Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva prioritere: Eget bad på soverommet eller større bad?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-12, 22:23   #1
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Hva prioritere: Eget bad på soverommet eller større bad?

Vi har tegnet soverom med inngang til walk in på 6,2 m2 og en til en bod på 4,2 m2. Det blir kort avstand til badet som er bare en liten gang imellom. Badet er 11,4 m2.
Arkitekten foreslår at vi tar walk in rommet på 6,2 m2 til bad og bruker det som egentlig skal være bod til walk in closeth.
Det som vi har tegna inn som bad kan vi dele inn i et lite gjestetoalett + et kontor eller en stor bod.
Fordelen med bad på soverommet er jo at det er deilig å ha et eget privat lite bad så tilgjengelig, og så får vi et ekstra lite soverom eller kontor der som vi hadde tenkt å ha badet.
Minuset blir at vi får veldig lite bad (6 m2 med bad er vel ikke store greiene?) + mindre walk in garderobe dersom vi gjør slik som arkitekten vil. Vi har 3 soverom med et eget, stort bad i kjelleren så vi trenger egentlig ikke noe kontor føler vi, selv om det sikkert er greit å ha.
Jeg og mannen klarer ikke bli enige om hva vi vil, så nå spør jeg her. Hva tror dere???

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 22:28   #2
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Hva prioritere: Eget bad på soverommet eller større bad?

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Jeg ville gått for løsningen som arkitekten foreslår. Men jeg har drømt om eget bad og kontor i mange år, så jeg er ikke helt objektiv.

ja drømmer litt om det badet , men 6m2 med bad er jo ikke rare greiene det er egentlig det som er største problemet.

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 22:31   #3
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva prioritere: Eget bad på soverommet eller større bad?

6 kvm er da en helt kurant størrelse på bad (så lenge man også har et vaskerom! ) Et så stort bad som 11 kvm må da trekke fryktelig mye strøm til oppvarming? Og hva bruker man det til? Spa med inngangspenger?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 22:33   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva prioritere: Eget bad på soverommet eller større bad?

Her er badet 10-11 kvadratmeter, men det fungerer også som vaskerom. Om du har eget vaskerom og ikke trenger så stort bad, så hadde jeg droppet det og laget det mindre slik arkitekten foreslår.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 23:50   #5
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva prioritere: Eget bad på soverommet eller større bad?

Jeg tror seriøst jeg har større bad enn 10-11 m2, uten å bruke det til vaskerom. Vi har enorm dusj bygd opp av glassbyggerstein og det var himmelriket etter å ha kranglet med dusjkabinett i alle år. Vi planlegger et enormt badekar inn etterhvert. Den luksusen å kunne virkelig danse der inne uten å tenke på plass, er fantastisk. Heller det enn å ha kontor. Mener jeg.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 00:24   #6
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva prioritere: Eget bad på soverommet eller større bad?

Jeg bruker stort sett badet alene, og syns det er litt teit at det er på nesten 15 kvadrat. Blir jo helt ensom der inne vi bruker det som vaskerom også, men det er ikke sååå mye selskap i skittentøyet.

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 00:26   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva prioritere: Eget bad på soverommet eller større bad?

Jeg synes bad på 6kvm er mer enn stort nok, med mindre man også skal ha det som vaskerom.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 04:21   #8
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva prioritere: Eget bad på soverommet eller større bad?

Etter tre år i USA med soverom med inngang til bad og walkin så er jeg ikke i tvil om at det er det jeg ville gått for. Det er ekstremt deilig å ha en privat voksenavdeling. Og de er ikke nødvendig med stor bad.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 07:48   #9
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.030
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva prioritere: Eget bad på soverommet eller større bad?

Jeg er enig. Herlig med eget bad da. Litt luksus i hverdagen.
Stort bad er jo fantastisk godt, ingen tvil om det, men jeg tror jeg heller hadde prioritert et mindre privat bad ja.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 08:10   #10
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva prioritere: Eget bad på soverommet eller større bad?

Hvor gamle er barna, og har dere mye overnattingsgjester? Dersom barna er 15 år og snart flytter ut og dere ikke har overnattingsgjester får dere jo snart stort sett eget eget bad uansett. Men hvis barna er små ville jeg også prioritert eget bad.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 09:18   #11
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Hva prioritere: Eget bad på soverommet eller større bad?

Jeg er veldig glad i ensuite-baderommet vårt, så jeg stemmer for det.
Jeg synes at det høres litt unødvendig ut med både walk-in og bod innenfor soverommet. Bod ved gangen høres mere logisk ut uansett, tenker jeg.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 12:23   #12
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Hva prioritere: Eget bad på soverommet eller større bad?

Hmm vanskelig denne her altså!
Ser jo at det kan gå med bad på 6 kvm. Må få plass til dobbel dusj og dobbel vask, men tror det skal gå bra.
Det eneste jeg tenker på nå er at jeg begynner en del tidligere enn mannen på jobb og med bad inni soverommet så vil han høre godt når jeg dusjer og sånn om morgenen. Kanskje litt irriterende å ikke få sove pga lyder fra badet?
Ungene er små og blir nok boende en del år til ja Og får vi flere barn så er det ikke plass til noe stellebord eller noe der.
Å så blir jo walk in garderoben en del mindre også..

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 12:42   #13
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva prioritere: Eget bad på soverommet eller større bad?

Eget bad til soverommet, jeg hadde ikke vært i tvil!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 13:05   #14
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Hva prioritere: Eget bad på soverommet eller større bad?

Ang støy; vi har walk-in mellom badet og soverommet, så det tar opp mesteparten av "støyen" fra badet.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 14:41   #15
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva prioritere: Eget bad på soverommet eller større bad?

Det eneste aberet er hvis det er mulighet til å bruke kontoret som soverom, at badet i den etasjen da blir tilknyttet ett bestemt soverom. Men jeg hadde likevel valgt kontor + mindre bad. 6kvm er ikke så lite hvis man velger gode løsninger. Og det er fantastisk deilig med et roterom til kontorting og sånn synes jeg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no