-12, 16:13   #4
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det einaste eg veit er at hjort er VELDIG magert, og dermed burde klare seg langt lenger i frysen enn mykje anna kjøtt. Eg trur den er ok, men veit ikkje sikkert altså.

Gammel 04-03-12, 16:15   #5
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2010 er ingenting for hjort, spis i vei.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 16:41   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjortekjøttdeig fra 2010?

Over et år gammelt?
Det er kastemat uansett hva slags mat det er i min verden.

Gammel 04-03-12, 16:57   #7
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Over et år gammelt?

Hjort har jeg ikke greie på, men vi åpnet et 14 år gammelt glass med kirsebær på sprit her om dagen, og det smakte nydelig.

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 17:30   #8
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Over et år gammelt?

Kaster mye god mat, da. ;P
Hvis det ser ut som det skal og lukter som det skal smaker jeg, smaker det som det skal spises det.
:enkel:

Gammel 04-03-12, 17:47   #9
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Det er ikke gammelt i det hele tatt for hjortekjøtt. Vi spiser eldre viltkjøtt enn det her og jeg er ganske vanskelig når det kommer til å spise mat som er "gammel".

Gammel 04-03-12, 20:58   #10
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Standard

Ok😄det blir hjortekarbonader til middag denne uken en gang!

Gammel 05-03-12, 10:18   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Hjort har jeg ikke greie på, men vi åpnet et 14 år gammelt glass med kirsebær på sprit her om dagen, og det smakte nydelig.

Kirsebær blir jo noe helt annet. Man må aldri kaste Kirsebær.

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Kaster mye god mat, da. ;P

Hvordan kan du gå ut i fra det?
Hvis jeg ikke spiser mat som har vært lenge i frysern så er det vel mer nærliggende å tro at jeg ikke lar mat ligge så lenge i fryseren?

Gammel 05-03-12, 10:28   #12
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kirsebær blir jo noe helt annet. Man må aldri kaste Kirsebær.

Hvordan kan du gå ut i fra det?
Hvis jeg ikke spiser mat som har vært lenge i frysern så er det vel mer nærliggende å tro at jeg ikke lar mat ligge så lenge i fryseren?

I din verden, kanskje.
Men det skal selvfølgelig innrømmes at oddsen er god for at du har bedre oversikt over innholdet i fryseren enn meg.

Gammel 05-03-12, 10:44   #13
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

I din verden, kanskje.
Men det skal selvfølgelig innrømmes at oddsen er god for at du har bedre oversikt over innholdet i fryseren enn meg.

Har spist langt eldre hjortekjøtt enn det. Men nå er vi tom, og jeg håper på påfyll i år.

Gammel 08-03-12, 01:03   #14
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ble det god mat? Vi har også oppmalt hjortekjøtt i fryseren, og jeg gleeeder meg sånn til vi skal spise den

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14.