Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Sår hodebunn

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-12, 22:01   #1
amanas
Bør lage seg en tittel selv

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sår hodebunn

Jeg sliter veldig med hodebunnen min.

Det skal ingenting til før den blir sår, i verste periodene kan jeg våkne opp om nettene av at jeg klør som besatt og må gå å dynke hodet i kaldt vann for å dempe kløen. Jeg får sår i hodebunnen og de klør nok når det gror.

Før har det funket bra å ofte bytte shampoo, men nå er jeg inne i en dårlig periode der det ikke funker. (grunnet graviditet?)
Å da må jeg ty til fungoral fra apoteket, det funker som regel men problemet er kjapt tilbake. Å fungoralen gjør jo håret så tørt.

Jeg har prøvd flasshampoer, et par frisør shampoer, blandt annet fra loreal som skulle være god mot ømfintelig hodebunn. Men den var helst en av verstingene.

Så noe gode råd eller tips? Noen med liknende problem? Hva har hjulpet? Noen hårprodukter dere anbefaler?

Gammel 05-03-12, 22:23   #2
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sår hodebunn

Oooh jeg fikk en super sak av frisøren min i sommer. Jeg slet med samme problemet når jeg gikk gravid. Jeg kan sende deg navnet på sms når jeg går opp på badet.

Gammel 05-03-12, 22:40   #3
amanas

amanas sin avatar

amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Oooh jeg fikk en super sak av frisøren min i sommer. Jeg slet med samme problemet når jeg gikk gravid. Jeg kan sende deg navnet på sms når jeg går opp på badet.

Supert

Gammel 05-03-12, 22:49   #4
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

ææææææh dele her og! :klør:

Gammel 05-03-12, 23:04   #5
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Ingefærsjampo kjøpt på Body Shop! Veldig fin

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 23:16   #6
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Effie, her.

ææææææh dele her og! :klør:

SP (system professional) balance scalp lotion.
Det er en hvit plastflaske med rosalilla kork. Knallgod og instant lettelse.

Gammel 05-03-12, 23:25   #7
amanas

amanas sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

SP (system professional) balance scalp lotion.
Det er en hvit plastflaske med rosalilla kork. Knallgod og instant lettelse.

Da er den allerede på vei hit

Gammel 06-03-12, 01:33   #8
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Den var helt fantastisk, jeg holdt på å gå fra konseptene i svangerskapet, og prøvde alt, men etter at jeg fikk prøvd den hos frisøren (den letter virkelig med en gang altså, nydelig) så fikk jeg en ny hverdag. Etter et par uker trengte jeg ikke å bruke den mer, da var hodebunnen roet seg såpass at jeg bare vedlikeholdt en til to ganger i uken.

Gammel 06-03-12, 06:53   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn har jeg også hatt det. Det var helt grusomt.

Fungoral er til avhjelping når det er skikkelig ille. Bare bruk den noen ganger, og gå så over på sjampo for ømfindtlig hodebunn. For min del har bare de dyrere merkene fungert, men nå har jeg i det minste lært meg å kjøpe dem på lookfantastic.com slik at de ikke koster særlig mer enn 100-lappen.

Og så bør du bytte merke hver gang flaska går tom. Jeg veksler mellom 4-5 merker, og har ganske grei hodebunn nå.

Gammel 06-03-12, 08:08   #10
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fungoral hjelper ikke nødvendigvis, det kan faktisk gjøre hodebunnen verre. :btdt: Men det er verdt et forsøk. Jeg ville anbefalt deg en tur til legen for å få sett på det. I verste fall bør du ha hydrokortisonliniment for å dempe den når den er på det verste. Jeg kan også anbefale KMS flasshampo. Den er fin og mild.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 18:25   #11
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Liker også godt SP, men fikk KMS i bursdagsgave og den er veldig fin. Tørker ikke ut håret. Jeg bruker shampoo for fet hodebunn. Det jeg har lagt merke til er at jeg ikke kan bruke balsam. Da klør jeg som besatt. Slår ikke feil, kan såvidt ha litt i tuppene, men ikke i nærheten av hodebunnen.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.